به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، «محمود دادگو» اظهار کرد: پروژه ملی مترو در مقطع حساس و سرنوشتسازی قرار گرفته است و وقتکُشیهای شرکت سابیر در مقام پیمانکار که طی سالهای اخیر موفق به پیشبرد اهداف مدیریت شهری کرج نشد، برای بنده جای تعجب دارد و از مسئولان استانی تقاضا دارم فضا را برای انتخاب پیمانکار جدید و آغاز مجدد عملیات اجرایی مهیا کنند.
وی با بیان اینکه تصمیم به خلع ید شرکت سابیر تصمیمی احساسی نبود و از روی منطق و استدلالهای قانونی و حقوقی گرفته شد، افزود: چه استدلالی بالاتر از اینکه این پروژه پس از 14 سال هنوز به مرحله قابل قبولی نرسیده و پیمانکار در مدت زمان سپری شده بدون برخورداری از توانمندی فنی و مالی تنها بحث تزریق نقدینگی را مطرح میکرد حال آنکه موانع اجرایی ریشه در موضوعات دیگری داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با تأکید بر اینکه وضعیت کنونی متروی کرج چیزی نبود که ما قول و قرارش را با شهروندان گذاشته باشیم، خاطرنشان کرد: امروز همه نگاهها به سمت مترو معطوف شده است و افکار عمومی تصور میکنند که تأخیر در برخورد با شرکت سابیر علت خاصی دارد حال آنکه این شرکت باید سالها قبل کنار میرفت تا مجموعهای توانمند و تخصصی جایگزین آن شود و در این صورت امروز شاهد حرکت واگنها روی ریلها میبودیم.
دادگو هشدار داد هماکنون حدود 14 کیلومتر تونل حفاری شده در عمق چند متری سطح زمین وجود دارد و بهصورت شبکهای در نقاط مختلف کرج مشاهده میشود حال آنکه این تونلها چند ماه پس از حفاری باید شاهد عملیات ریلگذاری، استحکامبخشی و احداث فضای ایستگاهی باشند و اینکه چند سال آنها را به حال خود رها کنیم، تهدید و خطری بالقوه برای ساکنین شهر بشمار میرود و در این خصوص بارها هشدار دادهام و اطلاعاتم مطابق با دادههای زمینشناسی است.
رئیس پارلمان شهری کرج با اذعان بر اینکه بیش از یک دهه از کلنگزنی پروژه ملی مترو میگذرد اما هنوز خبری از افتتاح ایستگاهها نیست، پایان بخشیدن به بهانهآوریها و کمکاریها را خواستار شد و افزود: فسخ قرارداد با شرکت سابیر نقطه عطفی در پروژه مترو بشمار میرود که البته سالها قبل باید به وقوع میپیوست، چون این شرکت با کمکاری و کوتاهی نه تنها پروژه را نیمه تمام گذاشت بلکه هزینههای مدیریت شهری را نیز تا سقف دهها برابر افزایش داد.
انتهای پیام
نظرات