• پنجشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95070100194

کاخ سفید طرح‌های ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا را وتو خواهد کرد

کاخ سفید طرح‌های ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا را وتو خواهد کرد

کاخ سفید تهدید کرد که باراک اوباما طرح‌های ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا را وتو خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از واشنگتن تایمز کاخ سفید علیه طرح‌های مجلس نمایندگان یکی ممنوعیت پرداخت پول به ایران در آیند و دیگری افشای علنی دارایی های رهبران ایران هشدار وتو صادر کرد.

کاخ سفید درباره طرح پرداخت پول به ایران اعلام کرد این قانون سعی دارد مشکلی که وجود خارجی ندارد را حل کند.

کاخ سفید درباره ۴۰۰ میلیون دلار پرداخت پول نقد به ایران در ماه ژانویه گفت: ایالات متحده هیچ باجی برای تضمین بازگشت آمریکایی ها از ایران پرداخت نکرد. این طرح به نفع ایران خواهد بود نه ایالات متحده.

کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری جمهوری خواهان هفته گذشته به منظور جلوگیری از پرداخت پول نقد به ایران از سوی ایالات متحده این طرح را تصویب و ملزم کرد که کنگره باید قبل از هرگونه توافق با تهران از این موضوع آگاهی یابد.

قانونگذاران جمهوری‌خواه با اشاره به وضعیت ایران به عنوان کشور حامی ترویرسم می‌گویند این پول در تامین مالی تروریسم در سراسر جهان استفاده خواهد شد.

کاخ سفید اعلام کرد این قانون با ممنوعیت هرگونه پرداخت به ایران که طبق قانون الزام‌آور است به مالیات  دهندگان آمریکایی آسیب خواهد زد.

کابینه  آمریکا ادامه داد:  این محدودیتی بی سابقه بر حق اختیار سازش رئیس‌جمهور است که به طور معکوس بر توانایی‌های ما بر حل دعوی‌های قضایی به شکل مطلوب برای مالیات دهندگان آمریکایی همانگونه که در ماه ژانویه انجام داده‌ایم، اثر خواهد گذاشت.

کابینه درباره طرح افشای علنی دارایی‌های رهبران ایران اعلام کرد: سند شفاف‌سازی دارایی رهبران ایران مانع تهران از تامین بودجه تروریسم یا پولشویی نمی‌شود و مقامات ایرانی را تحریک می‌کند تا اموال خود را بیشتر پنهان کنند.

کاخ سفید تصریح کرد: افزون بر این  طرح ممکن است از سوی ایران به عنوان تلاشی برای تضعیف توافق هسته‌ای  کابینه با تهران تلقی شود.

کاخ سفید ادامه داد:  اگر قرار باشد توافق هسته‌ای بر این مبنا با شکست مواجه شود، باعث خواهد شد تا محدودیت های بی سابقه و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران حذف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha