به گزارش ایسنا، برقراری ارتباط با مسافران کربلا و نجف در ایام اربعین حسینی با توجه به حضور پررنگ زائران ایرانی، همواره از اهمیت ویژهای برخوردار بوده و مسوولان ارتباطی کشور نیز در تلاش برای بهبود این خدمات و کاهش هزینهها هستند.
زائران ایرانی سال گذشته در ایام عزاداری اربعین بیش از ۳۶ میلیون دقیقه مکالمه تلفنی داشتند و طبق آمار محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مجموع مکالمات ایران و عراق، حدود ۷۵ درصد آنها صادره و از ایران به عراق و حدود ۲۵ درصد مکالمات نیز وارده یعنی از سوی عراق به ایران بوده است.
محمدجواد آذری جهرمی -مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت- اواسط تابستان سال جاری از تلاش برای بهبود کیفیت ارتباطات در ایام اربعین امسال و مذاکراتی با عراق در زمینه کاهش تعرفه مکالمات خبر داده بود.
جهرمی همچنین با اشاره به تعهد اپراتورهای عراقی برای بهبود ظرفیت شبکه خود نسبت به سال گذشته، از تشکیل کمیتهای متشکل از شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورها برای برقراری ارتباطات مناسب در این ایام خبر داده بود.
او با اشاره به تلاشهای صورتگرفته و مذاکرات انجامشده برای فرایند کاهش حدود ۴۰ درصدی نرخ مکالمات عراق و ایران برای دهه اربعین (یک هفته قبل و سه روز بعد از اربعین)، نسبت به کاهش قیمت در برقراری ارتباطات بین المللی ابراز امیدواری کرده بود.
بدین ترتیب در نهایت، وعده شرکت ارتباطات زیرساخت مبنی بر کاهش نرخ مکالمات اربعین تحقق یافت و این هزینه که در سال گذشته، برای تماسهای خروجی (از اپراتورهای ایرانی) حدود هزار تومان به ازای هر دقیقه بود، به ۵۵۰ تومان کاهش یافت.
به گفته رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت این تعرفه به زودی به اپراتورها ابلاغ میشود، اما در نهایت، اپراتورها با نگاه به مسوولیت اجتماعی خود، تسهیلاتی را برای زایران فراهم میکنند و وزارت ارتباطات فقط هماهنگکننده است تا نظرات، ایدهها و تقسیم وظایف انجام شود.
طبق اظهارت رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت مبنی بر بهبود کیفیت خدماترسانی از نظر ارتباطی در اربعین امسال و اقدامات صورتگرفته از جمله کاهش نرخ تعرفه مکالمات از ایران به عراق، میتوانیم با فرا رسیدن این ایام، شاهد این بهبود باشیم.
انتهای پیام
نظرات