• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95081006725
  • خبرنگار : 71402

رئیس جاسوسی آلمان: شکست داعش در موصل تروریست‌ها را به سوی اروپا سوق می‌دهد

رئیس جاسوسی آلمان: شکست داعش در موصل تروریست‌ها را به سوی اروپا سوق می‌دهد

رئیس دفتر فدرال آلمان برای حفاظت از قانون اساسی (BfV) گفت، شکست شبه‌نظامیان داعش در موصل ممکن است موجب حملات تروریستی در سراسر اروپا شود.

به گزارش ایسنا، هانس – گئورگ ماسن، رئیس دفتر فدرال آلمان برای حفاظت از قانون اساسی در مصاحبه با رسانه آلمانی دویچلندفانک با بیان اینکه این آژانس جاسوسی با دقت تحولات موصل را دنبال می‌کند، از احتمال شکست موثر داعش در آنجا سخن گفت و تاکید کرد که ممکن است حملاتی به تلافی شکست در موصل در اروپا انجام شود.

عملیات آزادسازی موصل از 17 اکتبر آغاز شده است. این مقام آلمانی هشدار داد: این خوب است اما می‌تواند تبعاتی داشته باشد و حامیان داعش در اروپا دست به انجام حملات خشونت‌طلبانه بزنند. سرویس‌های امنیتی آلمان برای مقابله با رویدادهای احتمالی آماده‌اند. ما می‌خواهیم پیشگیری کنیم و اجازه ندهیم اتفاقی رخ دهد.

با این حال رئیس آژانس جاسوسی آلمان از تهدید قریب‌الوقوعی سخن نگفت. او تاکید کرد: ما آماده مقابله با سناریوهای مختلفی هستیم؛ از جمله احتمال حملات انتحاری و یا حملات مسلحانه همزمان به دست شبه‌نظامیان آموزش‌دیده، درست همانند چیزی که نوامبر 2015 در پاریس رخ داد.

هانس - گئورگ ماسن گفت: علاوه بر این احتمال حملات افراد تک‌رو هم وجود دارد چرا که افرادی هستند که افراطی شدند.

پلیس شهر کلن در 21 سپتامبر با حمله به گروهی از پناهجویان، یک پناهجوی سوری 16 ساله را به ظن طراحی یک حمله تروریستی بازداشت کرد. مقام‌های امنیتی با انتشار بیانیه‌ای گفتند که این نوجوان با حضور در مسجد در مدت زمان کوتاهی افراطی شده بود. این نوجوان در دهم ژوئن 2016 و زمانی که یک تصویر مربوط به داعش را برای دوستانش فرستاد، توجه پلیس را جلب کرد. در واکنش به این تحولات، رئیس آژانس جاسوسی آلمان گفت که داعش به شدت تلاش دارد تا از طریق رسانه‌های اجتماعی جوانان را تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha