• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95072817214
  • خبرنگار : 71089

اردوغان: مخالفان مشارکت ما در نبرد موصل، از به هم خوردن نقشه‌هایشان در سوریه ناراحتند

اردوغان: مخالفان مشارکت ما در نبرد موصل، از به هم خوردن نقشه‌هایشان در سوریه ناراحتند

رجب طیب اردوغان اعلام کرد: کسانی‌که نمی‌خواهند ترکیه در عملیات موصل شرکت کند، کسانی هستند که از بر هم خوردن نقشه‌های‌شان در سوریه ناراحت هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور ترکیه با اشاره به گفت‌وگویش با ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش گفت: درباره حلب گفت‌وگو کردیم و روسیه اعلام کرد که بمباران‌های خود را متوقف می‌کند.

وی گفت: درباره حضور نیروی هوایی کشورمان در عملیات موصل با نظامیان آمریکایی به مکاتباتی دست یافتیم.

اردوغان اضافه کرد: پس از پایان همه مسائل، حامیان، کشورهایی که بر سر راه ما سنگ اندازی کردند و کشورهایی که چاله کندند، را از یاد نخواهیم برد.

وی در ادامه خطاب به مقامات عراقی گفت: مگر زمانی که ترکیه درهایش را به سوی 300 هزار پناهجوی عراقی گشود، آسوده خاطر نشدید؟

اردوغان گفت: کسانی‌که نمی‌خواهند ترکیه در عملیات موصل شرکت کند، کسانی هستند که از بر هم خوردن نقشه‌های‌شان در سوریه ناراحت هستند.

رئیس جمهوری ترکیه افزود: ما در موصل خواهیم بود تا برای استقلال و آینده‌مان مبارزه کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: عملیات سپر فرات که به رهبری ترکیه در سوریه انجام می‌شود در آینده‌ای نزدیک منطقه امنی را در شمال حلب به مساحت ۵۰۰۰ کیلومتر مربع اعلام خواهد کرد.

اردوغان تصریح کرد، حدود یک میلیون سوری در صورت آغاز خروج افراد مسلح از حلب احتمالا به سمت ترکیه فرار خواهند کرد.

اردوغان گفت: عملیات نظامی سپر فرات موفقیت‌هایی را رقم زد که ائتلاف تحت امر آمریکا ظرف سال‌ها این موفقیت‌ها را حاصل نکرد.

وی افزود: ما از حمایت هیچ کسی برخوردار نشدیم و موافقت هیچ کسی را برای اجرای این عملیات نگرفتیم. شهروندان سوری نیز پس از پاکسازی دو شهر جرابلس و دابق به مناطق خود باز خواهند گشت و زندگی عادی خود را خواهند داشت.

اردوغان گفت: ما منتظر وقوع حملات تروریستی در کشورمان نخواهیم ماند. ما تروریستها را هرجا که باشند می‌زنیم. کشور ما از بیش از ۳۰ سال قبل با گروه تروریستی پ ک ک می‌جنگند ما هیچ تشکیلات تروریستی را در این جغرافیا رها نخواهیم کرد آنها یا باید خود را تسلیم کنند یا جغرافیای ترکیه را رها کنند.

از سوی دیگر اردوغان خواهان بازنگری در توافق لوزان شد که در سال ۱۹۲۳ به امضا رسید که براثر این توافق مرزهای جدید ترکیه پس از جنگ جهانی اول تعیین شدند.

روز سه شنبه وزیر خارجه عراق اعلام کرد که هفت کشور با حضور ترکیه در عراق مخالفند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha