• سه‌شنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95062314847
  • خبرنگار : 71533

حکیمی‌پور مطرح کرد:

چرا برخی حاشیه امن دارند اما با افشاگران برخورد حذفی صورت می‌گیرد؟

چرا برخی حاشیه امن دارند اما با افشاگران برخورد حذفی صورت می‌گیرد؟

دبیرکل حزب اراده ملت ایران گفت: امروز با فسادِ سازمان‌یافته مواجه‌ایم و این حق مردم است که درباره فساد رخ‌داده، آگاهی پیدا کنند، اما چرا باید برخی برای خود حاشیه امن ایجاد کنند و در عین‌حال با افشاکنندگان برخورد حذفی صورت پذیرد؟

به گزارش ایسنا، احمد حکیمی‌پور در نشست دبیران شهرستانی حزب اراده ملت ایران با اشاره به این‌که پایبندی به منشور اخلاقی در فعالیت‌های حزبی اهمیت بسیار دارد، گفت: در حزب اراده ملت ایران بیش از مرامنامه و اساسنامه، منشور اخلاقی‌ست که حائز اهمیت بوده و بدون تردید تنها راه فعالیت در حاما، پایبندی به اسناد و اصول ونیز منشور اخلاقی‌ آن است.

وی با تأکید بر مسئله آموزش، آن را قوی‌ترین سلاح دانست و گفت: حزب قرار است یار و همراه مردم و کشور و نظام باشد، نه باری بر دوش جامعه. اگر روزی برسد که حاما باری بر دوش مردم باشد، قطعاً نبودنمان بهتر است.

حکیمی‌پور در ادامه با برشمردن چهار چالش‌ مهم داخلی جامعه، گفت: مسئله اقتصاد و افزایش شکاف اقتصادی فقیر وغنی، عامل پیچیده‌ترشدن شکاف نسل‌ها و شکاف قومی، فرهنگی، مذهبی و عامل ایجاد فساد است.

دبیرکل حزب اراده ملت، وظیفه تشکل‌هایی که به ایران می‌اندیشند را کاهش هزینه چنین چالش‌هایی‌ دانست و تأکید کرد: باید کمک کنیم تا تبعات تحولات برای مردم و جامعه پایین بیاید وچالش‌ها را به سمت اصلاح ببریم، نه این‌که در جهت عمیق‌ترکردن و بحرانی‌شدن آن‌ها قدم برداریم.

وی گفت: یک حزب نباید صرفاً پیگیر مطالبات سیاسی باشد بلکه توجه بیشتر به دغدغه‌های طبقات فرودست جامعه و عمدتاً مطالبات اقتصادی و اجتماعی جامعه مهم‌تر است و ما این رویکرد را در دوره اول شورای شهر تهران دنبال می‌کردیم که متأسفانه در هیاهوها و حاشیه‌سازی‌ها صدایمان شنیده نشد.

حکیمی‌پور تأکید کرد: امروز با فسادِ سازمان‌یافته مواجه هستیم و با آن مبارزه می‌کنیم و این حق مردم است که درباره فساد رخ‌داده، آگاهی پیدا کنند، چرا که بزرگ‌ترین سرمایه جامعه، اعتمادِ مردم است و اگر این اعتماد بر اثر گنداب فساد از بین برود، دیگر کاری از پس کسی برنخواهد آمد.

دبیرکل حزب اراده ملت ادامه داد: علی‌رغم حمایت رهبری، طبق فرمان هشت ماده‌ای درباره برخورد قاطع با فساد، تاکنون هیچ اقدام اساسی در این زمینه صورت نگرفته است که مایه شرمساری‌ست و در عوض شاهد بودیم که سایت‌ها و رسانه‌های مسقلِ دغدغه‌مند و جوانانِ دردمند را محدود کردند. ما تأکید می‌کنیم که همان برخوردی که با «حقوق‌های نجومی» باید داشته باشیم، با املاک نجومی هم خواهیم داشت و فساد به هیچ‌عنوان مسئله جریان اصلاح‌طلب یا اصولگرا نیست و در هر طیف و دستگاهی ممکن است فرد سوء‌استفاده‌گر وجود داشته باشد.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران با بیان این‌که در مسئله شوراها ما همچنان معتقدیم که سیاست باید از مجرای احزاب عبور کند، گفت:حزب ما (حاما) باید در این زمینه بدون جوسازی سیاسی فعالیت کند و ما خودمان مدعی هستیم و خود را نمایندگان طبقه‌ای میدانیم که باید به ابهامات او پاسخ داده شود و خودمان نیز هیچ‌جای رانت‌ها نبوده‌ایم، اما چرا باید برخی حاشیه امن برای خود ایجاد کنند و در عین حال با افشاکنندگان برخورد حذفی صورت پذیرد؟

حکیمی پور گفت: چهار چالش‌ مهم بیرونی حقوق بشر، مسئله تروریسم، مسائل اعراب و اسرائیل و در نهایت مسئله هسته‌ای، از مهم‌ترین مسائل خارجی‌اند و حاما باید درباره این چالش‌ها تحلیل داشته باشد.  

وی همچنین درباره حمایت از دولت و مسائل مربوط به شورای عالی ‌اصلاح طلبان گفت: ما علی‌رغم نقدها، کماکان جهت حفظ منافع ملی از روحانی حمایت مشروط می‌کنیم و در انتخابات سال 80 هم حمایت ما از آقای خاتمی مشروط صورت گرفت، چرا که حاما به سبب گرایشات حزبی، هیچ‌گاه زیر بلیت کسی نبوده و هویتی مستقل داشته است.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران ادامه داد: پذیرش شورای عالی سیاست‌گذاری نیز در دوره اخیر به سبب محدودیت زمانی بود و این‌که جریان اصلاح‌طلبی مدام نهادسازی کند و در لوای نام جدیدی به فعالیت بپردازد، جامعه را سردر گم خواهد کرد، پس اگر کسی و یا گروهی فکر می‌کند بهتر و بالاتر از احزاب قادر به حرکت هست، قطعاً از فعالیتش استقبال می‌کنیم اما احزاب به نفع اشخاص کنار نخواهند رفت؛ امروز اکثریت افرادی که مخالف سازکار حزبی هستند، خودشان وابستگی حزبی دارند اما می‌خواهند فردی عمل کنند تا همیشه اکثریت را داشته باشند. هر کس می تواند بهتر از احزاب کار بکند بیاید و کار کند، اما ما بر مواضع حزبی خود بعد از ۲۵ سال ایستاده‌ایم وشورای هماهنگی اصلاح‌طلبان را حفظ  و تقویت خواهیم کرد.

وی در پایان تأکید کرد: امروز چه کسانی حاضرند پاسخگوی عملکرد برخی نمایندگان لیست امید باشند؟ باید درباره کارشکنی آن‌ها با چه کسی یا کسانی صحبت کنیم؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha