• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۹:۰۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 95081007306
  • خبرنگار : 71448

بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز دوشنبه

بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز دوشنبه

"افت قیمت هوندا CR-V به دنبال توقف شماره‌گذاری"، "سودهای توافقی ۱۰ بانک را به اخطار کشاند"، "گلابی صادراتی ۸۰۰۰ تومان ارزان‌تر از بازار داخلی!"، "افزایش بدون مجوز قیمت چند برند آبلیمو" و "اجرای ۴۲ طرح معدنی و صنایع معدنی تا بهار آینده" عناوین مهمترین اخبار اقتصادی ایسنا در روز دوشنبه بود.

به گزارش ایسنا، برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی ایسنا در روز دوشنبه(۱۰ آبان ماه) در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. گزیده اخبار اقتصادی ایسنا را در لینک‌های زیر بخوانید:

افت قیمت هوندا CR-V به دنبال توقف شماره‌گذاری

به دنبال اقدام پلیس در توقف شماره‌گذاری خودروهای وارد شده از آمریکا، قیمت این محصولات در بازار کاهش یافته است.

سودهای توافقی ۱۰ بانک را به اخطار کشاند

تخلف در اجرای سودهای بانکی که اعلام می‌شود با توافق و خواست خود بانک‌ها بوده، اکنون موجب شده تا در برخوردهای انضباطی بانک مرکزی۱۰ بانک به‌طور کتبی اخطار گرفته و دستورات اصلاحی را اجرا کنند.

گلابی صادراتی ۸۰۰۰ تومان ارزان‌تر از بازار داخلی!

گلابی یکی از گران‌ترین میوه‌هایی است که در بازار داخلی و حتی شاید بازار صادراتی عرضه می‌شود که نگاهی به قیمت‌های داخلی و خارجی آن نشان می دهد این محصول هم مانند دیگر میوه‌ها تفاوت فاحشی بین بازار داخلی و خارجی آن وجود دارد و ۸۰۰۰ تومان ارزان تر از بازار داخلی صادر می شود.

افزایش بدون مجوز قیمت چند برند آبلیمو

دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیمو از افزایش قیمت چند برند آبلیمو بدون هماهنگی با سازمان حمایت خبر داد و گفت: که این واحدها توضیحات لازم را درباره دلایل خود به سازمان حمایت ارائه کرده‌اند.

اجرای ۴۲ طرح معدنی و صنایع معدنی تا بهار آینده

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: این سازمان تا بهار سال آینده ۴۲ طرح معدنی و صنایع معدنی را افتتاح یا وارد فاز اجرایی می‌کند.

رشد ۷۳ درصدی واردات نفت خریداران آسیایی از ایران

آمارهای دولتی و نفتکش‌ها نشان داد میزان واردات نفت ایران از سوی چهار خریدار بزرگ آسیایی در سپتامبر، بیش از ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

امضای قرارداد ۸۰۰ میلیون دلاری مجهول!

دو ماه پیش بود که اعلام شد یک قرارداد ۸۰۰ میلیون دلاری از سوی یک شرکت سوئیسی برای ساخت یک نیروگاه بادی در ایران به امضا رسیده است. قراردادی که باوجود ارزش بالای مادی آن، مشخص نیست با کدام طرف ایرانی امضا شده است.

دولت ناجی شرکت‌های هواپیمایی می‌شود؟

بدهی معوق ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها از چند سال قبل به عنوان یکی از اصلی‌ترین معضلات مدیریتی صنعت هواپیمایی ایران مطرح بوده و در تمام این سال ها هر راه حلی که برای برطرف کردن این مشکل پیشنهاد شده نتوانسته گره کور تسویه این بدهی ها را باز کند.

دلزدگی تهرانی‌ها از مسابقه "مگامال‌ها"

در شرایطی که بنا به گفته‌ی مسوولان، ساخت مراکز تجاری بزرگ در مناطق ۱، ۳، ۵ و ۶ تهران رشد قارچ‌گونه‌ای را طی یک دهه اخیر داشته است، شهروندان از ورود این مهمانان ناخوانده به محله‌ی خود ناراضی هستند. مگامال‌ها در شرایطی نقاط مرکزی تهران را اشغال کرده‌اند که کارشناسان می‌گویند در همه جای دنیا برای جلوگیری از افزایش حجم ترافیک، مجتمع‌های تجاری، خارج از شهرها ایجاد می‌شود.

پروژه جدید عمانی‌ها برای تاسیس بندر در چابهار

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان به تشریح آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و عمان پرداخت و از مذاکره برای اجرای پروژه مشترک میان ایران و عمان در زمینه تاسیس بندر به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار در چابهار خبر داد.

واردات ۱۵ کیلوگرم دارو به قیمت ۲ دلار!

۱۵ کیلوگرم داروی معده "امپرازول" به ارزش دو دلار از هند به ایران وارد شده است که به گفته رییس اتحادیه واردکنندگان دارو احتمالا این محموله، نمونه ماده اولیه بوده است.

ابهام در برخورد مخابرات با بدهکاران تلفن ثابت

طبق مصوبات موجود هیچ یک از اپراتورهای ارتباطی مجاز نیستند به دلیل بدهی یکی از خط‌های مشترک، دیگر خطوط او را قطع کرده و یا بدهی یک خط را به آنها انتقال دهند، با این وجود برخی مشترکان از برخورد متفاوت مخابرات گله‌مندند.

مشتری ثابت‌های جدید در انتظار نفت ایران

لایه‌های نفتی کشورمان چندین و چند سال در فشار توده‌سنگ‌هایی به نام "تحریم" گرفتار شده بود. سنگلاخ‌هایی که نه تنها راه بهره گیری از طلای سیاه را برای کشورمان بسته بود، بلکه مشتریان خارجی نفت ایران را هم تشنه نگه داشته بود، مشتریانی که گویا پشت در نشسته بودند تا پس از رفع تحریم‌ها بشکه‌های خود را برای سیراب شدن از این ماده سیاه رنگ به صف کنند.

کاهش کارگران کارخانه از ‌۵۰۰ به ۵۰ نفر!

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: باید به مردم شفاف اعلام کنیم در کدام بخش‌ها شغل ایجاد شده است، وقتی که کارخانه‌ها با ۱۰ درصد ظرفیتشان کار می کنند و کارفرماها تعداد کارگرانشان را کاهش داده‌اند.

تبعات مشارکت نکردن در سرشماری

گرچه طبق قانون همه ایرانیان موظف هستند در سرشماری سال ۱۳۹۵ شرکت کرده و اطلاعات صحیح به مامور سرشمار بدهند، ولی در صورتی که شهروندان از وظیفه خود امتناع کنند برخوردی در انتظار آنها نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha