• شنبه / ۳ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95070300822

کارتر: لایحه حقوقی 11 سپتامبر نیروهای آمریکایی را تهدید می‌کند

کارتر: لایحه حقوقی 11 سپتامبر نیروهای آمریکایی را تهدید می‌کند

وزیر دفاع آمریکا با تکرار مواضع رئیس ستاد ارتش این کشور، نسبت به اجرای لایحه "عدالت علیه حامیان اقدامات تروریستی" و تهدیدات ناشی از آن علیه نیروهای آمریکایی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه صباح، این در حالی است که اعضای دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا طی روزهای اخیر به شدت به این لایحه که از سوی اوباما وتو شده حمله می‌کنند. این لایحه اجازه می‌دهد خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر از عربستان سعودی به دلیل مشارکت در این حملات شکایت کنند. این لایحه به صورت یکپارچه در هر دو مجلس نمایندگان وسنای آمریکا تصویب شده و از حمایت گسترده مردم بهره‌مند است.

در این میان مقامات دولتی در تلاشند تا این لایحه را "واقعی و وحشتناک" جلوه دهند. اشتون کارتر، وزیر دفاع این کشور نیز با بیان اظهاراتی به این خیل پیوست و نسبت به تهدیدی که اجرای این لایحه می‌تواند علیه نیروهای آمریکایی ایجاد کند ابراز نگرانی کرد.

این جملات تکرار اظهارات اخیر ژنرال دانفورد، فرمانده ستاد ارتش آمریکا و نمونه دیگری از سخنان اوباما علیه این لایحه است.

اوباما پیش از این اظهار کرده بود با حذف مصونیت مقامات دولت سعودی توسط این لایحه ممکن است راه برای سایر کشورها جهت انجام اقدامی مشابه علیه آمریکا باز شود.

مصونیت دولت‌ها در قوانین آمریکا به خوبی رعایت می‌شود و در حالی که تئوری حمایت از تروریسم یک استثنا محسوب می‌شود در عمل این مساله تنها برای کشورهایی استفاده شده که دولت فعلی از شکایت از آنها حمایت می‌کرده است.

گزارش آمریکا از حوادث 11 سپتامبر به ویژه گزارش 28 صفحه‌ای مشهور جزئیاتی از مشارکت مقامات سعودی از جمله اعضای خاندان سلطنتی را در حمایت از عاملان این حملات نشان می‌دهد.

در حالی که کاخ سفید تلاش کرده است محتوای این گزارش را "نه چندان مهم" جلوه دهد، منازعات هنوز بر سر این موضوع که آمریکا تمایل دارد همکاری سعودی‌ها با تروریسم جهانی را نادیده بگیرد تا بتواند از جنایتکاران دولت آمریکا در مقابل فرآیندی مشابه حفاظت کند ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha