• جمعه / ۲۶ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95092616200
  • خبرنگار : 71402

شورای روسیه-ناتو دوشنبه تشکیل جلسه می‌دهد

شورای روسیه-ناتو دوشنبه تشکیل جلسه می‌دهد

نمایندگان شورای ناتو و روسیه در بحبوحه تنش‌های موجود دوشنبه آتی در بروکسل دیدار خواهند کرد. طرفین پس از گفت‌وگوهای دوستانه برای کاهش تنش‌هایی که معتقد هستند موجب بی ثباتی اروپا می‌شود، توافق کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ دوشنبه آتی سومین جلسه شورای ناتو - روسیه در سال جاری میلادی تشکیل خواهد شد و مسئله بحران سوریه در صدر دستور کار قرار گرفت. در همین حال روسیه نگران تقویت نظامی ناتو در نزدیکی مرزهایش است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با بیان اینکه مسئله اوکراین نیز در دستورکار قرار دارد به خبرنگاران گفت: من از اعضای شورای ناتو-روسیه برای برگزاری نشستی در روز دوشنبه دعوت به عمل آوردم. در زمان‌هایی مثل اکنون که تنش‌ها بسیار بالاست گفت‌وگوهای مستقیم با روسیه اهمیت زیادی دارد.

اعضای اروپایی ناتو همچنین نگران رویکردهای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا هستند. ترامپ در دوران رقابت‌های انتخاباتی این مسئله را مطرح کرده بود که آیا واشنگتن باید از متحدانی که هزینه کافی برای دفاع خودشان انجام نمی‌دهند حمایت کند یا خیر. علاوه بر این اروپایی‌ها نگران رویکرد آشتی جویانه ترامپ درقبال پوتین هستند.

در همین حال الکساندر گوروشکو، سفیر روسیه در ناتو اظهار کرد: مسکو نگرانی‌های خودش را درباره طرح ناتو برای اعزام نیروهای چند ملیتی به بالتیک و لهستان در سال آتی میلادی مطرح خواهد کرد.

او گفت: امیدواریم که گفت‌وگوهای صادقانه‌ای درباره شرایط امنیتی در اروپا انجام شود و عوامل موثر بر آن از جمله تبعات تقویت ناتو در مرز شرقی روسیه در نظر گرفته شود.

ناتو از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه در مارس 2014، تمام همکاری‌های عملی با روسیه را به حالت تعلیق در آورده است. با این حال ناتو می‌گوید که گفت‌وگو با کرملین برای پیشگیری از سو برداشت‌هایی که منجر به درگیری‌های گسترده‌تر می‌شود، لازم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha