• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95050109425
  • منبع : نمایندگی خوزستان

رئیس دانشگاه علوم دریایی خرمشهر خواستار شد:

افزایش ارتباطات جهاددانشگاهی در راستای رفع نیازهای تحقیقاتی

افزایش ارتباطات جهاددانشگاهی در راستای رفع نیازهای تحقیقاتی

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: جهاددانشگاهی در انجام مأموریت‌های خود موفق عمل کرده است اما تلاش‌ها باید بیشتر شود زیرا هنوز با ایده‌ال‌ها فاصله داریم.

دکتر لطف‌الله خواجه‌پور در گفت و گو با خبرنگا ایسنا اظهار کرد: ارتباط جهاددانشگاهی با دیگر سازمان‌ها نیز باید افزایش یابد تا از انجام کارهای موازی جلوگیری شود.

وی افزود: جهاددانشگاهی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی‌(ره) تشکیل شد. با توجه به رویکرد انقلاب اسلامی و عملکرد و موضع‌گیری‌های دشمن در اوایل انقلاب امام خمینی(ره) تشخیص دادند که باید بتوانیم علم را بومی‌سازی و زمینه مناسبی برای کارهای تحقیقاتی و علمی در دانشگاه فراهم کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه با توجه به مدیریت‌های پیش از انقلاب در دانشگاه‌ها، در این زمینه مشکلاتی وجود داشت. در حوزه فرهنگی و فعالیت در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیز بعدها وظایفی بر عهده جهاددانشگاهی قرار گرفت اما در وهله اول قرار بود که جهاددانشگاهی به مدیریت دانشگاه در جهت بهبود امور کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تصریح کرد: در سال 69 شورای عالی انقلاب فرهنگی مأموریت‌های دیگری بر عهده جهاددانشگاهی قرار داد و در حقیقت جهاددانشگاهی پلی بین صنعت و دانشگاه شد. بر این اساس این سازمان پژوهشکده‌های مختلفی را تأسیس کرده است که برخی از این مراکز جزو مراکز شناخته‌شده تحقیقاتی دنیا هستند.

خواجه‌پور در خصوص مهم‌ترین دستاوردهای جهاد دانشگاهی، گفت: فکر می‌کنم خودباوری و خوداتکایی مهم‌ترین دستاورد این سازمان بوده است؛ جهاددانشگاهی موجب شد که ما به این باور برسیم که دانشگاه‌های ما اگر بخواهند، می‌توانند روی پای خود بایستند و علم و فناوری را در کشور بومی‌سازی و نیازهای کشور را برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه دیگری بر عهده جهاددانشگاهی بوده و آن "دانشگاه‌داری" است که شاید این کار تا حدی جهاددانشگاهی را از رسیدن به اهداف خود بازدارد چراکه در شرایط امروز شاهد گسترش بیش از اندازه مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها در کشور هستیم به همین دلیل فکر می‌کنم جهاد باید این مسئولیت را به عهده بخش‌های دیگر بگذارد.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر درباره انتظارات از جهاددانشگاهی، تصریح کرد: سازمان‌ها و صنایع در زمینه‌های مختلفی ممکن است که به کارهای علمی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی نیاز داشته باشند و جهاد بتواند این مشکلات آن‌ها را برطرف کند؛ فکر می‌کنم جهاددانشگاهی نیز باید به نیازهای سازمان‌ها توجه کند و در جهت برطرف کردن این نیازهای تحقیقاتی گام بردارد.

خواجه‌پور افزود: فکر می‌کنم جهاددانشگاهی در مأموریت‌هایی که به آن محول شده بود، با توجه به موارد مختلف موفق عمل کرده است؛ البته باید تلاش‌ها بیشتر شود زیرا هنوز به ایده‌ال‌های لازم نرسیده‌ایم. ارتباط جهاددانشگاهی با دیگر سازمان‌ها نیز باید افزایش یابد و قانونمندتر شود تا کارهای موازی در این نهاد و دیگر سازمان‌ها انجام نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha