• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95071207177
  • خبرنگار : 71457

آخرین اخبار از موصل؛

بیش از ۵۰۰ عضو داعش طی سپتامبر در موصل کشته شدند

بیش از ۵۰۰ عضو داعش طی سپتامبر در موصل کشته شدند

یک مسئول در حزب دموکرات کردستان عراق در موصل اعلام کرد، تعداد کشته شدگان داعش در داخل شهر موصل و اطراف آن در ماه میلادی گذشته به حدود ۵۳۸ تن رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، سعید مموزینی، مسئول اطلاع‌رسانی حزب دموکرات کردستان عراق گفت: تعداد کشته شدگان داعش در داخل شهر موصل و اطراف آن در ماه میلادی گذشته به حدود ۵۳۸ تن رسیده است که بیشتر آنها از سوی نیروهای پیشمرگ و در پی حملات ائتلاف تحت امر آمریکا و در پی نزاع‌های داخلی میان اعضای این گروه کشته شده‌اند.

وی افزود: از میان کشته شدگان، ۳۲ سرکرده برجسته از جمله ولید عادل حسن فیاد، وزیر اطلاع رسانی و اطلاعات در داعش و معاون ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش بودند.

مموزینی تصریح کرد: تعداد شهروندانی که توسط داعش به ضرب گلوله در موصل در ماه میلادی گذشته کشته شدند، به حدود ۱۱۹ تن می‌رسد و داعش همچنین ۱۸۰ شهروند را در موصل بازداشت کرد.

مموزینی عنوان داشت: داعش همچنین گوش ۳۲ جوان در موصل را به اتهام پایند نبودن به دستورات این گروه برید.

در همین حال و پس از آنکه هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا ظرف روزهای اخیر اعلامیه‌هایی را به شهر موصل و مناطق دیگر تحت تصرف داعش در استان نینوا انداختند و از آنها خواستند تا سه روز اول اکتبر جاری از خانه‌هایشان خارج نشوند، از دو روز اخیر منع آمد و شد در شهر موصل برقرار شده است.

در این خصوص، غیاث سورچی، مسئول اطلاع رسانی اتحادیه میهنی کردستان در استان نینوا گفت: مردم از خانه‌هایشان خارج نمی‌شوند و بازارها و محله‌های این شهر خالی از شهروندان شده است و حتی افراد مسلح داعش نیز در این شهر دیده نمی‌شوند. نوعی نگرانی در میان ساکنان همزمان با نزدیک شدن به ساعت صفر به وجود آمده است.

سورچی تصریح کرد که اعضای داعش متمرکز بر آمادگی جهت رویارویی با هر عملیات قریب الوقوعی علیه خود در موصل از سمت راست این شهر و مشغول حفر تونل‌ها، خندق‌ها و جمع کردن نیروها در همین بخش شهر هستند.

از سوی دیگر، یک منبع از داخل شهر موصل گفت که جنگنده‌های نیروی هوایی عراق مقر رادیوی "البیان" وابسته به داعش در مرکز شهر موصل را هدف قرار دادند که در پی این حمله این مقر کاملا منهدم شده و تمامی کسانی که در آن بودند، کشته شدند.

این منبع گفت که با این حمله، اعضای داعش مهمترین ابزار رسانه‌ای خود را که از طریق آن افکار مجرمانه خود را میان ساکنان موصل منتشر می‌کردند، از دست دادند.

در این عملیات عبدالفتاح الجبوری و ابو ابراهیم التونسی از مهمترین سرکردگان داعش کشته شدند.

همچنین یک افسر عراقی گفت: نیروهای عراقی یک هواپیمای داعش را که در حال جاسوسی بر فراز مقرهای نیروهای دولتی در جنوب موصل بود، ساقط کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha