• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95040117225
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مهار آتش‌سوزی دو مجموعه اقامتی در مشهد

مهار آتش‌سوزی دو مجموعه اقامتی در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی امروز دو مجموعه اقامتی در مشهد دچار حریق شدند که خوشبختانه این آتش‌سوزی‌ها بدون خسارت جانی مهار شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری 125، حسن نجمی، جانشین مدیر منطقه ثامن عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد اظهار کرد: آتش‌سوزی در یک مجموعه اقامتی چهار طبقه واقع در محدوده خیابان نوغان با تلاش نیروهای آتش‌نشانی بدون خسارت جانی مهار شد.

وی اضافه کرد: پس از اطلاع از آتش‌سوزی گروه عملیاتی اطفاء حریق از سه ایستگاه شماره 1، 2 و 44 به محل حادثه اعزام شد و شعله‌های آتش که قسمت سیم‌کشی اصلی برق در طبقه همکف این مجموعه اقامتی را فرا گرفته بود را در کمترین زمان ممکن مهار و از گسترش آن جلوگیری کردند.

نجمی علت آتش‌سوزی را در دست بررسی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در اثر بروز این آتش‌سوزی به کسی آسیبی نرسید و تنها دود ناشی از آتش‌سوزی از طریق سرویس پله‌ها، داکت‌های برق و کانال کولر بخشی از طبقه دوم و سوم را فرا گرفته بود که همین امر موجب محبوس شدن تعدادی از زائران در پشت‌بام و داخل سوئیت‌ها شده بود.

وی با بیان خطرات ناشی از استشمام دود و روند اطفای آتش‌سوزی، افزود: دود ناشی از آتش‌سوزی، تهدیدی برای سلامت کارکنان و زائران محسوب می‌شد که توسط آتش‌نشانان در عملیاتی ضربتی و به موقع دودها را تهویه و همزمان با به کارگیری نردبان 32 متری، هفت نفر از افرادی که توسط تیم‌های امدادی و خودکار به پشت‌بام پناه برده بودند، به سطح خیابان منتقل شدند.

نجمعی در خصوص آتش‌سوزی در یک مجموعه اقامتی دیگر، عنوان کرد: دقایقی قبل در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر بروز آتش‌سوزی در یکی از سوئیت‌های یک مجموعه اقامتی، بی درنگ جانشین مدیر منطقه ثامن سازمان آتش‌نشانی مشهد همراه با آتش‌نشانان دو ایستگاه شماره 32 و 24 به محل حادثه واقع در حوالی خیابان سرشور عزیمت کردند.

جانشین مدیر منطقه ثامن سازمان آتش‌نشانی مشهد ادامه داد: قسمت آشپزخانه سوئیتی به مساحت تقریبی 10 مترمربع در طبقه دوم مهمانپذیری دو طبقه واقع در حوالی خیابان سرشور دچار آتش‌سوزی شده و دود ناشی از آتش‌سوزی مجموع طبقه را فرا گرفته بود.

وی در خصوص علت این آتش‌سوزی گفت: بر اساس بررسی‌های اولیه صورت گرفته در محل احتمال می‌رود اتصال در سیستم سیم‌کشی فندک اجاق گاز خوراک‌پزی علت این آتش‌سوزی و سرایت آن به کابینت و شیلنگ گاز باشد.

نجمی با اشاره به اینکه زائران این مجموعه اقامتی با انتشار دود ناشی از آتش‌سوزی با عکس‌العملی سریع محل را ترک کرده بودند، افزود: نیروهای عملیاتی به سرعت پس از ایمن‌سازی محل حادثه به مهار کامل آتش پرداختند.

آتش‌نشانان پس از مهار آتش و تخلیه کامل دود از ساختمان ضمن ارائه هشدارهای لازم و توصیه‌های ایمنی به مالک مجموعه ‌مزبور به ایستگاه‌های مربوطه مراجعت کردند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha