• چهارشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95070704267
  • خبرنگار : 71496

هشدار اردن نسبت به انتشار هرگونه مطالب تحریک‌آمیز درباره فعال سیاسی

هشدار اردن نسبت به انتشار هرگونه مطالب تحریک‌آمیز درباره فعال سیاسی

مسئولان اردنی دو روز پس از ترور ناهض حتر، نویسنده و فعال سیاسی این کشور به تمامی فعالان شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها نسبت به انتشار مطالب تحریک‌آمیز هشدار دادند. از سوی دیگر برخی منابع نزدیک به خانواده حتر اعلام کردند که خانواده‌اش قصد دارند امروز(چهارشنبه) مراسم خاکسپاری وی را برگزار کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل الحیاه، مدیریت کل امنیت عمومی اردن دو روز پس از ترور حتر با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد، تمامی کسانی که در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها اقدام به فتنه انگیزی و انتشار برخی اظهارات تحریک‌آمیز کنند را رصد و بازداشت خواهد کرد.

مدیریت کل امنیت اردن از این فعالان خواست خود را در معرض پاسخگویی به قانون قرار نداده و پشت سر کسانی که برای فتنه انگیزی تلاش می‌کنند، حرکت نکرده و از انتشار مطالب خلاف قانون و آسیب زدن به جامعه خودداری کنند.

این مرکز تاکید کرد که نیروهایش طی چند روز گذشته برخی نشریه‌ها و ویدیوهایی که در رسانه‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار مطالبی خلاف قانون کرده و در راستای ایجاد اختلافات طائفه‌ای و خشونت تلاش کردند، را رصد کرده و موفق شد برخی از ناشران این مطالب را بازداشت کند.

از سوی دیگر، محمد المومنی، وزیر کشور در امور اطلاع‌رسانی و سخنگوی دولت اردن گفت: دولت و دستگاه‌های مربوط به هرگز با ترویج دهندگان این مطالب و کسانی که در راستای تحریک عواطف مردم تلاش می‌کنند، مسامحه نخواهد کرد.

المومنی در ادامه هشدار داد: تمامی این افراد شناسایی، بازداشت و محاکمه خواهند شد.

از سوی دیگر، بسام التلهونی، وزیر دادگستری اردن نیز تاکید کرد: علیه تمامی کسانی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار مطالب تحریک آمیز کرده‌اند، اقامه دادخواهی خواهد کرد و آنها را جهت اتخاذ اقدامات قانونی بازدارنده به دادگاه‌های ویژه ارجاع خواهد داد.

با وجود اینکه انتشار اخبار درباره پرونده ترور حتر در اردن ممنوع شده برخی نزدیکان وی گزارش دادند که خانواده وی تصمیم دارند او را امروز دفن کرده و مراسم ترحیمی پس از تشییع جنازه‌اش در استان البلقاء برگزار کنند.

این منابع تاکید کردند: با دفن حتر اعتراض‌ها در روزهای آتی لغو نخواهد شد به ویژه انتظار می‌رود طی روزهای آتی شاهد تظاهرات گسترده مردمی در امان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha