• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۵ / ۰۰:۲۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95071006090
  • خبرنگار : 71186

زنگ خطر برای سایپا به صدا در آمد!

زنگ خطر برای سایپا به صدا در آمد!

با افزایش یافتن احتمال تولید خودروی ارزان قیمت رنو در ایران زنگ خطر برای سایپا به صدا در آمده است.

به گزارش ایسنا، ‌هم‌اکنون بازار خودروهای با قیمت کمتر از ۳۰ و ۲۵ میلیون تومان در اختیار سایپا است. این شرکت دو خودروی پر تیراژ پراید و تیبا را در این بازه قیمتی تولید و عرضه می‌کند. این وضعیت در حالی است که بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان ایرانی قدرت خرید پایینی داشته و مشتری خودروهای با قیمت کمتر از ۳۰ و ۲۵ میلیون تومان هستند.

در این شرایط رنو برگ برنده خود را در ایران رو کرده که خودروی ارزان قیمتی به نام کوئید است. کوئید خودرویی با قیمت اقتصادی است که هم‌اکنون توسط رنو در کشورهایی همچون برزیل و هند تولید می‌شود. قیمت این خودرو در برزیل ۶۰۰۰ یورو (حدود ۲۴ میلیون تومان) و در هند ۴۵۰۰ یورو (حدود ۱۸ میلیون تومان) است.

البته مدل هندی این خودرو فاقد امکاناتی همچون کولر و سیستم ترمز ABS است، بنابراین با توجه به استانداردهای اجباری سازمان ملی استاندارد، مطمئنا کوئید تولیدی در ایران شبیه به نمونه برزیلی آن از نظر امکانات و سطح قیمتی خواهد بود.

پیش از این و در طول یک سال گذشته دو شرکت ایران خودرو و سایپا همزمان خواستار در اختیار گرفتن تولید این خودروی ارزان قیمت رنو در ایران بوده و هر یک در مذاکره با این شرکت فرانسوی گسترش همکاری‌ها در دوران پسابرجام را به در اختیار گرفتن تولید این خودرو مشروط کرده بودند.

با این حال به توجه به اقدام اخیر رنو در انعقاد تفاهمنامه همکاری برای تولید محصولات خود به طور مستقل در ایران، احتمال تولید مستقل خودروی کوئید در ایران از سوی رنو نیز افزایش یافته است.

در این زمینه اخیرا رنو تفاهمنامه‌ای را با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) منعقد کرده که براساس آن یک شرکت خودروسازی جدید با مشارکت دو طرف تاسیس خواهد شد که سهم رنو در آن ۶۰ درصد بوده و این شرکت فرانسوی می‌تواند فرایند تولید، فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود را به صورت مستقل در ایران ایجاد کند.

در این شرایط در صورت تولید مستقل کوئید در ایران از سوی رنو، این خودرو احتمالا در محدوده قیمتی ۲۵ میلیون تومان وارد بازار خواهد شد و با توجه به جذابیت‌های ظاهری، فنی و کیفی آن در مقایسه با خودروهای پراید و تیبا، می‌تواند مشتریان این خودروها را به سوی خود جذب کند.

به این ترتیب از هم‌اکنون زنگ خطر برای سایپا به صدا در آمده است و این خودروساز بزرگ ایرانی باید به فکر جایگزین مناسبی برای پراید به عنوان پر تیراژترین خودروی تولیدی‌اش باشد تا بتواند با خودرویی مانند کوئید در ایران رقابت کند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۰۷:۲۱

رنو خودروسازهای داخلی رو بدجوری سرکار گذاشته. الان رنو تو ایران سه تا شرکت عرضه کننده داره (دو تا خودرو ساز و یکی وارد کننده) که در مقایسه با کشور های دیگه، عجیب و غیر منطقیه.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۰۸:۲۹

الانه که گدابازی شروع بشه. کارگران خدوم زن و بچه دارند و بیکاری افزایش می‌یابد و لقمه از سر سفره دستهای ملی بر می‌دارند و ...

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۰۸:۳۸

خیلی سادست. یا نمیگذارند تولید شود یا اگر تولید شد باید قیمت بالاتری داشته باشد.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۰۹:۰۵

سایپا تمامی تولید را از شرکت رنو میخره و در حمایت از مصرف کننده پدرشو در میاره و دو برابر میفروشه! زنده باد تولید سایپا

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۰۹:۲۲

آره کاملا مشخصه راست میگن. از زمانی که بنده یادم میاد هرخودرو تازه وادی که قرار بود به بازار ارایه شود قیمت پیشنهادی و اولیه با چیزی که در آخر به دست مشتری میرسید از لحاظ قیمت و کیفیت از زمین تا آسمون اختلاف داشت

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۰:۴۰

ننگ بر این خودروسازان! با انحصار خودرو در میان این دو خودروسار وطنی مصرف کننده مجبوره از این تولیدات استفاده بکنه و به هر قیمتی که دلشان بخواهد به مصرف کننده تحمیل می‌کنند. اینها اصلن به فکر مصرف کننده نیستند و فقط به فکر منافع نا مشروع خود هستند. الان که رنو یک می‌خواهد ماشین ارزان قیمت تولید کند تب کرده‌اند. بلاخره ما ماشین ساز نبودیم و همیشه به فکر راه میانبر بودیم و حال و روز این مملکت اینه.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۰:۴۵

این زنگ خطر برای بازارهای آزاد اتفاق میفته وگرنه اینجا که همه چی دست دوستانه و رنو قبل از کسب اجازه از دوستان اقدامی برای واردت نمی‌کنه. ماشین‌های رنو بعد از ورود به ایران با قیمت بالای 50 میلیون تومن فروخته میشه که هم رنو حالش رو ببره و هم بازار دیگری برای دوستان وارد کننده و ... درست میشه

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۱:۲۳

چقدر شما ساده‌اید! بعدش خودروسازای خودمون همین ماشینو 40میلیون تومن با ملت حساب میکنن..

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۴:۵۰

اینطور شایعه ها قبل از اینکه ال 90 وارد ایران بشه هم شنیده می شد. قرار بود قیمت ال 90 حدود 7 میلیون تومان بشه. در موارد دیگه هم این صحبتها مطرح بود. مطمئن باشید قیمت این خودرو کمتر از 50 میلیون نخواهد بود

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۶:۱۰

خاک بر سر کسایی که از فرقون سازی سایپا قسطی فرقون خریدن و با ضربه به کمپین نخریدن خودروی صفر نذاشتن یک بار برای همیشه به این دزدا جواب دندون شکن بدیم

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۹:۰۵

لیاقت ما اینه که ماشین بدون کولر و ترمز سوار بشیم. فقط به فکر خودشونن. آمار کشته جاده ها بره بالا، جریمه ها رو 10 برابر کنن، جیب مردم بدبخت رو چپو کنن، مگه برای دزدی باید از دیوار مردم بری بالا؟ دزدی اسلامیه دیگه!

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۹:۲۵

با سلام. شما ناراحت خودرو خواران عزیز نباشید. وزارت صنایع به موقع ازشون حمایت میکنه!!!

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۲۰:۰۳

سلام. آقازاده ها به هیچ عنوان نخواهند گذاشت رنو و یا هیچ شرکت دیگری در ایران، خودرو به صورت مستقل تولید نماید

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۲۰:۳۸

این خودروسازان با لابی هایی که دارن نمیزارن چیزی به نفع مردم تموم بشه

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۲۰:۵۷

اگر مردم از این شرکتها خودرو نخرن اینا پدرشون در میاد و جرات نمیکنن پراید 3 میلیون تومانی را 20 میلیون تومان پای ملت حساب کنن.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۲۱:۰۸

بابا تو را به خدا تو را به پیغمبر قسم میدم اگر شما ملت از اینا ماشین نخرید والا نمیمیرید بلکه این خودروسازها رو به زانو در میارین. آخه چرا شما همیشه میخواهید هر چیزی رو گران بخرید!

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۲۲:۲۳

مطمین باشید به ایران که برسه آسمان می تپد و قیمتش از تویوتا در ژاپن هم پیشی میگیرد

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۲ ۰۰:۵۲

این خودروسازها اجازه نمیدند مردم خودرو ارزان و خوب بخرند!! اگر دولت تعرفه واردات را کم کند مردم دیگر ناچار نمی شوند آشغال بخرند!! تکنولوژی ماشینهای ساخت داخل مربوط به ۳۰سال پیشه!!!

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۳ ۰۹:۲۳

باید تمامی مدیران تولید داخلی سایپا و ایران خودرو را به علت بی کفایتی و عدم نو آوری و وابستگی به چاپیدن همنوع خود در ایران و عدم پیشرفت همانند کره و چین که بعد از ما خودروساز شدند و عدم ارائه برند معتبر منطقه‌ای و استمرار وابستگی و اصرار در تولید که آلایندگی آن محشر است و مقصر مصرف کننده است به قوه قضائیه معرقی تا به اشد مجازات خیانت در تولید محاکمه واعمال قانون در مورد آنان اعمال شود.