به گزارش سرویس بازار ایسنا، بخش مارکتینگ گروه آتی دانا، نماینده انحصاری بازاریابی و فروش محصولات گراد اعلامکرد: لباسهای کاروان ایران که شامل دو گروه ورزشی و رسمی است دیروز به طرز نامناسب بر تن چهار مانکن به نمایش گذاشته شد و مورد انتقاد جدی قرار گرفت. ایرادهایی که به این البسه وارد است، شامل نکاتی همچون نبود همخوانی بین رنگها، طرحهای نه چندان جذاب و از همه مهمتر ارایه سردستی و بدشکل آن است.
برای روشن شدن موضوع و با یک جستوجوی سریع در اینترنت میتوانید تصاویر بسیاری از لباس تیمها برای مراسم افتتاحیه ریو ۲۰۱۶ را ببینید. تصاویری که نشان میدهد در همه جای دنیا تا چه حد روی آراستگی و زیبایی لباس برای رژه عمومی دقت میشود و برنامهریزی صورت میگیرد؛ این کاری است که ما هرگز انجام نمیدهیم. بد نیست طراحی برخی از لباسهای فرم و رسمی تیمها را برای افتتاحیه المپیک تماشا کنید و خودتان نتیجه بگیرید.
سئوال مهم این است که آیا اسپانسر لباس کاروان ایران و البته کمیته المپیک راه بهتری برای نمایش این لباسها نداشت؟
نکته جالب اینجاست که برندهای پوشاک ایران هیچ وقت در بازیهایی اینچنینی جایی نداشتهاند. برندهایی که سبک سلیقه مخاطبان ایرانی را به واسطه سالها فعالیت و حضور در این عرصه به خوبی میدانند و با توجه به پذیرفتهشدن توسط بخش بزرگی از جامعه، حتما در این عرصه میتوانستند پیشنهادهای بهتری داشته باشند. برندهای نام آشنا و دیرینی که مورد تایید ایرانیان هستند؛ همچون هاکوپیان، ماکسیم و ...
سئوال دیگر این است که تیم طراحی از چه الگویی که نشانگر فرهنگ ایرانی باشد، در طراحی لباسهای خویش الهام گرفته و سئوال مهمتر اینکه آیا فرد یا افرادی که این طرحها را پذیرفتهاند، چیزی از ستکردن لباس، رنگشناسی، طرح و بافت و صدها آیتم دیگر میدانستهاند؟
گراد اعلامکرد: این مجموعه آمادگی خود را جهت طراحی و ارایه الگویی مناسب برای دورههای آتی بازیهای المپیک و آسیایی اعلام میکند و به تمام مخاطبانی که طی ۲۴ ساعت گذشته سرخورده از اتفاقات رخ داده در این رابطه هستند، این قول را میدهد که طراحی جدید فراتر از انتظارات موجود ایران باشد.
انتهای پیام
نظرات