• شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 95062012980
  • خبرنگار : 71498

در گفت‌وگو با ایسنا عنوان شد

تغییر ساختاری در صنعت برق مشکلات را برطرف می‌کند

تغییر ساختاری در صنعت برق مشکلات را  برطرف می‌کند

درحالی که زمزمه‌های حاکی از ایجاد تغییر و تحولات در ساختار صنعت برق بیش از پیش جدی به نظر می‌رسد، تا شاید این اتفاق بتواند جرقه‌ای برای ارتقا صنعت برق ایران باشد، یک کارشناس متقد است این تغییرات به نفع است.

به‌گزارش ایسنا، درحالی که از مدت‌ها پیش اعلام شده بود که قرار است توانیر به عنوان متولی صنعت برق کشور به سه شرکت مجزای مدیریت تولید، مدیریت انتقال و مدیریت توزیع برق تبدیل شود، به نظر می‌رسد چندماه پس از ایجاد شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی، تشکیل دو شرکت توزیع و انتقال برق با کندی مواجه شد، موضوعی که اکنون با تغییرات جدید مدیریتی در صنعت برق بار دیگر در کانون توجه قرار گرفته است.

همایون حائری، مدیرعامل سابق توانیر که این روزها به مدیر مورد اعتماد وزیر نیرو بدل شده تا ظرف دو سال اخیر، چند حکم مسئولیتی جدید را از چیت‌چیان دریافت کند امروز (شنبه) بر کرسی مدیریت شبکه برق ایران تکیه زد تا بار دیگر موضوع تغییرات ساختاری در صنعت برق مورد توجه قرار بگیرد. تغییراتی که برخی کارشناسان انتقاداتی را بر آن وارد می‌دانند و برخی دیگر، از آن به عنوان گامی برای تخصصی‌شدن مدیریت در صنعت برق یاد می‌کنند.

در این زمینه مطهری، کارشناس حوزه برق معتقد است که تخصصی شدن مدیریت امور در صنعت برق می‌تواند گام موثری برای این صنعت تلقی شود.

وی با بیان اینکه در گذشته تفکیک وظایف در حوزه احداث نیروگاه‌ها به‌وجود آمد، اظهار کرد: این اقدام بسیار موثر بود به‌طوری که بسیاری از مشکلات با انجام این کار برطرف شد.

به گفته عضو سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق، زمانی که شرکت مادرتخصصی برق حرارتی ایجاد شد شاهد تاثیرات بسیار مطلوبی در ارتقای صنعت برق کشور بودیم چراکه بی شک صنعت برق یک حوزه تخصصی است و هرچه تفکیک وظایف صورت بگیرد می‌توان شاهد نتایج بهتری بود.

به‌گزارش ایسنا، در حال حاضر شرکت توانیر، همچنان مسئولیت بخش انتقال و توزیع برق کشور را در اختیار دارد، این درحالی است که وزارت نیرو طرحی را در حال بررسی دارد تا با تشکیل شرکت مادرتخصصی توزیع برق، توانیر در بخش انتقال و فوق توزیع متمرکز شود. این در حالی است که چندی پیش نیز مسولیت تولید نیز از توانیر گرفته و به شرکت مادر تحصصی تولید برق حرارتی واگذار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha