• شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95062013148
  • خبرنگار : 71405

اظهار امیدواری پاک‌آیین از مثبت بودن سفر آتی رییس مجلس نخجوان به ایران

اظهار امیدواری پاک‌آیین از مثبت بودن سفر آتی رییس مجلس نخجوان به ایران

سفیر کشورمان در باکو ضمن روشن خواندن آینده روابط تهران -باکو اظهار امیدواری کرد که سفر رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان به ایران آینده روابط دو کشور را روشن‌تر کند.

به گزارش ایسنا، محسن پاک‌آیین، سفیر کشورمان باکو که برای دیدار خداحافظی به جمهوری خودمختار نخجوان سفر کرده است، در دیدار با رییس مجلس عالی نخجوان خاطرنشان کرد که با وجود اتمام ماموریتش دوستی دو کشور هم‌چنان ادامه خواهد داشت.
او با ابراز رضایت از روند پیشرفت مناسبات دو کشور در چند سال اخیر تاکید کرد: هم‌چنان کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. در این دیدار که در محل مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان و با حضور منصور آیرم، سرکنسول کشورمان انجام شد، پاک آیین ضمن تشریح اقدامات انجام شده در دوره ماموریت خود، میزان دیدار مقامات عالی دو کشور و اسناد امضاء شده میان دو طرف را طی این مدت یک رکورد دانست که نشان از علاقه دو طرف برای توسعه هرچه بیش‌تر مناسبات دارد.
وی با مهم توصیف کردن موافقت‌نامه ساخت سد و نیروگاه در منطقه مرزی مازاراد اردوباد، عملیاتی شدن این پروژه را با اهمیت خواند و نقش و سهم نخجوان در این رابطه را مهم ارزیابی کرد.
سفیر کشورمان ضمن قدردانی از منصور آیرم، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارتقای مناسبات نخجوان با استان‌های جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که رشد و توسعه روابط در جنبه‌های مختلف ادامه یابد و هم‌چنین انتظار می‌رود که سفر واصف طالب‌اف، رییس مجلس عالی نخجوان به ایران، آینده روابط دو کشور را روشن‌تر کند.
واصف طالب‌اف نیز در این دیدار ضمن قدردانی از سفیر جمهوری اسلامی ایران به خاطر خدمات شایسته خود در طول مدت حضور در جمهوری آذربایجان اظهار کرد که مسوولان جمهوری آذربایجان احترامی خاصی برای شخص سفیر قائل هستند و ایشان دوست همیشگی ما خواهند بود.
او با اشاره به توسعه روابط نخجوان با استان‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران، از تلاش‌ها و اقدامات سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و منصور آیرم به عنوان سرکنسول ابراز رضایت و قدردانی کرد.
رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان اشتراکات فرهنگی، دینی، زبانی و ارزشی دو ملت را عامل مهمی در پیوستگی و احساس همبستگی دانست و گفت: ایرانیانی که به نخجوان سفر می‌کنند را نه گردشگر بلکه جزیی از مردم خود می‌دانیم.
پاک‌آیین با اشاره به احساس امنیت و راحتی مردم ایران در نخجوان افزود: تاکنون هیچ مورد شکایتی از سوی مسافران ایران مشاهده نشده است.
با توجه به نزدیک شدن به پایان ماموریت محسن پاک‌آیین در جمهوری آذربایجان، جواد جهانگیرزاده به عنوان سفیر جدید ایران، در چند هفته آینده کار خود در باکو را آغاز خواهد کرد.
انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha