• یکشنبه / ۷ آذر ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95090704399
  • منبع : نمایندگی خوزستان

نجات کودک 10 ساله اهوازی از میان آتش

نجات کودک 10 ساله اهوازی از میان آتش

ایسنا/خوزستان مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی اهواز نجات کودک 10 ساله در یک حادثه آتش‌سوزی گسترده در منطقه زیتون خبر داد.

امیر نجفی در گفتوگو با ایسنا، در تشریح این حادثه اظهار کرد: ساعت 08:20 دقیقه صبح امروز (7 آذرماه)، طی تماسی که شهروندان با سامانه 125 ستاد مرکزی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز داشتند، مطلع شدیم یک مجتمع مسکونی 4 طبقه واقع در خیابان فاطمی منطقه زیتون کارمندی، طعمه آتشسوزی گسترده شده است.

وی ادامه داد: پس از اعلام این خبر، آتشنشانان از نزدیک‌ترین ایستگاه، در قالب 2 تیم عملیاتی متشکل از 2 دستگاه خودروی سنگین اطفاء حریق، 2 خودروی امداد و نجات و یک خودروی نردبان ظرف مدت 3 دقیقه در محل حادثه حاضر شدند و عملیات اطفاء را آغاز کردند.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی اهواز گفت: فرمانده وقت به محض ورود به محل حادثه مشاهده کرد که حریق در یکی از واحدهای طبقه چهارم این مجتمع مسکونی رخ داده است و دود بسیار زیادی نیز از ساختمان در حال خارج شدن است؛ ضمن اینکه درون ساختمان نیز از دود اشباع شده بود.

وی افزود: فرمانده وقت با تشکیل 2 تیم، همزمان با استفاده از دستگاههای مکنده بسیار قوی دود (فشار مثبت) ضمن خارج ساختن دود و تشکیل یک معبر ایمن برای خروج ساکنین، با کمک تیم دوم به اجرای عملیات اطفاء حریق پرداختند و نسبت به خاموش کردن آتش اقدام و از سرایت آن به سایر واحدهای مجتمع جلوگیری کردند.

نجفی با بیان اینکه آتشنشانان طی این عملیات موفق شدند با فداکاری، یک کودک 10 ساله را نیز که در منزل در محاصره دود و آتش قرار گرفته بود نجات دهند، گفت: ماموران در جریان نجات این کودک از محل، به منظور دور نگهداشتن این کودک ازگرمای بیش از حد محیط و خطرات احتمالی، او را درون اورکت عملیاتی خود قرار دادند و با خروج از میان شعلههای آتش، وی را از مرگ حتمی نجات دادند.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی اهواز در پایان با اشاره به اینکه باتوجه به اعلام به موقع و با تلاش آتشنشانان این حادثه هیچگونه تلفات جانی دربر نداشت اضافه کرد: علت این حادثه از سوی تیم کارشناسی سازمان آتشنشانیدردست بررسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha