• سه‌شنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95063018538

عضو کمیسیون فرهنگی:

جامعه تحولاتی را تجربه می‌کند که باید آنها را به درستی مدیریت کنیم

جامعه تحولاتی را تجربه می‌کند که باید آنها را به درستی مدیریت کنیم

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه ما دارد تحولاتی را تجربه می‌کند که اگر نتوانیم آن را خوب و به درستی مدیریت کنیم،‌ باعث خواهد شد که در آینده ضربه اساسی ببینیم.

محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در رابطه با مباحث فرهنگی در برنامه ششم توسعه عنوان کرد: برنامه‌ای که دولت آورده بود در ارتباط با این موضوعات فقط چند بند داشت. این در حالی است که ما مشکلات فرهنگی جدی در سطح جامعه داریم.

او ادامه داد: جامعه ما در حال تغییر است. اگر نتوانیم فرهنگ، باورها، اعتقادات و ارزش‌های خود را حفظ کنیم، با توجه به هجمه فرهنگی که از کانال‌های مختلف صورت می‌گیرد، در آینده با یک بحران جدی مواجه خواهیم شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: برنامه ششم باید با این رویکرد نسبت به موضوعات فرهنگی ورود پیدا می‌کرد. زمان تنظیم برنامه پنجم با زمان تنظیم برنامه ششم تفاوت‌های زیادی کرده و یکی از تفاوت‌ها این است که تحولاتی در جامعه به وجود آمده. البته شروعش قبل از برنامه ششم بوده اما اثرات و تبعات آن در حین برنامه پنجم و الان نشان داده می‌شود.

سعیدی متذکر شد: جامعه ما دارد تحولاتی را تجربه می‌کند که اگر نتوانیم آن را خوب و به درستی مدیریت کنیم،‌ در آینده ضربه اساسی می‌بینیم. به همین جهت در کمیسیون مباحث مختلفی شد و در نهایت یک سری پیشنهادات برای مطرح شدن در کمیسیون تلفیق ارائه دادیم که امیدواریم لحاظ شود.

او همچنین گفت: به اعتقاد من،‌ برای موضوع ولنگاری فرهنگی هم که توسط رهبری مطرح شد باید در برنامه ششم برنامه‌ریزی می‌شد که چطور این معضل را حل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha