• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95082517552

خیابان‌های آمریکا همچنان مملو از معترضان به ریاست جمهوری ترامپ

خیابان‌های آمریکا همچنان مملو از معترضان به ریاست جمهوری ترامپ

هزاران تن از دانش آموزان دبیرستانی شش روز پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اعتراض به نتایج انتخابات کلاس‌های درس خود را ترک کرده و به تظاهرات پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دانش آموزان دبیرستانی در ایالات کالیفرنیا، کولورادو، مریلند و سایر ایالات آمریکا در این اعتراضات نسبت به اظهارنظرات ترامپ درباره اقلیت‌ها و تاثیر احتمالی وی بر خرده فرهنگ‌ها ابراز نگرانی کردند.

در این میان برخی از حامیان ترامپ نیز از جمله رودی جولیانی، شهردار نیویورک خواهان توقف این تظاهرات شدند. جولیانی این معترضان را "بچه ننه‌های لوس" نامیده است!

علاوه بر جولیانی، ترامپ نیز برخی از این مخالفان را "معترضان حرفه‌ای" خوانده در حالی که خاطرنشان کرده است برخی از این افراد واقعا نگران آینده کشور هستند چون او را نمی‌شناسند.

در شرق لس آنجلس بیش از هزار دانش آموز که عمدتا از لاتین‌تبارها هستند روز دوشنبه مدرسه را ترک کرده به بیرون از کلاس‌های درس به اعتراض علیه ترامپ پرداختند.

این تظاهرات از دبیرستان گارفیلد آغاز شد و به سرعت در مدارس دیگر ادامه یافت. دانش آموزان در این تجمعات خود با حمل پلاکاردهایی نسبت به سیاست‌های مهاجرتی ترامپ اعتراض کردند. این دانش آموزان در اعتراضات خود گفته‌اند که انتقادات ترامپ نسبت به لاتین تبارها توهین مستقیم به آنها بوده است.

اوکلند، کالیفرنیا

صدها تن از دانش آموزان از ده‌ها دبیرستان در اوکلند نیز با حاضر شدن در کلاس‌های درس خود به موج اعتراضات پیوستند.

این دانش آموزان می‌خواهند که شهرهای کالیفرنیا همچنان به عنوان مأمنی برای مردمی که به صورت غیرقانونی در آمریکا زندگی می‌کنند باشد.

شهردار سن فرانسیسکو متعهد شده تا این شرایط را ایجاد کند.

مدیران و مقامات امیدوارند دانش آموزان به سرعت به کلاس‌های خود بازگردند اما با این حال از آنها نخواسته‌اند که اعتراضات خود را متوقف کنند.

دنور

حدود ۲۰۰ دانش آموز دبیرستانی نیز به منظور اعتراض به انتخاب ترامپ در حالی کلاس‌ها را ترک کرده و به خیابان‌ها آمدند که فریاد می‌زدند: "صدای هزاره سومی‌ها مهم است".

این دانش آموزان همچنین خاطرنشان کردند: ما هیچ جایی نمی‌رویم و همین گونه قدرتمند ادامه خواهیم داد. حتی اگر ما ۱۶ و ۱۷ ساله باشیم صدای ما مهم است. چیزی که ما به آن اعتقاد داریم مهم است و ما قرار نیست متوقف شویم.

پورتلند، اورگان

در شهری که شاهد اعتراضات وسیعی بوده است، چند صد دانش آموز نیز همزمان با بارش باران به تظاهرات علیه ترامپ پیوستند.

این تظاهرات در مقایسه با اعتراضات روزهای اخیر که شاهد آتش و درگیری بود به صورت صلح آمیز برگزار شد.

سیاتل

هزاران تن از دانش آموزان در سراسر سیاتل با آمدن به خیابان‌ها شعار "رئیس جمهور من نیست" را فریاد زدند.

سخنگوی مدارس دولتی این ایالت گزارش داده است که بیش از ۵۰۰۰ دانش آموز از بیش از ۲۰ مدرسه راهنمایی و دبیرستان روز دوشنبه با ترک کلاس‌های خود به خیابان‌ها آمدند.

برخی از این دانش آموزان گفته‌اند که با رویکرد "تفرقه آمیز" ترامپ مخالفند و به دنبال حمایت از اقلیت‌هایی چون مسلمانان یا مهاجران هستند که مورد حمایت ترامپ قرار گرفته‌اند.

سیلور اسپرینگ، مریلند

صدها تن دیگر از دانش آموزان دبیرستانی با ترک مدارس خود به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود علیه انتخابات ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید را اعلام کنند.

در این اعتراضات که در یک استادیوم صورت گرفت بیش از ۸۰۰ دانش آموز حضور داشتند.

علاوه بر دانش آموزان، صدها تن از مردم معترض در نیویورک با حرکت به سمت محل اقامت ترامپ شعارهایی را علیه وی سر دادند.

صدها تن نیز در سان فرانسیسکو،  فیلادلفیا، اوکلند تجمع کرده و اعتراضشان به نتایج انتخابات هشتم نوامبر را اعلام کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha