• جمعه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 95061912485
  • منبع : نمایندگی لرستان

نماینده ولی فقیه در لرستان:

ابعاد گسترده فاجعه منا توسط کمیته حقیقت یاب بررسی شود

ابعاد گسترده فاجعه منا توسط کمیته حقیقت یاب بررسی شود

ایسنا/لرستان نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: ابعاد گسترده فاجعه منا باید توسط کمیته حقیقت یاب بررسی شود.


به گزارش ایسنا ، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه فاجعه منا بیانگر بی کفایتی شجره ملعونه آل سعود در اداره حرمین شریفین است، اظهار کرد: به دلیل بی تدبیری و بی کفایتی آل سعود امسال حجاج ایرانی در آیین عرفات حاضر نیستند و مراسم برائت از مشرکان در عرفات برگزار نمی شود.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: حضور ملت ایران در دعای عرفه تجدید میثاقی با خون شهدا به ویژه شهدای فاجعه مناست.

میرعمادی اضافه کرد: در فاجعه تلخ منا 465 زائر ایرانی مظلومانه به شهادت رسیدندکه از این تعداد 33 نفر اهل لرستان بودند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید براینکه ابعاد گسترده فاجعه منا باید توسط کمیته حقیقت یاب بررسی شود، تصریح کرد: در حادثه دردناک منا  بیش از 7000 حاجی با لب هایی تشنه و در حال احرام به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

وی گفت: در این حادثه هولناک برخی از زائران زنده بودند اما بی تدبیری و عدم امداد رسانی به آنان باعث شد تا در جابه جایی با لودر و در لابه لای سایر جنازه ها در کانتینرها به شهادت برسند.

میرعمادی با بیان اینکه مکه و مدینه متعلق به همه مسلمانان است، تاکید کرد: اداره حرمین شریفین باید توسط شورای مرکب از کشورهای اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه رژیم بی کفایت آل سعود در راستای تامین منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی گام بر می دارد، یادآورشد: حمله به مردم مسلمان یمن، برگزاری حج بدون برائت و ممانعت از حجاج ایرانی برای جلوگیری از برگزاری برائت از مشرکان  از جمله اقدامات آل سعود بوده که در راستای اهداف آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی انجام می
 شوند و آنان امسال امنیت حج را به رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی سپردند و دستگاه های ساخته شده این رژیم اطلاعات زائران را در اختیار و کنترل دارند.

میرعمادی به پیام مقام معظم رهبری در آستانه حج امسال اشاره کرد و با بیان اینکه این پیام سرنوشت ساز و مهم برای مسلمان جهان به قدری تاثیرگذار بود که سبب خشم آل سعود و شادی امت اسلامی شد، افزود: آل سعود تمام روزنامه ها و خبرگزاری ها را با پول خریده و تنها یک صدای آزادمردانه در دنیا در ایران اسلامی بلند است و آن پیام مقام معظم رهبری است و پیام ایشان آل سعود را شجره ملعونه و سیاست بازان فتنه انگیز خوانده و جنایات آنان را برای جهانیان روشن کرده است.

امام جمعه خرم آباد در ادامه خطبه های نمازجمعه با اشاره به پیوستن ایران به گروه FATF ، بیان کرد: پیوستن ایران به گروه اقدام مالی در مبارزه با پولشویی به نفع ایران نیست و با پذیرفتن آن تمام مسایل مالی سپاه تحریم می شوند.

وی اضافه کرد: دشمن، حزب الله لبنان، مردم یمن، فلسطین و بسیاری از شخصیت های ایران را تحریم کرده اند و با این اقدام بر مسایل مالی و اقتصادی ما تسلط می یابند.



انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha