• جمعه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۸:۱۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95061912517
  • منبع : نمایندگی خوزستان

امام جمعه موقت اهواز:

مناسک حج برای رسیدن به تقواست

مناسک حج برای رسیدن به تقواست

ایسنا/خوزستان امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که یکی از نشانه‌های تقوی آن است که در خط ولایت باشیم، گفت: حجی که ما را به امامت و خط آن نزدیک نکند حج نیست و این همان درس ابراهیم(ع) است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین «میراحمدرضا حاجتی» در خطبه‌های نماز جمعه امروز(۱۹شهریورماه) با بیان این‌که خداوند در آیات شریف قرآن می‌فرماید ما انسان‌ها را آزمایش می‌کنیم، گفت: در این میان انسان‌هایی پیروز هستند که خدا را در نظر می‌گیرند و می‌دانند دنیا دار ماندن نیست بلکه جای رفتن به خانه ابدی است. همین انسان‌ها به‌واسطه اعمال خیرشان در جهان ابدی جای دارند.

وی با اشاره به ایام ماه حج گفت: مناسک حج برای رسیدن به تقوا بوده است. در روایات با مضامین مختلف آمده است همه مقصود حج، رفتن به محضر امام معصوم است. حج برای رسیدن به امام و امامت است.

حاجتی خاطرنشان کرد: در روایات آمده است برخی خود را شیعه می‌نامیدند اما به امام معصوم(ع) اساعه ادب می‌کردند. مردم این جماعت را نیز هم‌اکنون می‌شناسد. در آخرین آیاتی که بر پیامبر(ص) نازل شد خداوند فرمود عده‌ای در مدینه هستند که می‌خواهند خط ولایت را تغییر دهند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: جانشین شایسته امام خمینی(ره) امام خامنه‌ای است. در تفسیر المیزان آمده است که پیامبر(ص) فرمودند روزی پس از من می‌آید و افرادی حکومت را به دست می‌گیرند که نماز را ضایع می‌کنند و شهوات را دنبال می‌کنند. هیچکس از سنی و شیعه شک ندارد که منظور از این فرموده پیامبر(ص) بنی‌امیه است.

حاجتی خاطرنشان کرد: یکی از نشانه‌های تقوی آن است که در خط ولایت باشیم. حجی که ما را به امامت و خط آن نزدیک نکند حج نیست. این همان درس ابراهیم است. اگر در زمان ابراهیم برجام بود او امضا نمی‌کرد گرچه حضرت آقا در خصوص آن فرمود پای کار روید و اگر انتقادی به آن وارد است در مورد اجرای آن است. مقابل دشمن باید محکم ایستاد تا عقب‌نشینی کند دشمن به انسجام و قوت و قدرت نگاه می‌کند این درس حج ابراهیمی و پیروی از ولایت است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: مردم خوزستان چشم‌ها را باز کنید حضرت آقا به ما می‌فرماید هوشیار باشید هرچه امام راحل به ما وعده داد به حقیقت می‌پیوندد از راهبردی‌ترین مناطق دنیا صدای فرزندان روح‌الله و سید علی است که به گوش می‌رسد.

وی گفت: دشمن بداند ملت ما فرصت‌های خود را شناخته است. یمن امروز سربازان روح‌الله را پرورش می‌دهد و مقابل عربستان ایستاده است. امروز روز تحقق وعده‌های الهی است. امام راحل فرمود می‌دانید فرق ما با شما شاهان چیست ما می‌گوئیم ربنا و شما می‌گوئید ربنا آمریکا و انگلیس. با استناد به فرمایشات امام راحل می‌گویم اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.

حاجتی افزود: ما با تهدیداتی مواجه هستیم. 9000 بار تاکنون یمن بمباران شده است. در شش ماه گذشته 6000 نفر در عراق به شهادت رسیده‌اند. ما با تهدیداتی مواجه هستیم که با یک اشاره اسرائیل حاجیانی را که به سرزمین امن خدا رفته‌اند به شهادت می‌رسانند. چون از بیرون نمی‌توانند ما را تهدید کنند از درون ما را تهدید می‌کنند توسط جاسوسانشان و دیپلمات‌هایی که به کشور می‌فرستند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: ۲۱۷ شبکه معاند ماهواره‌ای علیه دین، انقلاب، ولایت و شیعه برنامه پخش می‌کنند اما آن‌ها بدانند که ما راه ولایت فقیه را ترک نمی‌کنیم.

امام جمعه موقت اهواز گفت: دولتمردان محترم جمهوری اسلامی FATF نیاز به تأمل بیشتر دارد تا راه نفوذ دشمن هموار نشود، قراردادهای نفتی با بیگانگان به شدت محل تأمل است. به نمایندگان خوزستان می‌گویم قیامتی هست که باید در آنجا پاسخ دهیم شما قانون‌گذاران باید در روز قیامت پاسخ دهید که درباره این قراردادها تفحص کردید.

وی با اشاره به صدور پیام مقام معظم رهبری برای حج یادآور شد: برخی گفتند چرا آقا فرمود شجره خبیثه ملعونه، ایشان صدای روح‌الله هستند. خواندن پیام امام راحل در سالروز کشتار حاجیان را به جوانان توصیه می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha