• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 95062716442
  • منبع : نمایندگی ایلام

تمهیدات قرارگاه امام علی(ع) برای اربعین

تمهیدات قرارگاه امام علی(ع) برای اربعین

ایسنا/ایلام رئیس پلیس پیشگیری و دبیر قرارگاه امام علی(ع)، ویژه اربعین استان ایلام، تمهیدات این قرارگاه را برای اربعین امسال تشریح کرد.

سرهنگ «جلال  میرزابیگی» با حضور در دفتر ایسنا، در مورد اقدامات پلیسی برای ایام اربعین درزمینهٔ امنیتی و ترافیکی اظهار کرد: در قرارگاه امام علی(ع)، که ویژه اقدامات ترافیکی و امنیت برای اربعین است تمام امور مربوطه را پیش‌بینی و از 9 ماه پیش پلیس برنامه‌ریزی شده و با تمام توان آماده برگزاری رزمایش بزرگ اربعین هستیم. 

 وی بابیان اینکه تمام امور امنیتی و ترافیکی و برای اربعین در این قرارگاه به‌صورت ریز برنامه‌ریزی و کار عملی برای رفع موانع و مشکلات انجام می‌شود، افزود: با توجه به کارشکنی حکام خودفروخته آل‌سعود و عدم برگزاری کنگره حج پیش‌بینی می‌شود 30 درصد تردد زائران از مرز مهران نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

 میرزابیگی ادامه داد: نگاه دوستان و دشمنان نظام به برگزاری چگونگی این رزمایش است لذا پلیس با همکاری دیگر دستگاه‌ها با تمام توان برای هرچه باشکوه‌تر و برگزار شدن این رزمایش پای‌کار خواهد بود.

 رئیس پلیس پیشگیری استان با اشاره به اینکه در حوزه ترافیک به دلیل نبود جاده استاندارد و بزرگراه در استان با مشکلات ترافیکی مواجه می‌شویم، خاطرنشان کرد: به دلیل توپوگرافی کوهستانی و طبیعت خشن توسعه جاده‌های استان با هزینه و صرف زمان زیاد روبه‌رو است اما خوشبختانه تلاش برای توسعه جاده‌ها ادامه داد.

 وی ادامه داد: کمبودهای زیرساختی با اقدامات پلیسی، فرهنگ‌سازی و کمک مردم بخصوص در حوزه جاده‌ها حل می‌شود و در قرارگاه اربعین برای روان‌سازی ترافیک جلسات مداوم برگزار و برنامه‌ریزی لازم صورت می‌گیرد.

 میرزابیگی تصریح کرد: همکاری و هماهنگی بین همه دستگاه‌ها در ایام اربعین بسیار ضروری است و به‌صورت جدی با همراهی دیگر دستگاه‌ها از مناطق و جاده‌های استان مداوم بازدید و نسبت به رفع مشکلات اقدام می‌شود.

 دبیر قرارگاه امام علی(ع)، ویژه اربعین استان ایلام با تأکید بر اینکه راه و شهرسازی برای تعریض و توسعه جاده‌ها، پل‌های، ایجاد شانه‌های خاکی، مسیر سد آل اسحاق محور مهران، بار ترافیکی میدان قران شهر ایلام با وصل کردن کمربندی شرقی ایلام به جاده مسیر مهران برطرف شده است ، تصریح کرد: محدوده روستای «مهدی‌آباد» ساماندهی شده  و  باندهای سه‌راهی جندالله جداسازی خواهند شد.

 وی با تأکید بر اینکه چهار بانده کردن مسیر «سد آل اسحاق» بسیار مهم ضروری برای کاهش بار ترافیکی بوده امسال با تلاش راه و شهرسازی صورت می‌گیرد، افزود: از ورودی شهر مهران تا پایانه مرزی در 23 نقطه 23 پاسگاه پلیس‌راه  با تمام امکانات مستقر می‌شود و ترافیک را مدیریت می‌کنند.

 دبیر قرارگاه امام علی(ع)، ویژه اربعین استان ایلام بابیان اینکه محیا شدن تردد اضطراری از محور بان رحمان- ملکشاهی ضروری است، گفت: سیستم پایش تصویری برای روان‌سازی ترافیک صورت می‌گیرد و از بالگرد برای نقل‌وانتقال نیروی پلیس کمک گرفته می‌شود.

 میرزابیگی تصریح کرد: ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی بسیار ضروری بوده و انتظار داریم کمیته مشارکت‌های مردمی با ناجا هماهنگی لازم به عمل آورد چراکه در ایجاد گره ترافیکی تأثیر بسزایی دارند و اولین خواسته زائران اربعین مرز مهران تردد راحت و بدون ترافیک است لذا ایستگاه‌های صلواتی باید در مکان‌های دایر شوند که موجب گره ترافیکی نشود.

 وی بابیان اینکه ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در «شباب»، «کارزان» و «صالح‌آباد»در نظر گرفته شد و دور از جاده باید باشد و تاکنون مسئولان با این مهم موافقت کرده‌اند که قطعاً درروان سازی ترافیک مؤثر خواهد بود خاطرنشان کرد: در نظر داریم در داخل شهر مهران و ایلام ایستگاه دایر نشود.

دبیر قرارگاه امام علی(ع)، ویژه اربعین استان ایلام نبود ایستگاه صلواتی در داخل شهر مهران موجب ترد راحت زائران و تعطیل نشدن دستگاه‌های اجرای این شهرستان می‌شود، گفت: ساماندهی خودروهای مسافربر شخصی از پل زائر تا پایانه مرزی و ساماندهی اتوبوس‌های شخصی با ایجاد پارک‌سوار برای نقل‌وانتقال زائران در دستور کار است.

میرزابیگی بابیان اینکه ساماندهی پارکینگ‌های در اربعین گذشته بین 30 تا 50 هزار دستگاه خودرو زائران در مهران پارک شده بود و به دلیل نامناسب بودن پارکینگ‌ها مشکلاتی به وجود آمد اما امسال در نظر داریم با  آسفالت پارکینگ‌ها بسیاری از مشکلات را رفع کنیم که زائران با آسودگی بیشتری در این رزمایش شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه باهمت مسئولان استان وضعیت خوبی امسال در ساماندهی پارکینگ‌ها اربعین در مهران صورت می‌گیرد تصریح کرد: باید به‌اندازه کافی سرویس بهداشتی در نقاط مختلف و مسیر تردد زائران محیا شود.

دبیر قرارگاه امام علی(ع)، ویژه اربعین استان ایلام با تأکید بر اینکه همه زائران باید از محل سکونت خود ویزا دریافت کنند و در غیر این صورت از مبادی ورودی استان از تردد آن‌ها جلوگیری می‌شود افزود: زائران بدون روادید قانونی به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند از مرز خارج شوند لذا از زائران درخواست داریم حتماً با گرفتن روادید قانونی نسبت به شرکت در این رزمایش بزرگ حضور پیدا کنند.

وی بابیان اینکه مسئولان طرف عراقی تأکید کرده‌اند که زائران ایران از بار اضافه و حمل سلاح سرد خودداری کنند چون در کشور عراق جرم محسوب و نسبت به بازداشت آن‌ها اقدام می‌شود گفت: زائران سفیران و آینه تمام نمایی نظام اسلامی ایران هستند لذا باید رعایت تمام شئونات اسلامی و قانون در این رزمایش شرکت کنند.

میرزا بیگی بابیان اینکه امسال پلیس به‌هیچ‌عنوان اجازه تردد بدون گذرنامه و ویزا نمی‌دهد لذا زائران تکلیف خود را بدانند و نسبت به این مهم اقدام کنند تصریح کرد: زائران درزمینهٔ ترافیکی قوانین و مقررات را رعایت کنند تا شاهد گره ترافیکی و ماندن در ترافیک نباشند.

رئیس پلیس پیشگیری و دبیر قرارگاه امام علی (ع)،ویژه اربعین در ایلام با تأکید بر اینکه با هرگونه بی‌نظمی و ناامنی و ایجاد مزاحمت برای زائران اربعین مرز مهران برخورد قاطع می‌شود افزود: پلیس با تمام توان پای‌کار است زائران نگران نباشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha