• جمعه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95061912459
  • منبع : نمایندگی گیلان

امام جمعه رشت:

جهان اسلام به فکر اداره خانه خدا باشد

جهان اسلام به فکر اداره خانه خدا باشد

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه مسلمانان باید آل ‌سعود را از عاملیت خانه کعبه دور بیندازد، متذکر شد: دلارهای آل سعود کارخانه های اسلحه سازی استکبار جهانی را فعال کرده است.

به گزارش ایسنا ، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، فریضه حج را یکی از ارکان دین اسلام دانست و اظهار کرد: مردم باید حج را به جا بیاورند و افراد ثروتمند نمی توانند صدقه را جایگزین حج کنند. مسلمانی که حج را به عمد ترک کند، کافر است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه گاهی کفار و دشمنان اسلام مانع از بجا آوردن فریضه حج از سوی مسلمانان می شوند، افزود: کسانی که راه مسجدالحرام را می بندند، در انتظار عذاب الهی باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان آل سعود را مالک خانه خدا ندانست و تصریح کرد: براساس قرآن، مسجدالحرام و کعبه متعلق به مسلمانان دنیاست و فقر و غنی در لباس احرام یکسان می شوند لذا کسی حق تصرف آن را ندارد.

وی با بیان اینکه حج فریضه عبادی – سیاسی است، عنوان کرد: بجا آوردن فریضه حج موجب حیات اسلام و مسلمانان است. مسلمانان در روز عرفه معرفت و خداشناسی کسب می کنند لذا باید از توطئه های شیطانی دشمنان اسلام برائت می جویند. امام خمینی(ره) نسبت به برائت از مشرکین و مستکبرین در مراسم حج تاکید داشتند و آن را محتوای حج می دانستند.

آیت لله قربانی قدرت پوشالی آل سعود را وابسته به استعمار و استکبار جهانی دانست و گفت: آل سعود به پشتوانه دشمنان اسلام با یمن و عراق و سوریه می جنگد و به دنبال نابودی ایران است، اما جمهوری اسلامی ایران می تواند ظرف 24 ساعت طومار آل سعود را بپیچاند.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان باید آل ‌سعود را از عاملیت خانه کعبه دور بیندازد، متذکر شد: دلارهای آل سعود کارخانه های اسلحه سازی استکبار جهانی را فعال کرده است لذا جهان اسلام باید به فکر اداره خانه خدا باشد.

این کارشناس دینی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب، خاطرنشان کرد: در حج گذشته 7 هزار نفر از حجاج کشورهای اسلامی به دلیل بی تدبیری آل سعود در فاجعه منا شهید شدند، اما آل سعود عذرخواهی نکرد. اگر آل‌ سعود بخواهد به رفتار خود ادامه دهد مجبور می‌شویم با قدرت نظامی او را به زباله‌دان تاریخ بیندازیم.

امام جمعه رشت با تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) بیان کرد: امام محمدباقر(ع) در بین ائمه(ع) از جایگاه علمی و فقهی ویژه‌ای برخوردار بود و توانست با تربیت شاگردانی فرهنگ اصیل تشیع را به جهان اسلام عرضه و در زمینه علم و دانش خدمات زیادی کند.

وی با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای به دنبال نابود کردن خانواده هستند، یادآور شد: مقام معظم رهبری نسبت به تاثیرگذاری تبلیغات مسموم بر خانواده های مسلمان هشدار دادند و بر محور بودن خانواده تاکید فرمودند و حوزویان و دانشگاهیان خواستند که پاسخگوی شبهاتی باشند که مقدسات از جمله خانواده را هدف قرار داده است.



انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha