• سه‌شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95070603369
  • خبرنگار : 71448

تقلب ۹۷ درصدی در نمایندگی‌های برندهای خارجی پوشاک!

تقلب ۹۷ درصدی در نمایندگی‌های برندهای خارجی پوشاک!

عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک از شرایط جدید برای فعالیت فروشگاه های نمایندگی برندهای پوشاک جهانی خبر داد و گفت که در حال حاضر تنها سه درصد از پوشاک موجود در این فروشگاه ها، اصل است.

سعید حسین زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسات مختلف و کارهای کارشناسی برای جلوگیری از فعالیت برندهای فاقد مجوز و برخورد با قاچاق پوشاک در سطح عرضه، اظهار کرد: پس از برگزاری این جلسات، دستوالعمل اجرایی آن توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری تشکل ها تدوین شده اما هنوز به اجرا درنیامده است.

وی با بیان اینکه قرار بود این طرح از ابتدای مهرماه اجرا شود، ادامه داد: امیدواریم به زودی این طرح به مرحله اجرا برسد، چراکه اگر به موقع اجرا، پیگیری و نظارت شود، تاثیر بسیار خوبی خواهد گذاشت.

این عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه هنوز که هنوز است، نمایندگی های فاقد مجوز اقدام به فروش محصولات خود را حالت قبل می کنند، گفت: البته همین که دستورالعمل صادرشده است، تاثیر اندکی بر بازار گذاشته و وضعیت تا حدودی بهتر شده است.

حسین زاده درباره فعالیت نمایندگی برندهای جهانی پوشاک از طریق قرارداد رسمی با برند اصلی یا با یک واسطه به دلیل وجود تحریم ها، اظهارکرد: ما از ابتدا با این موضوع مخالف بودیم، چراکه به هر حال فروشنده ای که می خواست محصول خود را از دوبی بیاورد، یک نامه به عنوان فاکتور از فروشنده دریافت می کرد و عملا با گرفتن یک کاغذ بر اصل قضیه سرپوش می گذاشت.

وی افزود: برای فروشنده خارجی هم که می خواهد جنسش را بفروشد کاری ندارد که یک فاکتور تحت عنوان فروش پوشاک یک برند به خریدار بدهد.

به گفته این عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک، با شرایط جدید واسطه از این بخش حذف شده و نمایندگی ها یا باید نمایندگی رسمی از شرکت اصلی تولیدکننده باشند، یا اینکه تاییدیه نمایندگی های منطقه ای آن برند را که مورد تایید برند اصلی است، داشته باشند و جنس خود را از این طریق وارد کنند تا مردم بدانند که جنسی را که میخرند حتما مربوط به همان برند است.

حسین زاده با بیان اینکه در حال حاضر تنها سه درصد از اجناس موجود در این نمایندگی ها، کالاهای اصلی برند مربوطه هستند، اظهارکرد: کشور چین به وفور همه برندها را تولید می کند و با سفارش یک کفش یا لباس، آن را با برند مربوطه و در قیمت های مختلف می تواند برای سفارش دهنده تهیه کند.

وی با بیان اینکه اکنون برندها مشکلی برای گرفتن نمایندگی ندارند، ادامه داد: در حال حاضر هیچ کدام از برندها نگفته اند که ما نمی توانیم نمایندگی بگیریم و برای این کار ثبت نام کرده اند که قرار است این کار انجام شود.

این عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه صنعت نساجی و پوشاک، صنعت نیمه دوم سال است، تصریح کرد: اگر زودتر این طرح اجرایی نشود، تولیدکننده ما که اکنون درگیر رکود است به مشکل می خورد و امیدواریم با این طرح آن هایی که واقعا برند اصلی هستند، نمایندگی خودشان را داشته باشند و آن هایی که نیستند هم فضا را در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha