• دوشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95050102326
  • منبع : نمایندگی البرز

معاون سیاسی وزیر کشور:

امنیت کنونی کشور جای شکرگزاری دارد

امنیت کنونی کشور جای شکرگزاری دارد

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه امروز کشورهای پیشرفته نیز گرفتار معضلات امنیتی و دچار ناامنی شده‌اند، گفت: امنیت کنونی ایران در این شرایط جای شکرگزاری دارد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی در جلسه شورای اداری استان البرز  که در استانداری البرز برگزار شد، گفت: مسئولیت در جمهوری اسلامی ایران، توفیقی است که خداوند به برخی از بندگان خود عنایت می کند؛ بنابراین مسئولان باید قدردان این مسئولیت بوده و حداکثر تلاش خود را برای خدمت رسانی به کار ببندند.
وی در ادامه به معرفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز اشاره کرد و افزود: فتح الله حقیقی که به عنوان معاون جدید معرفی می‌شود علاوه بر تدریس در دانشگاه دارای سوابقی همچون فرمانداری قم، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی قم، مدیرکل امور اجتماعی قم و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان بوشهر است.
وی ادامه داد: آقای حقیقی چندین سال نیز در وزارت کشور فعالیت داشته و در کل از تجربه خوبی برخوردار است و از معاونین سیاسی امنیتی اثر گذار کشور محسوب می‌شود.
معاون سیاسی وزیر کشور به آخرین سمت حقیقی در استان بوشهر اشاره کرد و یادآورشد: استان بوشهر به دلیل سرمایه گذاری‌هایی که اخیرا به خصوص در بخش صنعت داشته همچون البرز روندی رو به توسعه دارد.
مقیمی تصریح کرد: از همین رو با توجه به اهمیت و لزوم نگاه ویژه به استان البرز وی به این سمت گمارده شد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم توجه به رشد مدیران بومی در استان های کشور اشاره کرد و گفت: باید زمینه برای رشد مدیران بومی برای در اختیار گرفتن سکان استان فراهم شود.
وی در ادامه با بیان اینکه فقط 36 درصد از مدیران در استان البرز غیر بومی هستند، تصریح کرد: تا قبل از دولت یازدهم، فقط 27 درصد از نیروهای وزارت کشور بومی وزارت کشور بودند.
مقیمی از رشد مدیران بومی وزارت کشور در سال های اخیر خبر داد و گفت: در حال حاضر 78 درصد از فرماندارن و بخشداران از نیروهای خود وزارت کشور هستند.
معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: مدیرانی که بومی وزارت کشور نبودند تعلق خاطری به وزارت کشور نداشتند اما با این اقدام این موضوع رفع شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استانداران به عنوان روسای شورای تامین مسئولیت سنگینی بر عهده دارند، تصریح کرد: معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی به عنوان نزدیکترین معاونین به استانداران از اهمیت خاصی برخوردارند.
مقیمی افزود: توقع می‌رود معاونین سیاسی امنیتی با بهره گیری از ظرفیت‌های سپاه، نیروی های اطلاعات، ارتش و ... در برقراری امنیت تلاش کنند.
 معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه امروز کشورهای پیشرفته نیز گرفتار معضلات امنیتی و دچار ناامنی شده اند گفت: امنیت کنونی ایران در این شرایط جای شکرگزاری دارد.
وی به اهمیت موضوعات اجتماعی در کشور اشاره کرد وافزود: کشور در بخش اجتماعی با مشکلاتی زیادی مواجه است و اخیرا نیز گزارشی توسط وزارت کشور از این وضعیت تهیه شده که در دو جلسه به رهبری نیز ارائه شده است.
مقیمی افزود: پس از آن تصمیم گرفته شد که دولت گزارشی از فعالیت ها و وضعیت اجتماعی سراسر کشور تهیه و هر شش ماه یکبار به رهبری گزارش دهد.
وی اضافه کرد: بنابراین استان البرز باید توجه داشته باشد که با تهیه این گزارش و ارسال آن به وزارت کشور گزارش جامعی از وضعیت استان به رهبری ارائه دهد.
مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل سیاسی کشور اشاره و عنوان کرد: در بحث سیاسی دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها را در پیش داریم.
وی به اهمیت ایجاد نشاط سیاسی در کشور اشاره و اعلام کرد: باید شرایطی فراهم شد تا احزاب و گروه های سیاسی اعم از مخالفین و موافقین حرف های خود را بزنند تا مردم از میان آنان گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.
معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه به موضوع امنیت پایدار در کشور اشاره کرد و گفت: امنیت پایدار در کشور بسیار مهم است؛ در استان البرز نیز با تلاش های معاون سیاسی امنیتی اسن شرایط باید مهیا شود.
وی با بیان اینکه ریاست دو کمسیون مجلس بر عهده نمایندگان البرز بوده و حضور رئیس کل سابق بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی نیز موقعیت ویژه ای را ایجاد کرده است گفت: از این شرایط می توان برای ایجاد یک تحول اساسی د البرز بهره گرفت.
وی در پایان گفت: البرز باید خود را با تهران مقایسه کند و تلاش کند تا در تمامی شاخص ها به تهران برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha