• سه‌شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۵ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 95081813143
  • خبرنگار : 71498

وزارت نیرو به‌دنبال حل مشکلات صنعت برق

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به مشکلات عدیده فعلی صنعت برق گفت: لازم است که برای حل این مشکلات بخش خصوص و وزارت نیرو با یکدیگر اتحاد داشته باشند و وزارت نیرو نیز آمادگی خود را برای حل این مشکلات و توسعه این صنعت اعلام می‌کند.

به گزارش ایسنا، ستار محمودی امروز در اختتامیه شانزدهیم نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق با اشاره به توانمندی‌های اقتصاد ایران برای ارتقاء در تمام صنایع اظهار کرد: صنعت حلقه زنجیره توسعه کشور است لذا اگر صنعت ضعیف عمل کند اقتصاد کشور نیز بهم می‌ریزد.

وی با اشاره به توانمندی‌های ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه منابع انسانی توانمند کاربلد و تصمیم گیر در ایران وجود دارد انتظار می رود که صنایع فعالیت بهتری داشته باشند علاوه بر این ایران کشوری دارای منابع غنی و با ظرفیت‌های دانشی بالایی است که مجموعه این تفاسیر با موجب توسعه کشور شد.

او مانع عمده حرکت اقتصاد ایران در سال‌های گذشته را وجود موانع ساختاری و ذهنی در بخش دولتی و خصوصی دانست و افزود: تاکنون هدف این بود که بتوان در مقابل تحریم‌ها ایستاد و گرچه این کار ثمرات مثبتی را بر جای گذاشته اما در شرایط فعلی انتظار می‌رود که در قالب صادرات و صدور خدمات فنی و مهندسی گام‌های موثری برداشته شود.

محمودی یکی از نکات مهم در این زمینه را انسجام بیشتر بخش خصوصی، شناخت بیشتر از مقررات بین‌المللی و شناخت راه‌کارهای افزایش صادرات اعلام کرد و گفت: بخش خصوصی باید به این مسئله توجه کند که در ترازوی قیمت و کیفیت، قطعا کیفیت پایدار خواهد بود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که بخش خصوصی برق در این مسیر نگاه جدی‌تری داشته باشد و با برگزاری جلساتی مشکلات اصلی این صنعت را دریابد. در کنار این مسئله نیز وزارت نیرو رسالت خود را پشتیبانی از بخش خصوصی دانسته و تمام تلاش خود را برای حل موانع موجود این بخش خواهد کرد.

او با اشاره به دغدغه‌های صنعت برق گفت: اصلی ترین دغدغه صنعت برق، تامین منابع مالی معقول، بیمه و سیاست‌ها و مقررات موجود است که وزارت نیرو برای حل تمامی این موانع تلاش خود را خواهد کرد اما باید به این نکته نیز توجه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha