• جمعه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 95061912480
  • منبع : نمایندگی قزوین

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

آل سعود شایستگی مدیریت حج را ندارد

آل سعود شایستگی مدیریت حج را ندارد

ایسنا/قزوین امام جمعه مردم قزوین گفت: آل سعود نه تنها شایستگی مدیریت حج را ندارد بلکه باید محاکمه شده و به اشد مجازات برسد تا مدیریت خانه ای که خدا برای مردم مکان امنی قرار داده به دست صاحبان اصلی این خانه بیفتد.

به گزارش ایسنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مردم قزوین در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام محمد باقر (ع) با اشاره به جنایات دردناک سرزمین منا توسط آل سعود اظهار کرد: فاجعه ای که توسط آل سعود به وقوع پیوست تنها کشتار حجاج مظلوم نبود بلکه جنایات متعددی در آن نهفته است.  
عابدینی خاطرنشان کرد: اگر نیک در آینه فاجعه منا بنگریم ظلم و ستم عمال سعودی را خواهیم دید که نه تنها هیچ گونه استمدادی برای حادثه دیدگان نداشتند بلکه در عین ناجوانمردی در حریم خانه خدا خود باعث افزایش آمار شهدا شدند. 
 
وی گفت: فاجعه منا توسط کسانی رقم خورد که خود را منادی اسلام می دانستند، این همان نفاق است و منافقان در دنیا پست ترین مردم خواهند بود؛ خداوند نیز وعده پست ترین مکان های جهنم را به منافقین داده است. 
امام جمعه مردم قزوین در ادامه ضمن اشاره به محروم شدن ایرانیان از مناسک حج بیان کرد: حجاج ایرانی شور،‌ نشاط و شعف معنوی را در حاجیان سراسر دنیا ایجاد می کردند که متأسفانه امسال توسط آل سعود از حضور در مناسک حج بازماندند.
آیت الله عابدینی افزود: جهانیان بدانند آن هایی که خود را کلید دار خانه خدا می دانند در اجرای امر الهی ممانعت ایجاد کردند و به جای عذرخواهی،‌ جامعه اسلامی را به استهزا گرفتند.
وی در خصوص واکنش غربی ها به فاجعه منا اظهار کرد: غربی ها در برابر این حوادث جانگداز سکوت خبری اختیار کردند و حتی دست به حمایت عملی از آل سعود زدند تا مبادا این جنایتکاران در جامعه جهانی بدنام شوند.
امام جمعه مردم قزوین افزود: اما واکنش ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای که با تهدید آل سعود همراه بود دل آسیب دیدگان آن فاجعه را شاد کرد و البته خنجری بر کالبد دشمنانی بود که همواره در پی آسیب رساندن به مسلمانان هستند.
عابدینی تصریح کرد: و خداوند در قرآن خونخواهی مظلومان را بر عهده ولی امر آن ها نهاده است و ولی و سرپرست آسیب دیدگان فاجعه منا سردمداران و حاکمان کشورهایشان نیستند بلکه همان کسی است که در برابر ظلم به خونخواهی آن ها برخاسته است.  
نماینده ولی فقیه در ادامه گفت: آل سعود نه تنها شایستگی مدیریت حج را ندارد بلکه باید محاکمه شده و به اشد مجازات برسد تا مدیریت خانه ای که خدا برای مردم مکان امنی قرار داده به دست صاحبان اصلی این خانه بیفتد.
وی افزود: آل سعود آگاه باشد که این جنایت ها آن ها را به خاک مذلت و نابودی خواهد کشاند و مکه و مدینه از بند این رژیم جنایتکار آزاد خواهد شد.
آیت الله عابدینی با اشاره به پیوستن برخی در داخل کشور به قرارداد FATF بیان کرد: آنهایی که این قرارداد را قبول دارند در واقع ر‍ژیم اشغالگر قدس را به رسمیت می شناسند و جنایات آل سعود در سال 66 و فاجعه منا را تأیید می کنند.
عابدینی اظهار کرد: این ها همان هایی هستند که ایران را تروریست می شمارند،‌ مدافعانی که در لبنان از جان و ناموس و خاکشان دفاع می کنند تروریست می دانند،‌ این ها همان هایی هستند که از منافقان کور دل که هفده هزار نفر از نخبگان ما را به شهادت رسانده اند حمایت می کنند.
امام جمعه مردم قزوین افزود: ماهیت این قرار داد ننگین همان خودتحریمی است؛ برای مثال آن هایی که این قرارداد را امضا کرده اند دیگر حق ندارند به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خدمات ارائه بدهند.
وی گفت: بسیار مایه تأسف است که افرادی در داخل کشور این درک را نداشته و با امضای آن با دشمنان همگام و همقدم شده اند.
نماینده ولی فقیه در این باره تصریح کرد: ضایعات پذیرش FATF از برجام نیز بیشتر است و چیزی به جز خسارت و عقب ماندگی و از دست دادن بسیاری فرصت ها نخواهد داشت.
امام جمعه مردم قزوین در پایان به افزایش چشمگیر تولید گندم نسبت به سال 1392، لطف خداوند در روز عرفه و نیایش و عید سعید قربان، درگذشت آیت الله طالقانی و ‌شهادت آیت الله مدنی نیز اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha