• جمعه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 95061912487
  • منبع : نمایندگی مرکزی

دری نجف آبادی:

دلارهای نفتی عربستان دهان مدعیان حقوق بشر را بسته است

دلارهای نفتی عربستان دهان مدعیان حقوق بشر را بسته است

ایسنا/مرکزی خطیب جمعه اراک با بیان اینکه عربستان جنایات متعددی را مرتکب شده است، تاکید کرد: رژیم جنایتکار آل سعود لیاقت مدیریت حج و حرمین شریفین را ندارد.

به گزارش ایسنا،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک به فرا رسیدن سالروز فاجعه منا که به شهادت جمع کثیری از حجاج از سراسر دنیا و ایران منجر شد، اشاره کرد و گفت: این ایام یادآور یکی از تاثر برانگیزترین فجایعی است که توسط آل سعود در حق حجاج بیت الله الحرام رخ داد و امت اسلام را داغدار کرد.

وی با اشاره به حمایت عربستان از تکفیری‌ها و تروریسم گفت: واکنش مناسب جهان اسلام نسبت به این فاجعه و بوجود آورندگان آن ضروری است.

دری نجف آبادی با بیان اینکه از استان مرکزی نیز تعدادی از حجاج در نهایت مظلومیت در جریان این فاجعه به شهادت رسیدند، افزود: تعداد زیادی از حجاج ایرانی در این فاجعه جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه آل سعود باید به جهت بی کفایتی در اداره حج که منجر به چنین حادثه ای شد از خانواده های داغدار عذرخواهی می کرد، گفت: این رژیم سفاک به چنان غرور و تکبری دچار است که او را در مقابل امت اسلام بی تفاوت کرده است.

وی با بیان اینکه آل سعود پول های زیادی را صرف حمایت از تروریسم و جنایت در کشورهایی همچون یمن می کند، افزود: پول های نفتی آل سعود دهان مدعیان حمایت از حقوق بشر و حتی برخی کشورهای اسلامی را نیز بسته است و همین عامل باعث شده است که آنها از اعتراض نسبت به جنایاتی همچون فاجعه منا و آنچه در یمن رخ می دهد خودداری کنند.

خطیب جمعه اراک با تاکید بر خطری که از سوی آل سعود جهان اسلام را تهدید می کند، افزود: آل سعود ادامه شجره خبیثه ای است که روزی واقعه عاشورا را رقم زد و امام محمد باقر(ع) و دیگر امامان بزرگوار را به شهادت رساند.

وی همچنین اقداماتی همچون سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین از سوی رژیم آل خلیفه را محکوم کرد و گفت: این رژیم خودکامه و جنایتکار نیز با حمایت آل سعود، آمریکا و اسراییل نسبت به جنایات بسیار اقدام می کند.

وی گفت: آل خلیفه گمان می کند که اینگونه اقدامات می تواند فریاد مردم مظلوم بحرین را فرو بنشاند اما این رژیم باید بداند که در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.



انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha