• جمعه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 95061912499
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

آیت‌الله مجتهد شبستری:

جوامع اسلامی باید مدیریت مراسم حج را برعهده بگیرند

جوامع اسلامی باید مدیریت مراسم حج را برعهده بگیرند

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با تأکید بر ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب فاجعه منا، گفت: جوامع اسلامی باید مدیریت مراسم حج را برعهده بگیرند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «محسن مجتهد شبستری» با اشاره به سالروز فاجعه منا، گفت: پارسال بر اثر بی‌کفایتی آل‌سعود 7000 مسلمان در فاجعه منا جان باختند که 444 نفر از آنان ایرانی بودند.

وی ادامه داد: در سال 1366 نیز سعودی‌ها 225 ایرانی را به‌علت برگزاری مراسم برائت از مشرکان و انجام وظایف دینی قتل عام کرده و به درجه رفیع شهادت رساندند که حضرت امام خمینی(ره) آن هنگام فرمودند: «اگر ما از قدس بگذریم، از صدام بگذریم، نمی‌توانیم از این مسأله بگذریم»

مجتهد شبستری با بیان این‌که رژیم منحوس آل‌سعود خائن است،  گفت: آل‌سعود به‌علت حادثه منا نه تنها عذرخواهی نکرد بلکه غرامت جان‌باختگان را هم پرداخت نکرد، در سوی دیگر ایران را به سیاسی کردن حج متهم می‌کند تا از زیر بار مسئولیت فرار کند.

وی تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای برررسی حادثه منا را ضروری دانست و افزود: جوامع اسلامی باید سکوتشان را بشکنند و به‌صورت متحد برگزاری مراسم حج را برعهده بگیرند، چون عربستان لیاقت و توانایی برگزاری مراسم حج را ندارد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که امروز مردم تبریز با راهپیمایی باشکوه خود جنایات رژیم آل‌سعود را محکوم می‌کنند، گفت: ضرورت دارد دولت نیز فاجعه منا را پیگیری کرده و مقدمات تشکیل کمیته حقیقت‌یاب را فراهم کند.

وی با محکوم کردن جنایات عربستان در یمن، گفت: رژیم دست‌نشانده بحرین با حمایت‌های عربستان می‌خواهد رهبر جنبش این کشور را محاکمه کند، به رژیم بحرین هشدار می‌دهیم در صورت انجام چنین کاری باید منتظر واکنش مسلمانان آزاده جهان باشند.

مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: امسال منافقان کوردل مهمان پادشاه عربستان در مراسم حج هستند، عربستان با حمایت از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، تروریست‌پروری می‌کند و جا دارد شعار مرگ بر آل‌سعود در سراسر ایران طنین‌انداز شود.

وی با اشاره به بیستم شهریور سالروز شهادت آیت‌الله شهید مدنی به دست منافقان، خاطرنشان کرد: 35 سال از شهادت دومین شهید محراب آیت‌الله شهید مدنی می‌گذرد، ایشان معلم اخلاق بود که عمر خود را برای صیانت از اسلام و اعتلای کلمه  «الله» سپری کرد و در این راه سختی‌های زیادی کشید تا این‌که هم‌چون حضرت علی(ع) هنگام راز و نیاز با خداوند به دست منافقان به شهادت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha