• یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95082315681
  • خبرنگار : 30057

حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاه علم و صنعت با امضای تفاهم‌نامه

حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاه علم و صنعت با امضای تفاهم‌نامه

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علم و صنعت ایران و مؤسسه قرض‌الحسنه نورا با هدف حمایت از طرح‌های کارآفرینی و تجاری‌سازی محصولات فناور دانشجویان تا سقف یک میلیارد تومان به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر تورج محمدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به اهمیت بازار کار دانش آموختگان گفت: دانشگاه وظیفه دارد با برنامه‌ریزی خوب از فرصت و ظرفیت دانشجویان نهایت استفاده را ببرد تا علم تبدیل به ثروت و کار شود.

محمدی ابراز امیدواری کرد تا با تعامل دو جانبه بین دانشگاه علم و صنعت ایران و موسسه قرض الحسنه نورا بستر مناسبی برای حمایت از ایده‌های کارآفرینی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه علم و صنعت ایران شکل بگیرد و به زودی شاهد نتایج دستاوردهای این طرح باشیم.

وی گفت: مذاکره این دانشگاه با بخش خصوصی با هدف حمایت از طرح‌های دانشجویان نخبه و استادان صورت می‌گیرد و طی این تفاهم‌نامه قرار است صندوق قرض‌الحسنه نورا از طرح‌های پژوهشی نخبگان این دانشگاه و حوزه‌های کارآفرینی تا سقف یک میلیارد تومان در سال حمایت مالی کند.

در این مراسم همچنین حمیدرضا عبدالحسینی مدیر عامل موسسه قرض‌الحسنه نورا گفت: این صندوق با حمایت صنف آهن فروشان و بیش از دو دهه فعالیت در راستای کمک و حمایت‌های مالی و اجتماعی در حوزه اشتغال، درمان و مسکن فعالیت خود را انجام می‌دهد.

وی هدف از این تفاهم نامه را حمایت مالی از طرح‌های نخبگان دانشگاه علم و صنعت، تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری سازی دستاوردهای فناورانه ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد که کمک یک میلیارد تومانی این صندوق به طرح‌های پژوهشی، قدمی در راستای حل معضل اشتغال و کارآفرینی جامعه باشد.

این تفاهم نامه همکاری بین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران و مدیر عامل صندوق قرض الحسنه نورا امضا شد و بر اساس این تفاهم نامه موسسه قرض الحسنه نورا با اعتباری معادل 10 میلیارد ریال در سال، به هر پروژه کارآفرینی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران مبلغی معادل 150 میلیون ریال وام بدون بهره و کارمزد اعطا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha