• شنبه / ۶ آذر ۱۳۹۵ / ۱۹:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95090604022
  • خبرنگار : 71463

باهنر:

مسائل پس از انتخابات آمریکا قابل پیش بینی نیست

مسائل پس از انتخابات آمریکا قابل پیش بینی نیست

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به نتایج انتخابات آمریکا گفت:‌ بعضی از مسائل پس از انتخابات آمریکا قابل پیش‌بینی نیست.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر عصر امروز (شنبه) در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین به انتخابات آمریکا اشاره و اظهار کرد: البته به تعبیر مقام معظم رهبری ما از نتیجه انتخابات آمریکا نه شادی می کنیم و نه حزن و اندوه داریم. سیستم آمریکا با این رفت و آمدها تغییر اساسی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: ما از هر دو حزب اصلی آمریکا ضربه خورده ایم و فشارهای سنگینی به انقلاب وارد کرده اند ولی الحمد لله با صبوری و ایثار روز به روز به قدرتمان اضافه شده و قدرت آن‌ها در مقابل ما تقویت نشده است. البته در این انتخابات بعضی از مسائل هم قابل پیش بینی نیست چرا که نامزدها قبل از انتخابات حرف ها دیگری می زدند و بعد از آن حرف های دیگری زدند. در ایران هم بلاتشبیه از این نوع تبلیغات انتخاباتی داریم.

باهنر همچنین به وضعیت آشفته خاورمیانه اشاره کرد و افزود: جنگ های نیابتی در منطقه به سرکردگی آمریکا و دلارهای غاصبانه سعودی آزاردهنده شده است. نطفه این سبعیت با آموزش ها و سازمان دهی آمریکا و ریال های عربستان آل سعود و فرصتی که پاکستان در اختیار طالبان القاعده قرار داد بسته شد. ‌آمریکا به بهانه مبارزه با تروریست خواست میخ خود را در خاورمیانه محکم بکوبد که ان‌شالله این میخ ها بر تابوت آل سعود و رژیم صهیونیستی کوبیده می‌شود.

وی در ادامه با تسلیت عزاداری های ماه صفر بیان کرد:‌متاسفانه دو حادثه تلخ بر غم عزاداری های این ماه افزود. یکی از آن‌ها شهادت زائرین اربعین در حله بود که گروه های تکفیری سم خودشان را ریختند و با تعقیب کاروان ایرانی ها و افغان ها تعداد از هموطنان ما را شهید و مجروح کردند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری اضافه کرد:‌داعش و النصره و بقیه تکفیری ها در حال زدن زورهای آخر خودشان هستند. در حلب سوریه و موصل عراق عزیزان ما ایثار و گذشت می‌کنند و بسیج سوریه، عراق، ایران و برادران افغان در این نقاط متمرکز شده اند که با همت دولت ها امیدواریم این دمل چرکین از جهان اسلام پاک شود و اسلام از این کج فهمی ها عاری شود.

وی همچنین بیان کرد:‌حادثه دوم هم مصیبت بزرگی بود که برای قطارهای مسافری در حوالی سمنان اتفاق افتاد که امیدواریم مسئولین پیگیری کنند و اگر قصوری صورت گرفته حتما با آن برخورد شود تا مشخص شود که جان انسان ها برای نظام جمهوری اسلامی ارزش بالایی دارد. در این حادثه اگر تقصیر نباشد و قصور هم باشد باید مسببین پاسخگو باشند.

باهنر در پایان با تسلیت درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی یادآور شد: رحلت آیت الله موسوی اردبیلی از صدمه هایی بود که وارد شد. ایشان عضو شورای انقلاب از موسسین حزب جمهوری اسلامی و در دوره ای عهده‌دار مسند مهم و تاثیرگذار قضا در کشور بودند و فعالیت های فرهنگی مثل مدارس زنجیره ای مفید و دانشگاه مفید از خود به جای گذاشتند که امیدواریم بازماندگان راهشان را ادامه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha