• شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95092011616
  • خبرنگار : 71496

سازمان ملل بازنگری در قانون شهرک سازی‌های اسرائیل را خواستار شد

سازمان ملل بازنگری در قانون شهرک سازی‌های اسرائیل را خواستار شد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی عمیق از طرح اسرائیل برای قانونی کردن شهرک سازی‌ها، تجدیدنظر در این قانون را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به شدت نسبت به پیش نویس قانون بی‌سابقه رژیم صهیونیستی برای قانونی کردن شهرک سازی‌ها ابراز نگرانی کرد.

براساس پیش نویس قانون مذکور، دولت اسرائیل اجازه می‌یابد به شهرک‌هایی که حتی بنا بر قوانین خود اسرائیل غیر قانونی ساخته شده ‌اند، مجوز بدهد.

کنست به شکل اولیه با این پیش نویس موافقت کرده و طرح مذکور برای تصویب نهایی نیاز دارد که سه بار در پارلمان مورد بررسی و رای گیری قرار می‌گیرد.

رعد الحسین گفت: قانونی کردن استفاده از اراضی فلسطینی‌ها برای ساخت شهرک‌ بدون کسب موافقت مالکان آن‌ها، ناقض قوانین بین‌المللی است. اسرائیل باید طبق قوانین به حق مالکیت خصوصی فلسطینی‌ها احترام بگذارد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل افزود: من به شکل جدی‌ از قانونگذاران اسرائیلی می‌خواهم در حمایت خود از پیش نویس قانون مذکور که پیامدهای طولانی مدت در صورت تصویب نهایی برای اسرائیل در سراسر جهان خواهد داشت، تجدید نظر کنند.

وی ادامه داد: 570 هزار شهروند اسرائیلی در دست کم 130 واحد مسکونی در 100 شهرک در کرانه باختری زندگی می‌کنند. همه شهرک‌های اسرائیلی که بدون موافقت رسمی اما در بیشتر موارد با حمایت مسئولان اسرائیلی ساخته شده‌اند، اکنون طبق قوانین اسرائیل غیرقانونی محسوب می‌شوند. همچنین شهرک‌هایی که اسرائیل با ساخت آنها موافقت کرد نیز طبق قوانین بین‌الملل بدون شک غیرقانونی بوده و یکی از موانع اصلی در مسیر تحقق صلح و عامل اصلی بخش وسیعی از موارد نقض حقوق بشر در کرانه باختری و قدس شرقی هستند.

این مسئول سازمان ملل گفت: تصویب چنین پیش نویسی تاثیر بزرگی بر کرانه باختری خواهد داشت و فلسطینی‌ها را از اراضی و منابع درآمدی‌شان محروم و شهرک‌سازی‌ را نهادینه خواهد کرد.

این قانون بستر لازم برای قانونی کردن 55 کانون شهرک‌ سازی غیرقانونی اسرائیل و نزدیک به 4000 واحد مسکونی در شهرک‌های مختلف را فراهم خواهد کرد.

رعد الحسین  افزود: تصویب چنین قانونی تجزیه و تقسیم اراضی فلسطینی‌ها را تقویت کرده و به دنبال آن در آینده روند تشکیل کشور مستقل فلسطین را مختل خواهد ساخت. این اولین باری است که کنست اقدام به تصویب قاونی می‌کند که به جز قدس شرقی به کرانه باختری نیز تاثیر خواهد گذاشت و اظهارات‌ حامیان این پیش نویس از جمله اعضای حزب نتانیاهو نشان می‌دهد که این پیش نویس گامی مهم در مسیر الحاق اراضی کرانه باختری به مناطق اشغالی از طریق قوانین داخلی اسرائیل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha