• شنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95081510211
  • خبرنگار : 71477

خیریه کلینتون به دریافت هدیه یک میلیون دلاری از قطر اعتراف کرد

خیریه کلینتون به دریافت هدیه یک میلیون دلاری از قطر اعتراف کرد

موسسه کلینتون اذعان کرد، هیلاری کلینتون در زمانی که وزیر امور خارجه آمریکا بوده بدون اطلاع وزارتخانه مطبوعش یک هدیه یک میلیون دلاری را از قطر پذیرفته؛ این در حالی است که کلینتون متعهد شده بود تا دریافت هرگونه حمایت مالی جدید یا افزایش یافته از سوی دولت‌های خارجی را اطلاع دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس ایمیل ارسال شده از جانب یکی از مقامات موسسه کلینتون به جان پودستا، رئیس کمپین ریاست جمهوری هیلاری کلینتون، مقامات قطری در سال 2011 میلادی به مناسبت شصت و پنجمین سالروز تولد بیل کلینتون هدیه‌ای به مبلغ یک میلیون دلار را متعهد شدند و قصد داشتند شخصا با این رئیس جمهور سابق آمریکا دیدار و چک را تقدیم وی کنند.

این ایمیل یکی از هزاران ایمیل هک شده از حساب کاربری پودستا است که ماه گذشته توسط سایت افشاگر ویکی لیکس منتشر شد.

هیلاری کلینتون در سال 2009 میلادی که وزیر امور خارجه آمریکا شد توافق‌نامه اخلاقی آیین نامه موسسه کلینتون را امضا کرد. این توافقنامه به منظور افزایش شفافیت برای جلوگیری از رویدادهایی که ممکن است در آن‌ها سیاست خارجه آمریکا توسط اهدا کنندگان ثروتمند تحت تاثیر قرار گیرد، شکل گرفت.

بر اساس این توافقنامه اگر یک دولت جدید خارجی می‌خواهد کمک کند یا اگر یک اهدا کننده دولتی خارجی موجود همچون قطر می‌خواهد حمایت‌هایش از برنامه‌های موجود را افزایش دهد، هیلاری کلینتون متعهد می‌شود که به عنوان مقام وزارت امور خارجه اطلاع رسانی کند و فرصت را برای ابراز نگرانی‌ها فراهم نکند.

مقامات موسسه کلینتون ماه گذشته از تایید این کمک قطر امتناع کردند. برایان کوک استرا، سخنگوی این موسسه در  پاسخ به سوالات بیشتر گفت: ما هدیه یک میلیون دلاری قطر را پذیرفتیم اما این مبلغ به معنای افزایش حمایت‌های قطر از این خیریه نبود.

کوک استرا هیچ حرفی درباره اینکه آیا مقامات قطری به خواسته خود یعنی دیدار با بیل کلینتون رسیده‌اند یا خیز، نزد.

در همین حال مقامات سفارت قطر در واشنگتن و شورای وزرای قطر در دوحه در این باره هیچ اظهارنظری نکردند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، هیچ نگرانی از جانب موسسه کلینتون در خصوص این هدیه قطر برای بررسی دریافت نکرده است و وظیفه مدیریت وقت موسسه کلینتون بود که در خصوص این هدیه‌ها به وزارت امور خارجه اطلاع دهد.

بر اساس گزارش وب سایت موسسه کلینتون، دولت قطر طی این سال‌ها به طورکلی بین یک میلیون تا پنج میلیون دلار اهدا کرده است.

موسسه کلینتون اعلام کرده، اگر هیلاری رئیس جمهور شود دیگر هیچ مبلغی را از دولت‌های خارجی دریافت نخواهد کرد.

براساس سوابق موسسه کلینتون، به غیر از قطر دست کم هشت کشور دیگر نیز بدون اطلاع وزارت امور خارجه آمریکا کمک‌های مالی جدید یا افزایش یافته‌ای را به موسسه کلینتون به ویژه در پروژه‌های سلامت و بهداشت اهدا کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha