• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95081006628
  • خبرنگار : 71516

ادامه درگیری‌ها در حلب در میان وضعیت وخیم غیرنظامیان

ادامه درگیری‌ها در حلب در میان وضعیت وخیم غیرنظامیان

همزمان با ادامه درگیری‌ها میان ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در اطراف حلب، نیروهای دولتی سوریه، افراد مسلح را در منطقه "ضاحیه الاسد" محاصره کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، مخالفان سوری مورد حمایت کشورهای منطقه از روز جمعه عملیات دیگری را برای شکستن محاصره شرق حلب آغاز کرده‌اند اما هنوز به پیشروی چندانی دست نیافته‌اند و ارتش سوریه خسارت‌های سنگینی را به آن‌ها وارد کرده است.

درگیری‌ها میان دو طرف در اطراف حلب همچنان ادامه دارد و گروه‌های مسلح اطراف میدان سعدالله الجابری در مرکز شهر حلب را نیز مورد حمله قرار دادند.

ارتش سوریه می‌گوید، روز یکشنبه روستای منیان در جنوب غربی حلب را که به دست افراد مسلح افتاده بود، پس گرفته و تروریست‌ها را در منطقه ضاحیه الاسد محاصره کرده است.

در همین حال مخالفان سوری مدعی شده‌اند که توانسته‌اند حمله گسترده ارتش سوریه به محله‌های شمالی حلب را دفع کنند.

از سوی دیگر اداره خدمات رسانی در حلب اعلام کرد که آب حدود 11 محله در شرق حلب از 43 روز پیش قطع شده است.

مسئولان این اداره مدعی هستند که آب این محله‌ها به دلیل حملات ارتش سوریه و روسیه و آسیب‌هایی که در نتیجه این حملات به لوله‌ها و شبکه‌های آبرسانی وارد شده، قطع شده است.

شهر حلب و حومه آن از وضعیت وخیم انسانی رنج می‌برد. درگیری‌ها در این شهر و اطراف آن در دوره اخیر نیز شدت یافته است و با وجود تلاش‌های جهانی برای اجرای آتش‌بس، دو طرف همچنان به حملات خود ادامه داده و آتش‌بس را نقض می‌کنند.

همچنین جیش الفتح، ائتلاف گروه‌های شورشی که عملیات مخالفان را رهبری می‌کند از ساکنان محله‌های غربی حلب که تحت کنترل ارتش سوریه هستند خواسته به دلیل تشدید درگیری‌ها در این محله‌ها از منازل خود بیرون نیایند.

با وجود اینکه گروه‌های مسلح غیرنظامیان را نیز در حلب هدف قرار می‌دهد اما آمریکا و هم‌پیمانانش همچنان از مخالفان حمایت کرده و افکار جامعه جهانی را درباره رخدادهای حلب تغییر می‌دهند. این کشورها روسیه و سوریه را مسبب اصلی محاصره و وضعیت وخیم انسانی در حلب می‌دانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha