• شنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95071710398
  • خبرنگار : 71415

"سورپرایز اکتبر" ویکی‌لیکس به زودی منتشر می‌شود

"سورپرایز اکتبر" ویکی‌لیکس به زودی منتشر می‌شود

بنیانگذار وب سایت افشاگر ویکی لیکس وعده داده است به افشاگری‌های "چشمگیر" درباره موضوعاتی از جمله انتخابات آمریکا و شرکت گوگل در روزهای آینده دست خواهد زد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، جولیان آسانژ، بنیانگذار وب سایت افشاگر ویکی لیکس گفت این وب سایت قصد دارد به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس آن طی روزهای آینده اسناد و مدارک جدیدی را افشا کند اما با این حال دقیقاً زمان و موضوع این افشاگری‌ها را مشخص نکرد و تنها هشدار داد "سورپرایز اکتبر" ویکی لیکس ممکن است افشاگری‌هایی علیه گوگل باشد.

اختلاف میان ویکی لیکس و شرکت گوگل در سال 2014 هنگامی که آسانژ در کتابش با عنوان "هنگامی که گوگل با ویکی لیکس ملاقات کرد" مسائلی را درباره این شرکت نوشت، آغاز شد.

آسانژ در این کتاب نوشت: هیچ کس نمی‌خواهد قبول کند که گوگل بیش از حد بزرگ و بد شده است.

وی در داخل این کتاب نوشت: در زمان تصدی اریک اشمیت، به عنوان مدیرعامل شرکت گوگل این شرکت با پنهانی‌ترین ساختارهای قدرت در آمریکا ادغام شد و تبدیل به یک ابر شرکت به لحاظ جغرافیایی تهاجمی شد.

آسانژ ادعا کرده که اشمیت که رئیس شرکت گوگل است، سال‌ها با کلینتون همکاری کرده است و دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه نیز گوگل را متهم به جانبداری سیاسی و حذف اخبار منفی درباره کلینتون کرده است.

آسانژ در گفت‌وگو از طریق ویدئو کنفرانس خطاب به یک کنفرانس خبری در برلین گفت: افشاگری‌های چند روز آینده شامل مسائل مهمی درباره جنگ، تسلیحات، نفت، شرکت گوگل، انتخابات آمریکا و جاسوسی‌های گسترده خواهد بود.

وی گفت: ویکی لیکس می‌خواهد در طی ده هفته آینده هر هفته بخشی از افشاگری‌ها را منتشر کند.

آسانژ همچنین گفت: گمانه زنی‌ها درباره اینکه ویکی لیکس قصد دارد به دورنمای ریاست جمهوری هیلاری کلینتون در آمریکا آسیب بزند، اشتباه است.

وی همچنین درباره نزدیکی‌اش به رقیب هیلاری کلینتون یعنی دونالد ترامپ گفت: من حقیقتاً احساس نزدیکی شخصی با همه افراد بشریت دارم. من مطمئناً برای هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ متاسفم. این دو نفر به دلیل بلند پروازی‌های خود شیوه‌های مختلف آزاد می‌بینند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha