به گزارش سرویس بازار ایسنا، دیوید وانگ این خبر را در نشست خبری نمایشگاه هفته تجاری چین در ایران مطرح کرد.
نمایشگاه هفته تجاری چین (CTW Iran ۲۰۱۶) روزهای ۲۹ تا ۳۱ شهریور ماه در شهر آفتاب برگزار میشود.
این رویداد را شرکت نوژنراد و مجموعه نمایشگاهی CTW سازماندهی کردهاند و شهرداری تهران،اتاق بازرگانی بیناللملی چین و شورای توسعه روابط تجاری چین (ccpit)از آن پشتیبانی میکنند.
فرصتی برای معرفی توانمندیهای تولیدکنندگان چینی
کیان معتمدیکیا، مدیرعامل شرکت نوژنراد در این نشست خبری با اشاره به طرح دولت چین برای احیای جاده ابریشم گفت: دولت این کشور برای اجرایی کردن طرح خود برنامههایی را برای معرفی محصولات خود در بازارهای هدف اجرا کرده است که برگزاری نمایشگاه CTW از جمله آنهاست.
معتمدیکیا افزود: این رویداد تا کنون در کشورهای مختلفی برگزار شده و برای نخستین بار قرار است است ایران میزبان آن باشد.
وی ادامه داد: در نمایشگاه CTW محصولات با کیفیت و هایتک چینی در معرض نمایشگاه قرار میگیرند.
معتمدیکیا با اشاره به حضور ۲۴۰ شرکت چینی در این رویداد گفت: بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته در سالهای آینده CTW با کیفیت و کمیت بیشتری برگزار میشود.
مدیرعامل شرکت نوژنراد بیان کرد: با توجه به حجم مراودات ۵۲ میلیارد دلاری ایران و چین، دو کشور از جمله بهترین شرکای تجاری یکدیگر هستند با وجود این رساندن سطح مبادلات به حدود ششصد میلیارد دلار را هدفگذاری کردهاند.
به گفته وی تحقق چنین هدفی به معرفی بهتر و بیشتر توانمندیهای تولیدکنندگان چینی در ایران نیاز دارد که برگزاری CTW گام موثری در این زمینه است.
ضرورت تغییر نگاه مردم به کیفیت محصولات چینی
در ادامه این نشست خبری، میشل میریک، مدیر همایشهای بینالمللی مجموعه نمایشگاهی CTW با اشاره به استقبال جامعه بینالملل از طرح دولت چین برای احیای جاده ابریشم گفت: ما برای عملی کردن طرح خود به تغییر نگاه مردم کشورهای دیگر به کیفیت محصولات تولیدی کشورمان نیاز داریم.
میریک ادامه داد: بر همین اساس مشابه این رویداد تا کنون در کشورهای دیگر از جمله خاورمیانه و آفریقا نیز برگزار شده است.
وی چین و ایران را دو شریک تجاری قدیمی دانست و افزود: حدود ۴۰ درصد از واردات ایران را کالاهای چینی تشکیل میدهند اما کیفیت این محصولات به میزان سرمایهای که تجار ایرانی صرف خرید آنها میکنند بستگی دارد.
مدیر همایشهای بینالمللی مجموعه نمایشگاهی CTW با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران به عنوان شاهراه شرق و غرب و منابع غنی نفت و گاز این کشور گفت: اراده سیاسی مسئولان دو کشور بر افزایش سطح مبادلات تجاری قرار دارد.
میریک ادامه داد: بر همین اساس طی هفته تجاری چین در ایران نمایشگاه CTW، نشستهای B to B بازرگانان، اجلاس یک روزه تجاری و کارگاههای آموزشی نیز برگزار میشود.
وی افزود: در نمایشگاه CTW، ۲۴۰ شرکت چینی حدود سه هزار محصول مختلف از صنایع گوناگون را به نمایش میگذارند و پیشبینی میشود طی سه روز حدود هشت هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند.
به گفته میریک در اجلاس یک روزه تجارت با چین بهترین راهکارهای مذاکره با شرکتهای چینی و یافتن شریک تجاری مناسب در این کشور مطرح میشود.
مدیر همایشهای بینالمللی مجموعه نمایشگاهی CTW بیان کرد: شرکتکنندگان در این نمایشگاه از صنایع متفاوتی به ایران میآیند از جمله ساخت و ساز، چاپ، ماشینآلات و فناوریهای مدرن، پزشکی و سلامت، پتروشیمی، انرژیهای پاک، آزمایشگاههای علمی، الکتریک و الکترونیک و بازی و انیمیشن.
وی CTW را فرصتی مناسب برای کارآفرینان و صاحبان سرمایه ایرانی برای برقراری ارتباط با تولیدکنندگان و تامینکنندگان قطعات در چین دانست.
انتقال دانش فنی چین به ایران
در بخش پایانی این نشست خبری، دیوید وانگ، مدیر مجموعه نمایشگاهی CTW با اشاره به برنامه ۵ ساله چین برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی خود با ایران گفت: در مرحله نخست باید دیدگاه مردم ایران را نسبت به محصولات چینی تغییر دهیم چرا که تولیدکنندگان ما میتوانند بهترین کیفیت را با تکنولوژی مدرن و با قیمت معقول و رقابتی تولید و عرضه کنند.
وانگ افزود: در طول برگزاری نمایشگاه CTW در ایران، فعالان اقتصادی این کشور میتوانند همتایان چینی خود را شناسایی کنند و با بهترین گزینههای تولیدکننده و تامینکننده قطعات در این کشور آشنا شوند.
وی بیان کرد: جلسههای B to B که در حاشیه نمایشگاه برگزار میشود این فرصت را در اختیار فعالان اقتصادی دو کشور قرار میدهند که مذاکرات لازم را در زمینه واردات محصولات نهایی، انتقال تکنولوژی یا جذب سرمایهگذاری انجام دهند.
مدیر مجموعه نمایشگاهی CTW افزود: تولیدکنندگان و بازرگانان چینی برای افزایش حضور خود در ایران باید فرایند تحقیق بازار، اعتمادسازی و شروع فعالیت را پشت سر بگذارند که برگزاری چنین رویدادهایی فرصت خوبی را در این زمینه در اختیار آنها قرار میدهد.
وانگ با اشاره به هزینه پایین تولید در چین گفت: شاید سرمایهگذاری در زمینه تولید مشترک در ایران چندان به صرفه نباشد اما امکان انتقال تکنولوژی و دانش فنی تولید به این کشور وجود دارد.
به گفته وی تجربه دیگر کشورها از جمله در قاره آفریقا نشان داده است حضور فعال شرکتهای چینی میتواند به اشتغالزایی و افزایش فعالیت شرکتهای کوچک و متوسط منجر شود.
مدیر مجموعه نمایشگاهی CTW بیان کرد: شرکتهای چینی حاضر در نمایشگاه به خوبی گزینش شدهاند؛ بر همین اساس از کیفیت و خدمات پس از فروش قابل قبولی برخوردارند و CTW تلاش میکند در سال آینده حدود هزار شرکت از این دست را به ایران بیاورد.
انتهای پیام
نظرات