• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95063119246
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان با غیر عادی خواندن جنگ ایران و عراق:

برنامه ریزی شده و هدفدار بودن از ویژگی‌های جنگ تحمیلی بود

برنامه ریزی شده و هدفدار بودن از ویژگی‌های جنگ تحمیلی بود

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با اشاره به طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های دنیای استکبار برای ضربه زدن به انقلاب نوپای اسلامی و حمایت تمام‌قد آنها از صدام، گفت: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران یک جنگ اتفاقی و عادی نبود بلکه جنگی بود که باهدف ضربه زدن به اسلام، میهن اسلامی و انقلاب نوپای ایران به راه افتاد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا خباز در آیین رژه هفته دفاع‌مقدس در سمنان، اظهار کرد: رهبری‌های حکیمانه امام و رهبری و اطاعت محض مردم و نیروهای نظامی و انتظامی از فرماندهی کل قوا، این کشور را برای همیشه بیمه کرده است.

وی با گرامی‌داشت هفته دفاع‌مقدس، تصریح کرد: هفته دفاع‌مقدس، فرصتی برای پاسداشت رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های فرزندان این ملت در راه اسلام و قران و کشور است.

استاندار سمنان با بیان اینکه باید به هفته دفاع‌مقدس، همواره نگاه ویژه‌ای داشته باشیم افزود: امام(ره) در دوران دفاع مقدس اطمینان زیادی به فرماندهان جوان و انقلابی و نیروهای جان برکف ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی داشتند و هفته دفاع‌مقدس فرصت مغتنمی برای گرامی‌داشت این ارزش‌ها است.

وی با اشاره به حمایت غربی‌ها از صدام گفت: صدام در روزهای آغازین جنگ به طور همزمان 19 نقطه مهم از ایران از قصرشیرین تا خرمشهر را هدف قرار داد.

استاندار سمنان با اشاره به حجم تسلیحات نظامی ارتش عراق و حمایت دو قدرت شرق و غرب از آنها افزود: عراق با استعداد 48 یگان نظامی شامل 12لشکر زرهی و پیاده،15تیپ مستقل، 10تیپ ریاست‌جمهوری،20تیپ نیروهای مرزی و... به ایران و انقلاب نوپای آن حمله کرد .

خباز با بیان اینکه جنگ ایران و عراق ویژگی‌های خاصی دارد اظهار کرد: نخستین ویژگی این جنگ"برنامه‌ریزی شده بودن"آن است عراق از ماه‌ها قبل با حمایت امریکا و شوروی تبلیغات خود علیه ایران و انقلاب اسلامی را شروع کرده بود.

وی، بلوکه‌کردن دارایی‌های ایران در خارج و تهدیدات داخلی و خارجی نظیر کودتای نوژه و ماجرای طبس را در همین راستا ارزیابی و اضافه کرد: ایجاد غائله‌های قومیتی در شمل و جنوب و غرب و شرق کشور، ترورهای مردم و مسئولان با کمک مزدوران داخلی منافق و...همه و همه از برنامه‌ریزی‌های استکبار بود.

خباز ویژگی دیگر جنگ تحمیلی علیه ایران را هدفمند بودن آن ذکر کرد و گفت: استکبار و عوامل منطقه‌ای آنها، انقلاب نوپای مار به ایجاد آشوب و اخلال در نظم جهانی محکوم و ایران اسلامی را خطری به اصطلاح برای"صلح جهانی" تبلیغ می‌کردند.

استاندار سمنان فرامنطقه‌ای بودن را سومین ویژگی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران برشمرد و تصریح کرد: براساس حقایقی که بعدها اعلام شد 48 کشور به طور مستقیم و نزدیک به 80کشور به‌طور غیرمستقیم صدام را در این جنگ تحمیلی نابرابر همراهی می‌کردند.

وی وحدت امریکا و شوروی در جنگ با ایران با وجود جنگ سرد بین آنها را از واقعیات این جنگ اعلام و خاطرنشان کرد: مهمترین دلیل همراهی دو قدرت شرق و غرب در جنگ با انقلاب اسلامی، شعار محوری جمهوری اسلامی یعنی"نه شرقی نه غربی" بود.

این مقام ارشد اجرایی ادامه داد: امریکا در سال 59، صدام و رژیم بعثی وابسته به شوروی را انتخاب کرده بود تا به خیال خود ما را به زانو درآورد آنهم در شرایطی که دنیا حتی اجازه واردات سیم‌خاردار را به ما نمی‌دادند.

خباز با بیان اینکه تنها سه کشور سوریه، لیبی و کره شمالی حامی ایران بودند گفت: لیبی نیز اواخر جنگ دست از حمایت ایران شست.

وی با اشاره به عواقب این جنگ برای بعثی‌ها افزود: صدام در حالی به ایران حمله کرد که 30 میلیارد دلار ذخیره ارزی داشت اما جنگ نه تنها 70 میلیارد دلار بدهی به عراقی‌ها تحمیل کرد که 400 هزار کشته و 72 هزار اسیر ، سقوط 371 هواپیما و 82 بالگرد و...نیز بخشی از زیانی بود که آنها متحمل شدند.

خطای محاسباتی استکبار در جنگ 8ساله

وی با اشاره به تنوع ملیت اسرای عراقی، افزود: در بین بیش از 72 هزار اسیر عراقی، اسرایی از 17 کشور وجود داشت یعنی علاوه بر حمایت مالی و تسلیحاتی، دیگر کشورها حتی نیروی نظامی به کمک صدام فرستاده بودند.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان سمنان با اشاره به چرایی شکست صدام با وجود این همه حمایت جهانی گفت: بزرگترین اشتباه دنیای استکبار این بود که تصور می‌کردند که ما کشوری عادی هستیم. آنها از قدرت معنوی عظیم امام و مردم غافل بودند و همین اشتباه استراتژیک و خطای محاسباتی سبب شکست همه جهان در برابر ایران اسلامی شد.

وی با بیان اینکه دشمن بعد از شکست در دفاع مقدس از جنگ نظامی ناامید شده تصریح کرد: آنها بعد از جنگ تحمیلی هشت ساله جنگ اقتصادی و فرهنگی بر علیه ما به راه انداختند.

خباز با بیان اینکه امروز در جنگ اقتصادی و فرهنگی با دشمن هستیم اضافه کرد: راهبرد رهبری معظم انقلاب در جنگ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است و عمل به این مهم نیز می‌تواند ما را پیروز این میدان کند.

وی تصریح کرد: اگر امروز هم مثل دوران دفاع مقدس ید واحده باشیم و ارزش های انقلاب را حفظ و از رهبری انقلاب تبعیت کنیم، در مقابل دشمنان و در جنگ اقتصادی و فرهنگی نیز پیروزی از آن جبهه حق خواهد بود.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha