• سه‌شنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95092313957
  • منبع : شورای عالی انقلاب فرهنگی

در بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید شد

اهتمام همه بخش‌ها به موضوع پژوهش الزامی است

اهتمام همه بخش‌ها به موضوع پژوهش الزامی است

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش بر لزوم توجه بیشتر به این بخش تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است: «پژوهش خیلی مهم است. البته ما پژوهشگاه‌هایی داریم، خوب هم هست؛ اما خود دانشگاه‌ها باید پژوهش‌محور بشوند؛ پژوهشگاه درست کنند، پژوهشکده درست کنند و خود دانشگاه بشود پژوهش [محور]. منافاتی هم ندارد که بیرون هم باشند، پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های بیرونی وجود داشته باشند، اما خود دانشگاه‌ها بشوند پژوهش‌محور (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری 20/8/94)

در جهان امروز که پیشرفت و توسعه کشورها بر علم و دانش استوار شده است، موقعیت جوامع بیش از هر چیز مرهون گسترش، تعمیق و بالندگی تحقیق و پژوهش است. در جهان امروز که پیشرفت و توسعه کشورها بر علم و دانش استوار شده است، موقعیت جوامع بیش از هر چیز مرهون گسترش، تعمیق و بالندگی تحقیق و پژوهش است. بر این اساس می‌­توان گفت پژوهش و تولید علم و فناوری از مهمترین عناصر رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، صنعتی و سیاسی هر کشور از جمله ایران به حساب می‌آید. توفیق در این زمینه‌ها در صورتی محقق می‌شود که در برنامه‌ریزی‌های هدفمند و کلان کشور، توجه مناسبی به امر پژوهش و فناوری صورت پذیرد.

آنچه از بررسی وضعیت پژوهش در کشور عزیزمان بر می­­‌آید حاکی از آن است که در قوانین و آیین‌نامه‌های مختلف از جمله قانون بودجه و همچنین در برنامه‌های توسعه کشور، اهمیت و جایگاه پژوهش و فناوری بسیار خوب ترسیم شده است. علاوه بر این، برای ارتقای شاخص‌های توسعه علمی کشور حمایت‌های همه­‌جانبه­‌ای به عمل آمده است و تمام مدیران و مسؤولان کشور حمایت کامل خود را از توسعه مبتنی بر دانایی و پژوهش و فناوری اعلام داشته­‌اند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقام عالی‌ترین مرجع سیاستگذاری علمی و فرهنگی کشور نیز همواره به مدیریت و سامان‌بخشی عرصه پژوهش اهتمام داشته است. تصویب آیین­‌نامه‌­ها و مقررات متعدد در این زمینه از زمان تاسیس این شورا تا کنون از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقاء و توسعه عرصه تحقیق و پژوهش پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است.

نامگذاری هفته پژوهش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نمادی برای گرامیداشت همه تلاش‌­ها و فعالیت­‌های علمی و پژوهشی و گامی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌ها برای دستیابی به توسعه و خودکفایی ملی است».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha