• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95091407783
  • منبع : نمایندگی خوزستان

استاندار خوزستان تاکید کرد:‌

لزوم ادامه تحقیقات در زمینه عامل مشکلات تنفسی پس از باران

لزوم ادامه تحقیقات در زمینه عامل مشکلات تنفسی پس از باران

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت:‌ اگر چه از ابتدا گفته می‌شد که گونه گیاهی کنوکارپوس متهم اصلی بروز مشکلات تنفسی هنگام بارندگی در خوزستان است و هنوز هم به عنوان یک متهم به این گونه گیاهی نگاه می‌کنیم؛ ولی تا این موضوع اثبات نشود، نمی‌توان در این زمینه به یقین ادعایی داشت.

به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ غلامرضا شریعتی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان که امروز(14 آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به وضعیت کاهش بحران تنفسی پس از بارندگی در سال جاری ‌اظهار کرد:‌ جا دارد از تمامی سازمان‌ها و شهرداری‌های شهرستان‌ها به ویژه شهرداری اهواز و معاونت خدمات شهری بابت این اهتمام در امر هرس 150 هزار اصله درخت قدردانی کنیم. همچنین از شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت توزیع برق خوزستان که از نظر امکانات، شهرداری اهواز را پشتیبانی کردند، تشکر می‌کنیم.

وی بیان کرد: ‌امید است در چنین مواردی، همکاری‌های بین‌بخشی در استان خوزستان موجب ارتقا سطح سلامت جامعه شود.

استاندار خوزستان گفت:‌ اگر چه از ابتدا گفته می‌شد که گونه گیاهی کنوکارپوس متهم اصلی بروز مشکلات تنفسی هنگام بارندگی در خوزستان است و هنوز هم به عنوان یک متهم به این گونه گیاهی نگاه می‌کنیم؛ ولی تا این موضوع اثبات نشود، نمی‌توان در این زمینه به یقین ادعایی داشت.

وی بیان کرد:‌ زمانی که این گونه گیاهی هرس شد و از گرده‌افشانی آن جلوگیری شد، تعداد بیماران به تعداد قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرد و از شدت بیماری نیز کاسته شده است.

شریعتی گفت: ‌در سال‌های قبل تعدادی از بیماران تنفسی پس از بارندگی در بیمارستان‌ها و بخش ICU بستری می‌شدند که امسال این تعداد به شدت کاهش یافت.

وی اظهار کرد:‌ از کسانی که در این زمینه تلاش کردند و حتی آنها که با فرضیه تاثیر گیاه کنوکارپوس در بروز مشکلات تنفسی مخالف بودند، تشکر می‌کنیم؛ به هر حال به صورت قطعی نمی‌توانیم در این خصوص چیزی بگوییم و امیدواریم تحقیق در این زمینه بیشتر دنبال شود تا در سال‌های آینده تجربه خوبی از این موضوع داشته باشیم و کمک کنیم تا مشکلات کمتری متوجه مردم استان خوزستان باشد.

لزوم ورود قوه قضاییه در بحث ساماندهی کشتارگاه‌های خوزستان

به گزارش ایسنا؛ همچنین در این جلسه وضعیت کشتارگاه‌های سنتی خوزستان بررسی شد و مقرر شد که برخی از این کشتارگاه‌ها برای تبدیل به کشتارگاه صنعتی،‌ به بخش خصوصی واگذار شود.

استاندار خوزستان در این زمینه گفت:‌ لازم است ساماندهی کشتارگاه‌ها در کارگروه بررسی و موارد مورد نیاز به ما ارایه شود.

همچنین احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، نیز در این خصوص اظهار کرد: ‌کشتارگاه‌هایی در حال ساخت هستند و تا کشتارگاه‌های صنعتی راه‌اندازی شود، باید فکری برای دیگر کشتارگاه‌های در حال فعالیت کرد؛ همچنین باید قوه قضاییه را در این زمینه درگیر کار کنیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha