• چهارشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 95071409184

درخواست روسیه از آمریکا نسبت به بازگشت به اجرای معاهده نیروهای هسته‌ای میان برد

رییس دپارتمان منع گسترش و کنترل تسلیحات هسته‌ای وزارت خارجه روسیه گفت:‌ ایالات متحده از روی حسن نیت به اجرای معاهده نیروهای هسته‌ای میان برد بازگردد.

 به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میخاییل اولیانف رییس دپارتمان منع گسترش و کنترل تسلیحات هسته‌ای وزارت خارجه روسیه در کمیته نخست خلع سلاح هسته‌ای و امنیت بین‌الملل مجمع عمومی سازمان ملل گفت ما از واشنگتن می‌خواهیم تا فورا به اجرای کامل و صادقانه معاهده نیروهای هسته‌ای میان برد بازگردد.

این معاهده سال ۱۹۸۷ توسعه، آزمایش یا گسترش پایگاه‌های زمینی موشک‌های کروز با برد ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل را ممنوع می‌کند.

مسکو و واشنگتن یکدیگر را به نقض معاهده نیروهای هسته‌ای میان برد متهم می‌کنند.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در حکمی به دلیل آن چه که او رفتار خصمانه آمریکا خوانده بود توافق‌نامه انهدام پلوتونیوم با ایالات متحده را به حالت تعلیق در آورد.

در حکم امضا شده به منظور اعلام تعلیق این توافق نامه آمده است: دلایلی شامل تغییر اساسی فضای حاکم، تهدید علیه ثبات راهبردی روسیه به دلیل اقدامات خصمانه آمریکا و لزوم اقدام سریع برای دفاع از امنیت روسیه عامل معلق کردن این توافق هستند.

در همن حال کاخ سفید نیز با ابراز نارضایتی نسبت به تصمیم روسیه در تعلیق توافق‌نامه انهدام پلوتونیوم با ایالات متحده اعلام کرد: این اقدام، مسکو را در جامعه بین‌المللی منزوی‌تر خواهد کرد.

میخائیل اولیانف در کمیته اولیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد که این تعلیق هیچ اثر منفی بر روند خلع سلاح هسته‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha