به گزارش خبرنگار ایسنا، احمد سیاحی در جلسه کمیسیون ایمنی راه که روز گذشته، 6 شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با وجود تمام اقدامات انجام شده در بخش راه هنوز خیلی عقب هستیم و مشکلات جدی و اساسی در بخش پایگاههای جادهای و عقب ماندگی در زمینه دوربینهای کنترل سرعت نشانگر این امر است.
وی با اشاره به وجود 12 دوربین کنترل سرعت در راههای ارتباطی بین شهری خوزستان، افزود: در این زمینه نیز بسیار عقب هستیم. اکنون دنیا به سمتی میرود که با استفاده از فناوریهای نوین به جای نیروی انسانی، جادهها و محورهای ارتباطی را کنترل کند.
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: باید عزم جدی برای نصب دوربینهای کنترل سرعت چه در راههای بین شهری و چه در محورهای شهری وجود داشته باشد.
سیاحی خاطرنشان کرد: ادبیات ما در بخش راه تنها در زمینه راهسازی است و راهسازی پروسه خاص خود را دارد اما ساماندهی راههای موجود به صورت ایمن و ارتقای ضریب ایمنی در این راهها بسیار ارزشمند است.
وی عنوان کرد: در بخش راه در آغاز مسیر خود هستیم و نباید در این زمینه خوزستان و شرایط استفاده از محورهای ارتباطی این استان را با هیچ استان دیگری مقایسه کرد.
سیاحی با بیان اینکه طبق شنیدهها در شهر اهواز حدود 12 دوربین کنترل سرعت وجود دارد که دارای مشکلاتی هستند، خاطرنشان کرد: باید به صورت خیلی جدیتر از گذشته با برنامه مشخص و اولویت بندی راههای ارتباطی و اعتبار لازم، نسبت به تجهیز راهها به دوربینهای کنترل سرعت اقدام شود.
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم نصب تجهیزات ایمنی از قبیل تجهیزات ITS در محورهای ارتباطی استان بیان کرد: مطمئنا پلیس راه استان مشکلات بسیاری دارد اما با توجه به امکانات کنونی و استفاده حداکثری از محورهای ارتباطی خوزستان، نمیتوان انتظار کاهش تعداد سوانح جادهای را داشت.
وی ادامه داد: بنابراین باید بخش راهداری در کنار راهسازی مورد توجه قرار گیرد و حتی در اولویت باشد. باید در زمینه نصب تجهیزات ارتقای ایمنی، پایگاههای جادهای و دوربین های کنترل سرعت، همه کمک کنند تا شاهد کاهش سوانح و رانندگی ایمن باشیم.
سیاحی با اشاره به وجود 14 هزار کیلومتر راه و محور ارتباطی در خوزستان گفت: راهداری، حفظ و حراست از جادههای موجود و تجهیز محورهای ارتباطی به سیستمهای ارتقای ایمنی و تجهیزات کنترل سرعت و رفع موانع و نقاط حادثه خیز از بحثهای جدی است که باید به آن پرداخته شود.
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان اظهار کرد: نتایج خوب استان در زمینه کاهش تلفات جادهای تا پایان سال 94 به هیچ وجه ایدهآل نیست زیرا هنوز هم میزان تلفات جادهای استان بسیار بالا است.
انتهای پیام
نظرات