• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 95062213927
  • خبرنگار : 71498

معاون هماهنگی توزیع توانیر:

نیازی به ایجاد شرکت مادرتخصصی توزیع برق نیست

نیازی به ایجاد شرکت مادرتخصصی توزیع برق نیست

درحالی که گمانه‌زنی‌ها از ایجاد شرکت مادرتخصصی توزیع برق و کم شدن مسوولیت توانیر در این حوزه وجود دارد، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر معتقد است که هنوز اجرای حکم این مساله به توانیر ابلاغ نشده و علی‌رغم اینکه بخش توزیع نیاز به توجه زیادی دارد اما در شرایط فعلی لزومی برای ایجاد شرکتی جدید احساس نمی‌شود.

حقی‌فام در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ایجاد تغییر و تحولات جدید در شرکت توانیر، گفت: برنامه ایجاد شرکت مادرتخصصی توزیع از سال ها قبل مطرح شد و نمی توان این مساله را نادیده گرفت که بخش توزیع نیاز به توجه زیادی دارد و باید یا با ایجاد شرکت جدید و یا در خود توانیر به این مهم نگاه شود.

به گفته وی، بخش توزیع برق کشور به یک توجه جدی نیاز دارد اما به نظر می‌رسد که بتوان این مساله را در شرکت توانیر نیز رفع رجوع کرد و نیازی به ایجاد شرکت جدیدی نباشد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه نظرات متفاوتی در مورد این مساله وجود دارد، گفت: تمام مشکلات صنعت برق در بخش توزیع جمع شده که این مساله بیانگر اهمیت حوزه توزیع برق است.

حقی‌فام تصریح کرد: اگر مسئولان وزارت نیرو صلاح بدانند که شرکت جدیدی برای رسیدگی به بحث توزیع ایجاد شود مخالفتی از سوی توانیر صورت نخواهد گرفت و قطعا در این شرایط می‌توان اقتصاد بخش برق را ارتقا داد.

وی با بیان اینکه اگر این اتفاق نیز نیفتد باید به فکر ارتقا و توسعه بخش توزیع بود، تاکید کرد: گزارش‌های متفاوتی برای ایجاد شرکت مادرتخصصی توزیع منتشر می‌شود اما هنوز نظر وزیر نیرو در این مورد قطعی نیست و نمی‌توان از الان قاطع راجع به این مساله صحبت کرد.

به گفته وی، نمی‌توان این مساله را منکر شد که بخش توزیع نیازمند توجه زیادی است که می‌توان این توجه را در شرکت توانیر نیز مهیا کرد اما اگر دولت تصمیم به ایجاد شرکت جدیدی نیز بگیرد شاهد نتایج منفی نخواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha