• سه‌شنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۵ / ۰۰:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95071307722
  • خبرنگار : 71132

علی مطهری در نامه‌ای به آیت‌الله یزدی

رویکردتان درباره مسابقه فوتبال ایران و کره عده‌ای را از دین گریزان می‌کند

رویکردتان درباره مسابقه فوتبال ایران و کره عده‌ای را از دین گریزان می‌کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رویکرد وی درباره مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی را غیرقابل هضم دانست و گفت که چنین اظهاراتی عده‌ای را از دین گریزان می‌کند.

به گزارش ایسنا، در نامه علی مطهری خطاب به آیت‌الله یزدی که در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است:

«آیت الله یزدی دامت برکاته

با اهدای سلام و تحیت، در خصوص بازی فوتبال ایران و کره جنوبی در عصر تاسوعا، روشن است که بهتر بود این بازی به زمان دیگری موکول می‌شد. اما اکنون که امکان این امر وجود ندارد و لغو این بازی هم خسارت‌های جبران‌ناپذیر برای کشور دارد، به نظر می‌رسد که ابراز حساسیت بیش از حد نسبت به این موضوع، امری ضد تبلیغ دین به شمار می‌رود. فرضا مردم برای گلی که ایران به کره جنوبی بزند خوشحال شوند و عده‌ای ابراز شادی کنند آیا این امر به معنی خوشحالی و شادی برای شهادت امام حسین علیه السلام و هتک حرمت و اهانت به ساحت سیدالشهداست؟ علاوه بر این که مردم در چنین موقعیت‌هایی به خوبی می‌دانند که چگونه رفتار کنند و چندین  سال پیش شبیه این اتفاق برای مسابقه تیم استقلال تهران و دالیان چین افتاد و تماشاگران رفتار قابل ستایشی داشتند.

مثالی می‌زنم. اگر کسی بعد از سال‌ها پدر یا مادر یا فرزندش را در شب عاشورا ملاقات کند آیا نباید خوشحال شود و بخندد چون حرمت آن امام عزیز را شکسته است؟! همین نگاه است که باعث شده است در دو ماه محرم و صفر مردم ایران مراسم ازدواج برگزار نکنند حتی به قیمت صدها و هزاران گناهی که به علت تاخیر در ازدواج جوانان رخ می‌دهد و از طرف دیگر تالارهای برگزاری مراسم ازدواج، قبل و بعد از این دو ماه با تراکم مشتری و مشکلات برای مردم مواجه می‌شوند. چه مانعی دارد غیر از چند روز قبل و بعد از عاشورا و اربعین و سه روز آخر صفر مردم عرفا مجاز به برگزاری مراسم ازدواج باشند همان طور که شرعا مجاز هستند. قطعا امام حسین هم به این وضع راضی‌تر است.
وظیفه روحانیت و مصلحان جامعه است که با نقاط ضعف جامعه و آداب و رسوم خرافی که مانند زنجیر به دست و پای مردم بسته شده است مبارزه کنند نه این که سوار بر این موج‌ها شوند. به تعبیر شهید آیت الله مطهری که جناب عالی نیز محضر درس ایشان را درک کرده‌اید مصلح واقعی کسی است که با نقاط ضعف مردم مبارزه کند هر چند از محبوبیت اجتماعی او کاسته شود.

اینجانب جناب عالی را در مجموع یک روحانی عالم و روشنفکر می‌دانم ولی رویکردی مانند آنچه درباره مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی ابراز کردید برایم قابل هضم نیست و معتقدم عده‌ای را از دین گریزان می‌کند و انسان را به یاد اقدامات کلیسای کاتولیک در قرون وسطی می‌اندازد که منجر به گریز مردم اروپا از دین شد.

برای حضرت عالی آرزوی توفیق الهی بیشتر دارم.

با تقدیم احترام

علی مطهری»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۰۰:۴۰

آقای مطهری خدا رحمت کند پدرتان را . یا علی

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۰۱:۳۲

بسیار متین فرمودند علی مطهری وموافق این نوشته هستم.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۰۵:۳۵

آقای مطهری مصاحبه رو بخون بعد قضاوت کن آقای یزدی چه فرموند.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۸ ۱۷:۵۵

چیزخاصی نفرمودند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۰۶:۲۵

احترام شب تاسوعا با تحصیل و سواد بدست نمی‌آید بلکه محبت و عشق به اهل بیت علیهم السلام لازم است که اکثر ورزشکاران آن را دارند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۰۷:۱۶

تنها نماینده واقعی مردم

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۰۷:۵۷

ایین حرف آیت‌الله نشان داده مردم ایران را خوب نشناخته یا اعتماد نداره مردم ایران با هر عقیده ای که باشند عاشق اهل بیت(ع) هستند و حرمت نگه میدارند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۰۸:۳۶

آفرين بر فكري كه درست عمل ميكند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۰۸:۳۷

بسیار عالی و گویا

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۰۹:۰۲

صحبت‌های بسیار درستی زدند. ولی قسمت برگزاری مراسم در دو ماه محرم صفر رو بسیار اشتباه کردند که نشان از این داره که ایشون گاهی اوقات از اونور بام میفتند. ماه صفر که معروف به ماه حزن و اندوه هست و باید بابت بلایا حتما صدقه داد در این ماه.هر روز این دو ماه مصائب خاص خودشو داره که باید حرمتش حفظ بشه

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۰۹:۰۸

اقای مطهری به بهانه گریزان شدن از دین نباید قداست وارزش های خودرا به تدریج از بین ببریم البته حواس مومنبن جمع هست

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۰۹:۱۱

مرحبا با این مطالب منطقی و روشنگرانه

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۰۹:۱۳

یکی به این بگه ... نزنه اینقد

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۰۹:۱۵

درود بر هرچه آدم عاقله . لطفا کمی مثل آقای مطهری فکر کنید .

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۰۹:۵۰

فوتبال کجا دکترجان و دیدار والدین و فرزندان کجا؟قیاس درستی نیست ضمن این‌که یه فکری به حال فروش ملزومات خانم‌ها به توسط آقایون بکنید بد نیست آقا دکتر!!

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۰۹:۵۸

بسیار عالی و بجا و متین بود

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۰:۲۸

بازی باید با تماشاچی و با مراسم ویژه تاسوعا مثل سینه زنی همراه باشد که تبلیغ بزرگی برای این مراسم است و تماشاگران جای تشویق یاحسین و یا ابوالفضل بگویند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۰:۵۳

با سلام و درود. حقا که جناب آقای مطهری سخنان سنجیده و درست و عالمانه ای ابراز کردند و مصلحت کشور و مردم هم به همین می باشد.افراط گری در امور مطمئناً نتیجه معکوس دارد و کشور را به خطر می اندازد.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۰:۵۵

درود بر فرزند خلف شهید مطهری

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۰:۵۶

همانطور که آقای مطهری گفته این اظهارنظرها مردم را دین‌گریز می‌کند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۰:۵۷

این حرف‌ها و موضع‌گیری‌ها باعث می‌شودمردم و بویژه جوانان واکنش معکوس نشان دهند و حتی اگر خودشان هم بخواهند حرمت تاسوعا را نگه دارند به لجبازی دست بزنند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۰:۵۸

به نظر من مطهری درست میگه -خیلی سخته که همه چی رو خراب کنیم-فرهنگ عاشورا ساختن مشکله-

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۱:۰۰

ما در دنیایی که زندگی می کنیم که ادیان و باورهای مختلف وجود دارد و اگر نشود همه محدودیتهای مورد نظر همه را در ارتباطات و مناسبات رعایت کرد این هیچ بی احترامی نیست و نباید باعث منزوی شدن ما بشود. ضمن اینکه برگزاری یک مسابقه بین المللی فوتبال که از سوی یک نهاد بین المللی برنامه ریزی می شود در شب یا روز تاسوعا هیچ گونه بی احترامی و معصیتی محسوب نمی شود ما توضیحات خودمان را داده و سعی کرده ایم زمانش عوض شود. تکلیف ما در همین حد است نه بیشتر و نمی توانیم با دنیا قطع رابطه کنیم چون ما شیعه و مسلمان هستیم

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۱:۴۳

خوشا بحال قدیمی ها که فوتبالی نبود و در عوض عشق مولا بود!!

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۱:۵۹

مطهری عزیز لایک داری 1000 تا

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۲:۱۴

باسلام آقای مطهری در ایام کرسمس وتعطیلات اروپا چند تا مسابقات ورزشی برگزار وپخش می شود.؟

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۲:۳۴

تا ب حال نمیدونستم خوشحالی بعد از گل هم حرمت شکنی محسوب میشه نمیدونستم اگه احیانا با یه گل مردم هورا بکشند دین و آیین ب خطر میفته! برم توو دفترچه ام این مصیبت عظمی رو یعنی بازی فوتبال در شب عاشورا که گناهی بسیار بزرگ و نابخشودنیست رو ثبت کنم تا از مخیله و حافظه ام هرگز پاک نشود :| ضمنا تائید یا عدم تائید این دیدگاه کوچکترین تاثیری در عمق باور و یقین من ایجاد نخواهد کرد. یا علی.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۲:۳۶

بسيار زيبا و عالمانه صحبت كردن آقاي مطهري بنده از جانب خودم و تمام جوانان مومن و انقلابي از ايشون تشكر ميكنم

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۳:۰۴

آیا نمونه هایی اینچنین درتاریخ اسلام رخ داده برخورد ائمه چگونه بوده است

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۳:۲۰

درود خدا بر شهید مطهری وفرزند دانشمند ودیندار ایشان ،

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۳:۳۸

زنده باد علی مطهری .این آقایان افراطی هستند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۳:۴۱

دمت گرم مطهری

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۴:۱۶

آقای مطهری نظر آیت الله یزدی برای شما قابل هضم نیست چون شما تابع سکولار و سکولاریسم هستین یعنی دین از سیاست، ورزش و... باید جدا باشد. اما پدر شما دشمن سرسخت سکولاریسم بودن و جان خودشونو در این راه فدا کردن. در ضمن خودم طرفدار دو آتشه فوتبال ملی هستم

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۹:۱۵

چراوقتی سوالی می شود کسی پاسخ نمی دهد آیا درصدر اسلام مورد مشابه اتفاق افتاده یانه همین

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۱۹:۵۶

با نظر جناب علی مطهری در اینخصوص موافقم. اگر مردم بعد از به ثمر رسیدن گل احتمالی در مقابل کره جنوبی ابراز شادی نمایند این به معنی اهانت به ساحت مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس علیهم السلام نیست. در ضمن نباید مانع ازدواج جوانان در سراسر محرم و صفر شد. البته در 15 روز اول محرم و چند روز آخر ماه صفر بهتر است هیچ مراسم ازدواجی نباشد. نه اینکه کل ماه های محرم و صفر ازدواج صورت نگیرد. مگر اینکه حکم شرعی برای حرام بودن ازدواج در سراسر این دو ماه از ناحیه معصومین علیهم السلام داشته باشیم که ظاهرا چنین حکمی نداریم.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۲۳:۱۶

چه مانعی دارد غیر از چند روز قبل و بعد از عاشورا و اربعین و سه روز آخر صفر مردم عرفا مجاز به برگزاری مراسم ازدواج باشند همان طور که شرعا مجاز هستند. قطعا امام حسین هم به این وضع راضی‌تر است.!

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۴ ۱۴:۱۵

به مونا: تو اون دنیا هم زمانی که این جوانان برای شفاعت به پای امام حسین(ع) افتادند امام هم اعوذباالله لجبازی کنه پس. خانم مونا لجبازی شما و امثال شما هیچ ضرری به حرمت و عظمت امام حسین نمی رسونه فقط به اون دنیای خودتون ضرر میرسونه

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۴ ۱۴:۱۸

به آدم با معرفت کم و قاسم و محمد خدایی هزارتا لایک دارین ...

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۴ ۱۷:۳۹

1-یکی نیست بگه آقای مطهری شما حرف زدن بلدنیستی حرف نزدن هم بلد نستی؟2-درسته ازدواج در محرم وصفر حرام نیست اما مردم از قدیم شعورشان میرسیده و حرمت نگه میداشتن لذا مثل شما فکر نمیکنن3-آیا درست است عده ای که مراسم ازعروسی می آیند با هم وضعیت بوق بوق کنان وارد مجلس ختمی که مثلا شما برای بستگانتان برگزار کرده اید وارد شوند؟(عیسی به دین خود موسی به دین خود؟)4-فرزندشهیدمطهری بودن مهم نیست بصیرت دینی داشتن مهم است.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۵ ۱۰:۴۷

دمت گرم....دل مخالفان این تفکر ان شاالله بیدار شود

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۵ ۱۵:۳۸

آقای یزدی هم چیزی نگفتند که چنین واکنشی را داشته باشد گفتند اگر میشود فوتبال را به عقب انداخت و اگر مستلزم هزینه‌ای باشد به خاطر اباعبدالله هزینه اش را هم بدهند که فک کنم مردم هم موافق این حرف باشند

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۵ ۱۶:۴۰

خسارت جبران ناپذیر !!!! کله هسته ای ایران توش بتن کردن میگن قابل جبرانه حالا تغیر مسابقه خسارت جبران ناپذیره؟!

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۵ ۱۸:۳۷

در جواب اونایی که میگن مگه این اتفاقات تو قدیم افتاده بود باید بگم این احماقانه ترین حرفیس که میزنید چون این تفکرات را کسی میتواند داشته باشد که اسلام را نمی شناسد و نمی دانید که چه دینی است!! اسلام دین روز است هیچ اتفاقی نیس که امروز بیفته ولی جوابش تو اسلام نباشه اصلن کاره مراجع تقلید همینه که برن احکامی که تو قدیم اتفاق نیفته را با تفکر از قرآن یا احادیث امامان(ع)و پیامبر اکرم (ص) استخراج کنن کدوم عقل و منطقی و شیعه واقعی قبول میکنه که تو شب شهادت امام حسین (ع) سالار شهیدان یک مسابقه به درد نخور رو برگزار کنن با اون فوتبالیستای پرحاشیه .ولی حق با شماس چون اگه برگزار نشه کشور نابود میشه و خیلی خیلی مهم تر از عزاداری به خاطره حسینه!!! در ضمن چرا تو میلاد مسیح(ع) یا تعطیلات مذهبی اروپا برنامه فیفا جور میاد ولی تو تاسوعا نه این هم از کارای حمله فرهنگی و مذهبی اوناس خدایا این جماعت رو به راه راست هدایت کن اگه قابل هدایتن

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۶ ۰۱:۱۰

اگراسلام واقعی و سر جای خودش و عمل باشه نه ریا ، نه تنها با برگزاری یه فوتبال هیچ هتک حرمتی نمیشه بلکه برگزار نکردنش کوچک کردن امام حسینه و گناه ، اگه ملت و مردم ما مسلمان و شیعه هستن روز مسابقه درست رفتار کنن پس از واقعیت فرار نکنیم بهتر است

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۶ ۱۴:۵۳

واقعا حیف از اسم شهید مطهری که رو این آقاست. ذره‌ای از عزت اسلامی در ذات این به اصطلاح روشنفکران نمونده. ککشونم نمیگزه که تو روز تاسوعا همچین اتفاقی نباید بیفته. انقدر بدبختن که هر سازی اجنبی بیگانه بزنه اینا باید برقصن باهاش

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۶ ۱۶:۱۸

یکی به این مطهری بگه آخه ...! قد خودت حرف بزن

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۶ ۱۶:۴۶

والله رسم ما ایرانیا این طوریه که اگه همسایه مون عزادار باشه صدای شادی مون از خونه بلند نمیشه به احترام همسایه.حالا چی شده که حرمت دل شکسته ی حضرت زهرا و قلب داغدار امام زمان رو نگه داشتن شده مبارزه با دین! خدا ایشون رو اگه قابل هدایت هستند که هدایت کنند وگرنه شرشون رو به خودشون برگردونه ان شاالله

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۷ ۰۱:۴۲

احسنت به این طرز تفکر

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۷ ۰۳:۱۳

دمت گرم خوب گفتی.حال کردم

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۷ ۱۰:۲۲

هیچ مشکلی نداره حتی شادی هم به بهانه پیروزی تیم ایران صواب هم داره در این روز آقا برید ببینید امام حسین چی گفت که به هیچ کدامش عمل نمیشه. خدا به داد دین و مردم برسه.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۸ ۰۱:۳۱

خطاب به ن : "والله رسم ما ایرانیا این طوریه که اگه همسایه مون عزادار باشه..." چرا مقایسه بی‌ربط می‌کنید؛ ما ایرانی‌ها اگه همسای‌مون عزادار باشه؛ شادی نمی‌کنیم ولی مهمان را هم راه نمی‌دهیم؟ تیم فوتبال یک کشور آیا به منزله نمایندگان مهمان از کشور دیگر هم نیستند؛ مگه در فیلم مختار ندیدید که مسلم خلیفه کوفه را بخاطر این‌که مهمان بود نکشت؟ ای کاش تمام کسانی که سنگ امام حسین(ع) را به سینه می‌زنند و از آقای مطهری بد می‌گویند؛ مثل اهل کوفه نباشند؛ حق کسی را نخورده باشند، اولین حقی را که من می بینم دارند پایمال می‌کنند ؛ حق همین آقای مطهری است شخصی که در مجلس با نهایت احترام ، ادب ، شجاعت ، دلسوزی به حکومت و مملکت ، بدون تملق و چاپلوسی ، با منطق و درایت و شجاعت و بر خلاف شعار دهنده‌های حق مردم‌خور که هدف‌شان از سیاست پر کردن جیب هایشان هست ... ؛ همواره با مردانگی حرفشان را زده اند. به هر حال برخی از کارهای ما اشتباه هست ؛ مثلا آیا بستن خیابان ها و ترافیک برای پخش چایی ؛ و به خطر انداختن جان مردم درست هست؟ همین امشب به من خبر دادند که حال بچه بد هست و من باید سریع خودم رو می رسوندم خانه در حالیکه همه جا ترافیک بود ؛ آیا امام حسین از این وضعیت سد خیابان جهت چایی دادن خوشحال می شوند؟ درود بر تو ای مرد آزاد.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۸ ۰۲:۱۶

من همونیم که از آقای مطهری دفاع کردم ، در مورد چیز هایی که در خصوص آقای مطهری عرض کردم چیزهایی بوده که من از ایشان دیده ام و بطور کلی نظرم همان است، کلیات صحبت ایشان هم (مثل پرهیز از خرافات و ازدواج در محرم و صفر و ...) هم موافقم ، اما در مورد بازی در روز تاسوعا فکر می کنم ایشان اشتباه می کنند وصحبت آیت الله یزدی درست باشد ؛ زیرا : روز تاسوعا و عاشورا عزای عمومی هست و همه جا تعطیل هست شاید از این نظر بازی فوتبال در ورزشگاه عمومی کار درستی نباشد؟. کشورهای دیگر چه می کنند؟

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۸ ۱۲:۵۵

درود بر فرزند برومند استادشهید مطهری. کاملا باصحبتهای ایشان موافقم

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۱ ۰۰:۳۴

خیلی مردی کاش همه مثل شما بودن و این افکار قرون وسطایی و صد سال پیش رو نداشتن

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۲ ۰۰:۲۶

اینجانب از ادبیات آقای علی مطهری خطاب به آیت الله یزدی بسیار متعحب شدم متأسفانه آداب نامه نگاری و ادب اسلامی وحفظ حرمت عالم دینی در این نامه رعایت نشده است مثالی که زدند برگشت عزیزان از سفر در شب عاشورا که باعث خوشحالی و مقایسه آن با فوتبال که طرفداران فوتبال اگر برنده شوند خوشحال می شوند جای تأسف است که کسی که در سمت نایب رئیسی مجلس است و دارای مدرک دکترا است اینگونه مثال می زند آقای مطهری خوشحال شدن یک امر طبیعی است نه اختیاری به این معنا که اگر حادثه ای در عاشورا رخ دهد که باعث خوشحالی شود اشکالی ندارد آنچه بد است کف زدن و رقصیدن و بی حرمتی به امام حسین علیه السلام است مرحوم استاد شهید مطهری برای همه ما عزیز و محترم است ولی حتما پدر تو بود فاضل ولی از فضل پدر چه حاصل پدر بزرگوار شما سراسر وجودش را غیرت دینی فرا گرفته بود شما چه؟

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۴ ۱۱:۰۷

آقای علی مطهری خیلی با مواضع و دیدگاه های پدرشون فاصله دارند و این جای بسی تاسف است. با اشاعه این نظریات و دیدگاه های به ظاهر روشنفکری است که امروز میبینیم حرمت ها تا چه اندازه شکسته شده است. عروسی در محرم و صفر؟؟؟؟؟. آیا میتوان تصور کرد مردم بدون موسیقی و به اصطلاح شادی(مجالس مختلط و گناه آلود) مراسم عروسی برگزار کنند؟اونم توی این زمونه؟ چرا یه کم حرمت نگه نمیدارید؟