• یکشنبه / ۴ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95070401629
  • منبع : نمایندگی گیلان

گیلان با 200 محیط‌بان

گیلان با 200 محیط‌بان

ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: این استان 200 محیط‌بان در مناطق مختلف در حال خدمت دارد.

به گزارش ایسنا، «قربانعلی محمدپور» اظهار کرد: گیلان 200 محیط‌بان در مناطق مختلف تحت مدیریت استان در حال خدمت دارد و قطعاً مدیریت این تعداد نیرو نیازمند همدلی در همه بخش‌های مدیریت استان است.

وی افزود: خوشبختانه در مراتب ارشد مدیریتی سازمان عزم جدی در برطرف کردن مشکلات معیشتی و پرسنلی محیطبانان بوجود آمده است.

شرایط محیط بانان از گذشته بهتر می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان اظهار امیدواری کرد شرایط به مراتب بهتر از گذشته پیش رود.

در ادامه «عالیخانی» جانشین فرماندهی یگان حفاظت محیط‌زیست کشور که برای بازدید از تالاب انزلی به گیلان سفر کرده است، گفت: با نگرش خوبی که از سوی ریاست سازمان نسبت به محیط‌بانان وجود دارد و با رایزنی‌هایی که با وزارت دفاع انجام شد مقرر شد که وضعیت پرسنلی محیط‌بانان با استانداردهای وزارت دفاع هماهنگ شود تا شاهد بهبود وضعیت شغلی و معیشتی این عزیزان و افزایش توانمندی آنها باشیم.

وی افزود: فرماندهی ارشد یگان حفاظت کشور انتظار دارد تا اخبار مربوط به مناطق به سرعت دریافت، پردازش و جهت تصمیم‌گیری کلان به سازمان ارسال شود.

گزارش‌های زمین خواری و دریاخواری با جدیت پیگیری شود

جانشین فرماندهی یگان حفاظت محیط‌زیست کشور ادامه داد: هم‌چنین ارسال گزارش آمار و اطلاعات یگان به‌صورت ماهانه و فصلی خصوصاً گزارش‌های مربوط به زمین و دریاخواری با جدیت پیگیری و ارسال شود.

عالیخانی پیگیری احکام و مجوزهای حمل سلاح توسط محیط‌بانان را از دیگر وظایف یگان‌های استانی دانست و تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در نظر دارد مجموعه‌ای از خاطرات و تجربیات محیط‌بانان باسابقه کشور را در قالب کتابی جمع‌آوری و چاپ کند تا بتوان گوشه‌ای از زحمات این عزیزان را برای نسل‌های بعد و جوان‌تر در دسترس قرار دهد.

جانشین فرماندهی یگان حفاظت محیط‌زیست کشور به همراه «محمدپور» مدیرکل محیط‌زیست گیلان از مراحل پیشرفت فیزیکی طرح احیای تالاب انزلی در مناطق سرخانکل ، سلکه و سیاه کشیم بازدید کرد.

امیدواری‌ها برای حضور دوباره پرندگان مهاجر در تالاب انزلی قوت گرفت

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان محیط‌زیست گیلان  تالاب انزلی در چندسال اخیر به‌علت پدیده پسروی آب دریا هم‌چنین ورود رسوبات بالادستی در بخش اعظم پهنه‌ی آبی آن دچار خشکی شده است و با اجرای طرح احیای تالاب انزلی با بازگشایی برخی معابر مسدود شده و هدایت آب به مناطق هم‌چنین رسوب‌برداری سعی در احیای مجدد این زیستگاه بی‌نظیر تالابی شده است. اواخر شهریور و هم‌زمان با سفر رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، حیات مجدد با آبگیری منطقه حفاظت شده سرخانکل به تالاب بازگشت و امیدواری‌ها برای حضور دوباره پرندگان مهاجر در تالاب انزلی قوت گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha