• دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95050110883
  • خبرنگار : 71496

براساس گزارش مرکز حقوق بشر فلسطین؛

"۷۵۰ فلسطینی در بازداشت اداری اسرائیل هستند"

"۷۵۰ فلسطینی در بازداشت اداری اسرائیل هستند"

یک مرکز حقوقی در فلسطین گزارش داد ۷۵۰ فلسطینی تحت عنوان "بازداشت اداری" بدون محاکمه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، مرکز حقوق بشر فلسطین با انتشار بیانیه‌ای از وجود ۷۵۰ فلسطینی با عنوان "بازداشت اداری" در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد در این بین سه تن از اعضای شورای قانونگذاری فلسطین نیز حضور دارند.

طبق این بیانیه مسئولان رژیم صهیونیستی از زمان اشغال کرانه باختری و غزه در سال ۱۹۶۷ میلادی این نوع بازداشت را به عنوان یکی از راه‌های مجازات عمومی در پیش گرفته‌اند در حالی که این نوع بازداشت براساس کنوانسیون جهارم ژنو ممنوع می‌باشد.

این مرکز در ادامه نگرانی شدید خود را نسبت به زندگی بلال کاید، زندانی فلسطینی که ۵۴ روز متوالی است دست به اعتصاب غذا زده ابراز داشت و اسرائیل را مسئول زندگی این اسیر دانست.

جامعه جهانی با تحت فشار گذاشتن تل‌آویو، خواستار آزادی فوری کاید است که با وجود پایان یافتن دوره محکومیتش  همچنان در زندان به سر می‌برد.

ژوئن گذشته دادگاه رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از اتمام دوره محکومیت کاید (۱۵ سال) که از اعضای جبهه مردمی آزادسازی فلسطین است حکم وی را به بازداشت اداری تغییر داد؛ امری که طبق اعلام انجمن اسرای فلسطینی وی را به اعتصاب غذا ترغیب کرد.

"بازداشت اداری" قرار بازداشت بدون محاکمه به مدت یک تا شش ماه است که امکان تمدید آن برای برخی زندانیان وجود دارد. تل‌آویو به بهانه وجود برخی پرونده‌های محرمانه امنیتی این نوع مجازات را برای برخی از زندانیان فلسطینی در پیش می‌گیرد.

طبق جدیدترین آمار رسمی فلسطین تل‌آویو نزدیک به ۷۰۰۰ فلسطینی را در زندان‌های خود حبس کرده است.

مرکز حقوق بشر فلسطین یکی از بزرگترین سازمان‌های حقوقی فلسطین است که در سال ۱۹۹۶ میلادی جایزه حقوق بشر فرانسه را کسب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha