به گزارش ایسنا، خیرالله خادمی در نشست خبری با بیان این مطلب تصریح کرد: اگر بنا باشد در پروژهها تنها به اعتبارات دولتی بسنده کنیم ۳۵ سال زمان خواهد برد تا پروژهها تکمیل شوند. از اینرو طرحها اولویتبندی شدهاند تا از حدود ۶۰۰ پروژه که ۴۵۰ پروژه آن فعال است آنچه اصلیترین نیاز کشور به حساب میآید تمام شود.
به گفته وی، شرکت ساخت در دو حوزه برنامههای کوتاه مدت و بلند مدت برنامهریزی کرده که در کوتاهمدت محقق کردن اهداف اقتصاد مقاومتی در بخشهای ریلی و جادهای در دستور کار خواهند بود.
مدیرعامل شرکت ساخت درباره برنامهریزیهای صورت گرفته برای ساخت ۱۰ کریدور جادهای کشور نیز گفت: وزیر راه و شهرسازی اعلام کردند که به جای ساخت پروژهها به شکل محدود، طرحهایی کلان اتخاذ شود تا در دل آنها اهداف کلان پیگیری شود. در این راستا ۱۰ کریدور طراحی شده که از میان آنها دو کریدور با دریافت ردیفهای اعتباری کار خود را آغاز خواهند کرد.
خادمی توضیح داد: کریدور شماره یک که مربوط به اتصال سواحل خلیج فارس به یکدیگر میشود از شلمچه تا بندر گواتر به طول ۱۷۵۰ کیلومتر ادامه خواهد یافت. کریدور شماره ۱۰ نیز که بندر امام خمینی (ره) را به مرز بازرگان وصل میکند با در نظر گرفتن منابع اعتباری لازم کار خود را آغاز کرده است.
وی همچنین از برنامهریزی جدی برای بهبود وضعیت جادههای شمالی کشور خبر داد و گفت: در این مسیر هفت جاده وجود دارد که با وجود تنگناهای مالی اعتباری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی به دست آورده و کار در آنها ادامه دارد. محور فیروزکوه با برنامهریزیهای انجام شده سه کیلومتر تا چهار خطه شدن کامل فاصله دارد و در محور هراز نیز با وجود نیاز به ساخت ۱۷ کیلومتر تونل از ۲۵ کیلومتر برنامهریزی شده ۲۰ کیلومتر اجرایی شده است.
مدیر عامل شرکت ساخت اضافه کرد: در دیگر محورها مانند آزادراه تهران – شمال، آزادراه قزوین – رشت و مسیر اتصال قزوین به تنکابن کارهای بسیار جدی صورت گرفته که امیدواریم نتایج آنها به زودی مشخص شود.
انتهای پیام
نظرات