• جمعه / ۲۸ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95082819366

دبیر شورای ناظر انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی:

راهپیمایی اربعین حرکتی کاملا مذهبی با پیام‌های سیاسی است

راهپیمایی اربعین حرکتی کاملا مذهبی با پیام‌های سیاسی است

دبیرشورای ناظر انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: راهپیمایی اربعین یک حرکت مذهبی اما دارای پیام‌های سیاسی است.

علامه عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه نباید مراسم اربعین را سیاسی کرد اما زیرکانه باید از پیام‌های سیاسی آن استفاده کرد؛ گفت: ممکن است عده‌ای به اشتباه این حرکت را یک اقدام نمادین یا سیاسی تلقی کنند اما باید توجه داشت که هرموقع بخواهیم حرکتی را سیاسی کنیم نتیجه عکس می‌دهد و مردم را از آن زده می‌کنیم؛ چرا که مردم صرفا برای ارادت قلبی و هویت مذهبی خودشان آیین‌های مذهبی را به جا می‌آورند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه برای اشاعه اهداف حرکت تاریخی امام حسین(ع) که همانا آزادگی و حاکمیت عدالت است مشکلاتی وجود دارد؛ گفت: متاسفانه جریان تشیع انگلیسی و فرقه‌های وهابیت در صدد ارائه‌ چهره‌ای غیرواقعی از تشیع هستند تا موجب وهن آن بشوند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از این روند مستلزم اقداماتی ایجابی و نه سلبی است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و بزرگان و مراجع تقلید ما به عنوان پرچمدار حرکت شیعی در جهان باید در جهت برداشتن فاصله و شکافی که در سال‌های اخیر حوزه‌های علمیه قم و نجف را از هم دور کرده است اقدام کنند.

عزیزی تاکید کرد: در صورت مرتفع کردن فاصله‌ دو حوزه قم و نجف به عنوان بال‌های قدرتمند مکتب تشیع بسیاری از مسائل خود به خود حل می‌شوند و به راحتی جلوی فتنه‌های تشیع انگلیسی و توطئه‌های وهابیون گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه طبعا هر حرکتی که جهانی می‌شود به همان اندازه هم آسیب‌هایش بیش‌تر می‌شود ادامه داد: دشمنان ما از ثروت زیاد و رسانه‌های قدرتمندی برخوردارند که در جهت تضعیف ما از آن استفاده می‌کنند. ما باید بتوانیم به صورت ایجابی و همینطور سرمایه‌گذاری بر روی مردم دنیای تشیع و مدیریت صحیح گردهمایی اربعین با آنها مقابله کنیم و چهره تشیع را به صورت واقعی و رحمانی اشاعه دهیم.

وی تاکید کرد: تاثیرگذاری ما در کشورهایی که جمعیت شیعه بسیار زیادی دارند نباید به صورت مستقیم و سیاسی باشد بلکه باید از طریق اقدامات فرهنگی و غنی سازی معنایی اعتقادات اسلام و تشیع رحمانی در این کشورها تاثیرگذار باشیم.

عزیزی با اشاره به اینکه دشمنان تشیع حتی اخبار مربوط به گردهمایی میلیونی اربعین را در سال‌های قبل پوشش نمی‌دادند افزود: سرانجام در سال گذشته و با حضور 17 میلیونی مردم آزاده جهان تشیع در کربلا، خبرگزاری‌های بزرگ خارجی ناچار از پوشش این مراسم شدند.

وی در پایان گفت: در حالی که آل سعود هنوز نتوانسته حضور 3 میلیونی حجاج در حج تمتع را ساماندهی کند، جهان تشیع بزرگترین راهپیمایی جهان را در عراق برگزار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha