• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 95061510110
  • منبع : نمایندگی قم

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم:

دریافت روادید برای حضور در مراسم اربعین ضروری است

دریافت روادید برای حضور در مراسم اربعین ضروری است

ایسنا/قم معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: دریافت روادید برای عزادارانی که قصد سفر به عراق برای مشرف شدن به کربلا و نجف به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی را دارند ضروری است.

به گزارش ایسنا، یونس عالی‌پور در نشست خبری در استانداری با اشاره به این که 53 دفتر زیارتی در قم اقدام به صدور روادید برای عزاداران می‌کنند، گفت: عزاداران می توانند با مراجعه به سایت سماح اقدام به ثبت نام کرده و به نزدیک ترین دفتر زیارتی محل زندگی خود مراجعه کنند.

عالی پور بیان کرد: دفتر کنسولی عراق واقع در خیابان 15 خرداد، کار خود را برای ساماندهی و ارائه خدمات به زائران آغاز می کند، ضمن این که این دفتر به استان مرکزی و شهر کاشان نیز خدمات ارائه خواهد کرد. 10 روز قبل از اربعین حسینی اعزام ها به کربلا آغاز می شود، از این رو مردم کار دریافت روادید و ثبت نام در سامانه را هرچه زودتر آغاز کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای حماسه اربعین حسینی ‌26 میلیون نفر در عراق حضور داشتند، افزود: بودجه دولتی برای این مراسم در نظر گرفته نشده و هزینه‌ها از مشارکت‌های خیرین مردمی تامین می‌شود.

عالی پور، برپایی ایستگاه‌های صلواتی را از دغدغه‌های حماسه اربعین حسینی دانست و گفت: استان‌های تهران، قم، اصفهان و خراسان رضوی در گروه سطح یک، 11 استان در گروه سطح دو و هفت استان دیگر در گروه سطح سه بر اساس میزان زائرپذیری دسته‌بندی شده‌اند تا در حماسه اربعین حسینی مشارکت کنند. همچنین ایستگاه‌های صلواتی باید برنامه اجرایی و مکان استقرار خود را مشخص کنند و ستاد بازسازی عتبات و عالیات نیز در صورت نیاز به متقاضیان موکب‌ها، زمین‌های مشخصی را واگذار می‌کند تا هیأت به ساخت و ساز آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: مردم می توانند کمک های خویش را به ستاد بازسازی عتبات عالیات به شماره حساب 1411011055 واریز کنند. راه‌اندازی سامانه جذب خدام افتخاری در بخش‌های مختلف پزشکی، امدادی، درمانی و خدماتی و سامانه جذب هدایای غیر نقدی از اقدامات انجام شده برای تسهیل ارائه خدمات به زائران است.

به گفته وی، با حضور مسؤولان تولیت‌های آستان‌های مقدس عراق در استان قم، چارت خدماتی عید نوروز این استان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در عراق بازسازی شده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم، با اشاره به بازدید های میدانی از نحوه استقرار موکب ها و خدمات رسانی به زائران گفت: این بازدید ها با همکاری دستگاه های اجرایی به صورت میدانی از مرز مهران و کشور عراق صورت می گیرد.

عالی پور ادامه داد: استان قم سال گذشته 15 موکب در مسیر زائران اربعین داشته که این موکب‌ها تاکنون به 22 مورد افزایش یافته است.

وی به انتقال گفتمان انقلاب اسلامی در عراق تاکید کرد و گفت: زائرانی که از شهر مقدس قم به عراق اعزام می شوند باید با رفتار خویش الگوی سایر عزاداران باشند و با نگاه فرهنگی به ترویج گفتمان انقلاب بپردازند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha