• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 95080503940
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

13 آبان روز تقابل حق علیه باطل

13 آبان روز تقابل حق علیه باطل

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 13آبان روز تقابل حق علیه باطل است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام «سیدجواد خاضع» چهارشنبه، پنجم آبان‌ماه در نشست ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان استان افزود: ماهیت جمهوری اسلامی ایران مبارزه با ظلم و استکبار و نفی هرگونه ظلم و ستم است که تا به امروز برای همه کشورهای اسلامی الگو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در پی اعتراض به لایحه ننگین کاپیتولاسیون در سال 43 به خاک و خون کشیده شدن دانش‌آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال 58 سه حادثه مهم  13آبان هستند وجه مشترک هر سه رویداد مبارزه با استکبارستیزی بود.   

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آمریکا استکبار است و ملت ایران نماد مقاومت در برابر استکبار است.

خاضع به برخی جنایت‌های آمریکا قبل و بعد از انقلاب اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی کودتای 28 مرداد 1332، شهادت دانشجویان در 16آذر 1332، حمایت و پایه‌ریزی رِژیم پهلوی، تحمیل قانون و لایحه ننگین کاپیتولاسیون، کشتار مردم در قیام خونین 15خرداد سال 42، تبدیل سفارت به لانه جاسوسی، حمایت از صدام برای حمله به ایران، انجام تحریم‌های ظالمانه، حمایت از گروهک توریستی منافقین، ساقط کردن هواپیمای ایران، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران از جمله جنایت‌های آمریکا هستند.

وی ادامه داد: آمریکا جنایت‌های زیادی علیه ایران انجام داده است که بر همین اساس باید مردم شعار «مرگ بر آمریکا» سر دهند و مشارکت در 13آبان ضروری است.

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کمیته‌های دانشجویی، دانش‌آموزی، طلاب و روحانیت، تبلیغات و فضاسازی شهری، هیئت‌های مذهبی، ارتباطات و اطلاعات، شبکه اجتماعی و فضای مجازی، تبلیغات اطلاع‌رسانی و امنیتی و انتظامی 9 کمیته‌ای هستند که به‌منظور هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن مراسم یوم‌الله 13 آبان تشکیل شده‌اند.

خاضع افزود: برگزاری میزگردهای تحلیلی و تبیینی در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی و هنری، برگزاری ایستگاه‌های نقاشی و کاریکاتور با موضوع 13 آبان، برگزاری حلقه‌های صالحین با موضوع  13آبان و مبارزه با استکبارستیزی، اعزام مبلغین و تبیین ماهیت و سیاست‌های استکباری آمریکا از جمله برنامه‌های کمیته‌های 9 گانه برای برگزاری با شکوه مراسم یوم‌الله 13آبان هستند.

وی خاطرنشان کرد: شاید روز 13 آبان بیشتر در خصوص دانش‌آموزان معرفی شده است در حالی که درست است بخش مهمی مربوط به دانش‌آموزان باشد اما این روز یک روز ملی است و برای مبارزه با استکبار جهانی حضور و مشارکت همه مردم در این روز ضروری است.

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مسیر راهپیمایی 13آبان در شهر یاسوج از میدان هفت تیر این شهر به سمت خیابان طالقانی، خیابان جمهوری و میدان امام حسین(ع) است و مردم عزیز این شهر ساعت 10صبح در این مسیرها حضور به هم می رسانند.

نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

هم‌چنین «سیدبهاءالدین ملک‌حسینی»، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: زنگ استکبارستیزی در مدارس این استان نواخته می‌شود.

وی افزود: ساعت 10صبح روز چهارشنبه 12آبان ماه زنگ مبارزه با استکبار  در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به صدا در می‌آید.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مراسم نمادین زنگ استکبارستیزی در مدرسه دوره اول متوسط فرهنگیان برگزار می‌شود.

ملک‌حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که 13آبان روز پنج‌شنبه است و مدارس در این روز تعطیل هستند قرار بر این شده است که مدارس استان در این روز باز باشند تا دانش‌آموزان در مدارس برای حضور در این راهپیمایی باشکوه ساماندهی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha